Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-27@15:15:48 GMT

بیش از ۷۰ درصد دام سنگین تهران پلاک‌کوبی شد

تاریخ انتشار: ۷ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۱۷۴۶

بیش از ۷۰ درصد دام سنگین تهران پلاک‌کوبی شد

به گزارش  ایرنا از اعلام روز یکشنبه روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران «حسن منتخبی» گفت: تمام دامداران اعم از صاحبان واحدهای صنعتی، نیمه صنعتی و روستایی موظف شدند که تمام دام های سبک و سنگین خود را با استفاده از پلاک های دارای شناسه ۱۵ رقمی مشخص کننده هویت دام، پلاک کوبی و مشخصات دامداری و دام های خود را در سامانه جامع هویت دام "مرکز اصلاح نژاد دام و بهبود تولیدات دامی کشور" ثبت کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر این اساس استان تهران نیز این برنامه را از ابتدای سال ۹۸ آغاز کرد و تاکنون تعداد ۳۱۴ هزار و۵۶۱  راس دام سنگین  به میزان ۷۲.۷درصد کل دام سنگین استان و ۵۰۲ هزار و  ۷۸۹راس دام سبک معادل ۴۹.۹درصد کل دام سبک استان را ثبت کرده است.

منتخبی با بیان اینکه این برنامه همچنان در حال اجراست، افزود: بر اساس ابلاغیه وزیر جهاد کشاورزی از نیمه مهرماه سال گذشته، سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی استان تهران به همراه سایر تشکل ها و با هماهنگی مرکز اصلاح نژاد دام کشور، نسبت به اجرای پلاک کوبی موظف شدند.

مدیر امور دام جهاد کشاورزی استان تهران تصریح کرد: با هماهنگی به عمل آمده با مرکز اصلاح نژاد دام کشور کلیه کاربران شهرستانی دارای کد کاربری و رمز عبور هستند و با سازماندهی انجام شده اجرای عملیات با پیشرفت مناسبی همراه است.

برچسب‌ها دفتر امور طیور وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران وزارت جهاد کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی استان تهران جهاد کشاورزی استان تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۷۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی

ایسنا/خراسان رضوی کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

یوسف گازران در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص پیش‌بینی میزان تولید گل محمدی طی فصل برداشت این محصول در خراسان رضوی اظهارکرد: سطح زیر کشت گل محمدی به دلیل خشکسالی‌ها و افت چاه‌های آبیاری در استان از ۱۳۲۷ هکتار در سال ۱۴۰۱ به حدود ۱۲۰۰ هکتار در سال ۱۴۰۲ کاهش یافت.

وی افزود: این سطح در سال ۱۴۰۰ به میزان ۱۷۰۰ هکتار بوده که کشاورزان بدون آگاهی از اقلیم کاشت این گیاه که باید در کوهپایه‌ها توسعه یابد در دشت‌ها بدون در نظر گرفتن صنایع فرآوری اولیه مانند خشک‌کن‌ها و دستگاه‌های تقطیر اقدام به کاشت کردند.

کارشناس مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی بیان کرد: به دلیل عدم تناسب هزینه‌ها با قیمت گل تر، آن تعداد از کشاورزانی که تنها گل تر می‌فروختند چون درآمد اقتصادی نداشتند، متاسفانه گلستان‌های چند ساله را از بین بردند.

گازران درباره پیش بینی تولید گل محمدی در سال جاری خاطرنشان کرد: پیش‌بینی می‌شود در سال‌جاری حدود ۲۸۰۰ تن گل محمدی تر در استان برداشت شود.

کارشناس‌ مسئول گیاهان دارویی سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: در حال حاضر در استان تعداد ۲۵ واحد صنایع بزرگ گلاب‌گیری و فراوری گل محمدی و حدود ۳۰۴ واحد سنتی فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی
  • ۵۴۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، برآورد اولیه خسارت سیل به بخش کشاورزی خراسان جنوبی
  • ۷۶ درصد اراضی کشاورزی استان بوشهر سنددار شده است
  • افزایش ۱۰۰ درصد کشت کلزا در شهرستان نهاوند
  • برداشت سه تن زعفران از مزارع لرستان
  • عزم کشت و صنعت مغان برای تبدیل شدن به مرکز تولید بذر صیفی‌جات
  • پیش‌بینی برداشت بیش از ۲۰۰۰ تن گل محمدی در خراسان رضوی
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه
  • ۴۱ مرکز خرید گندم در اردبیل راه‌اندازی شد
  • بزرگترین میدان عرضه دام‌ زنده در تربت جام راه‌اندازی شد