Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، این فناوری مرتبط با دوربین‌های مداربسته‌ای است که به طور خودکار بر روی وقایع ترافیکی نظارت دارند و می‌توانند پلاک هر نوع وسیله نقلیه‌ای را تشخیص دهند. فناوری این دوربین‌ها همراه با نرم‌افزار مدیریت تصاویر می‌تواند در حل بسیاری از معضلات ترافیکی راه‌گشا باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

دوربین‌های پلاک‌خوان می‌توانند پلاک خودروها را حتی بین خطوط مختلف و در شرایط آب و هوایی یا نور نامساعد نیز تشخیص دهند. این دوربین‌ها اطلاعات به دست آمده را به مرکز مدیریت هوشمند ارسال می‌کنند.

ستاد توسعه فناوری‌های فضایی و حمل و نقل پیشرفته معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری با ارائه خدمات حمایتی مختلف در تلاش است تا این فناوری را در کشور توسعه دهد. سامانه‌هایی چون «ثبت تخلف سرعت»، «ثبت تخلف سرعت راداری»، «پایش محدوده ترافیک»، «ثبت تخلف چراغ راهنمایی»، «ثبت تخلف عبور از نواحی ممنوع»، «ثبت تردد و عوارض»، «ثبت تردد و پارکینگ». 7 نرم‌افزاری که در این حوزه با حمایت معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری تولید و تجاری سازی شده است.

 

1. سامانه ثبت تخلف سرعت

سامانه ثبت تخلف سرعت، نرم‌افزاری است که با نصب دوربین‌های ثبت سرعت با قابلیت تشخیص سرعت از طریق پردازش تصاویر و پلاک خوانی در راه‌های درون شهری و برون شهری مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

2. سامانه ثبت تخلف سرعت راداری

از دیگر محصولات تولید شده در حوزه دوربین های پلاک خوان، سامانه ثبت تخلف سرعت راداری است. این محصول با استفاده از دوربین‌های ثبت سرعت با قابلیت تشخیص سرعت از طریق تجهیزات راداری و انجام پلاک خوانی با دوربین به یاری کابران این حوزه آمده است و قابلیت استفاده در جاده‌های شهری و برون‌شهری را دارد.

 

3. پایش محدوده ترافیک

نصب دوربین‌های پلاک‌خوان برای پایش تردد ناوگان ورودی و خروجی از محدوده ترافیک برای دریافت عوارض، اعمال جریمه و پایش معاینه فنی آنها نیز نرم‌افزاری است برای پایش محدوده ترافیک. این نرم‌افزار در استان‌های تهران، اصفهان و مشهد مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

4. ثبت تخلف چراغ راهنمایی

سامانه ثبت تخلف چراغ راهنمایی سامانه که در اصفهان، تهران و مشهد در دسترس است با نصب دوربین‌های با قابلیت پردازش تصویر برای تشخیص عبور از چراغ قرمز یا توقف بر روی خط‌کشی عابر پیاده و همچنین مجهز به سیستم پلاک‌خوان به کمک مدیران شهری آمده است.

 

5. ثبت تخلف عبور از نواحی ممنوع

ثبت تخلف عبور از نواحی ممنوع عنوان نرم افزار دیگری است که با توان متخصصان داخلی طراحی و تولید شد و کمک می کند تا با نصب دوربین های پلاک خوان، ثبت تخلفات ورودی به معابر یا نواحی ممنوع مانند خطوط اتوبوس، پایانه‌های تاکسیرانی، محدوده بازار مرکزی هوشمندانه صورت گیرد. سامانه‌ای که در راه‌های برون‌شهری و درون‌شهری کاربردی است.

 

6. ثبت تردد و عوارض

امکان مشاهده عوارض ثبت شده برای خودرو و پرداخت الکترونیک نیز با سامانه ثبت تردد و عوارض میسر شده است. این کار با نصب دوربین‌های پلاک خوان برای پایش تردد ناوگان عبوری از شبکه بزرگراهی کشور انجام شده است تا  دریافت عوارض بر اساس پیمایش صورت گیرد. در حال حاضر این سامانه در جاده‌های برون شهری و درون شهری مخورد استفاده قرار می گیرد.

 

7. ثبت تردد و پارکینگ

محصول دیگری که در این زمینه ارائه شده، امکان ثبت پلاک در هنگام ورود و خروج و پرداخت عوارض بر اساس مدت زمان توقف است. این کار با نصب دوربین‌های پلاک‌خوان برای پایش ورود و خروج پارکینگ و اخذ عوارض بر اساس میزان توقف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: نرم افزار دوربین های پلاک خوان دانش بنیان ترافیک نصب دوربین های پلاک خوان سامانه ثبت تخلف سرعت استفاده قرار می گیرد نصب دوربین محدوده ترافیک نواحی ممنوع ثبت تردد برون شهری برای پایش نرم افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۷۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از پارک فناوری پردیس، حمزه کازرونی مدیرعامل شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در خصوص فعالیت‌های این شرکت گفت: حوزه فعالیت این شرکت در تولید کاتالیست ها و مواد نانوساختار است که از سال ۱۳۸۹ فعالیت خود را آغاز کرده است. مأموریت شرکت، ورود در فناوری‌های سطح بالا در نانوفناوری است.

وی افزود: عمده محصولات تولیدی و فناوری‌های توسعه یافته در شرکت دانش بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا در اختیار چند شرکت محدود در جهان بوده که توسط متخصصان این شرکت بومی سازی شده است. به عنوان نمونه در حوزه کاتالیست ها، این شرکت بر روی کاتالیست های ریفرمینگ نفتا فعالیت داشته است که در تولید بنزین کاربرد دارد.

کازرونی ادامه داد: از دیگر محصولات جدید این شرکت می‌توان به نانوافزودنی سوخت دیزل اشاره کرد که جزو آخرین فناوری‌های افزودنی سوخت می‌باشد و در اختیار یک شرکت آمریکایی بوده است که در داخل بومی سازی شده است.

مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در پایان از تولید لیسانس بر اساس فناوری ODH خبر داد که برای اولین بار در جهان توسط این شرکت ایجاد شده است و برنامه ریزی جهت توسعه فناوری آن در مقیاس صنعتی در جریان است.

بر اساس این گزارش، شرکت دانش‌بنیان توسعه دانش و فناوری ایلیا از سال ۱۳۸۹ در پارک فناوری پردیس مستقر است و درزمینه تولید مواد نانو ساختار فعالیت دارد. این شرکت در بیست و یکمین اجلاس سالانه پارک فناوری پردیس توانست به عنوان شرکت برتر در حوزه توسعه فناوری و خلق نوآوری معرفی و مورد تقدیر قرار گرفت.

کد خبر 6091160 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • تأکید شهردار مشهد بر تملک پلاک‌های در مسیر و بازگشایی بولوار کرامت
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • بومی سازی کاتالیست‌هایی که در تولید بنزین استفاده می‌شود
  • ۲۰ دوربین پلاک خوان برای نخستین بار در زابل نصب می‌شود
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۵۰ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • شعبه پیگیری دریافت رشوه در شهرداری تهران ایجاد شد | پرونده ها در این زمینه با سرعت بیشتر پیگیری می شود
  • ثبت تخلف سرعت بیش از ۴۷۹ هزار وسایل نقلیه در مازندران
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی در صنعت دریا
  • نصب ۲۰ دوربین پلاک‌خوان برای اولین‌بار در شهرستان زابل