Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، محمدصالح جوکار روزیکشنبه به همراه دادستان عمومی و انقلاب و مدیرکل بنیاد شهید وامور ایثارگران استان با حضور در زندان مرکزی یزد، وضعیت رسیدگی به زندانیان را مورد بررسی قرار داد.

نماینده مردم استان یزد در مجلس یازدهم در این بازدید گفت: توجه به زندان و حقوق زندانیان از ویژگی‌های نظام جمهوری اسلامی است، نباید بروز برخی اشتباه را در زندان ها به دیگر ندامتگاه نسبت داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جوکار با اشاره به بازدیدهای مستمر مسئولان از زندان‌ها افزود: در بازدیدهای مختلف از سوی مسئولان استان یزد ، به وضوح رفتار و رأفت اسلامی در زندان مشاهده شد و در این خصوص مشکلی دیده نمی‌شود.

نماینده شهرستان های یزد، اشکذر و بخش ندوشن از توابع شهرستان میبد در مجلس، همچنین کارهای اصلاحی و اشتغالزایی در زندان‌ها را فراتر از تصور عمومی ذکر کرد و از تمامی اقدام‌های اداره‌کل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربینی استان در راستای کمک به زندانیان قدردانی کرد.

در این بازدید حسین سبزواری و مسئولان زندان مرکزی یزد گزارشی از اقدام‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی مورد نیاز مددجویان ارایه و از حضور نماینده مجلس و مسئولان قدردانی کرد.

هم‌اکنون در استان یزد سه ندامتگاه شامل زندان مرکزی و شماره ۲ در شهر یزد و یک زندان در اردکان وجود دارد.

همچنین ۲ بازداشتگاه در شهرستان‌های خاتم و ابرکوه دایر است و در مجموع حدود سه هزار و ۵۰۰ نفر در استان زندانی هستند.

سبزواری بیست و ششم اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ گفته بود که  ۶۸.۲ درصد زندانیان متاهل هستند ، ۶۰.۹ درصد آنها بومی و ۲۸.۴ درصد غیربومی و بقیه هم از شهروندان خارجی هستند و  ۶۰.۳ درصد جرم زندانیان در رابطه با مواد مخدر و بعد از آن سرقت با ۲۰.۱ درصد است.

 استان یزد یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر جمعیت دارد که ۸۷ درصد در۲۴ شهر و بقیه در روستاها و آبادی‌ها زندگی می‌کنند.

همچنین امروز معاون اول قوه قضاییه درباره انتشار تصاویری از زندان اوین گفته بود که بسیاری از تصاویر پخش شده مونتاژ است و اصلا ربطی به زندان ندارند و برخی از جاهای دیگر اینها را گرفته‌اند- نمی‌گویم همه‌اش- و اصلا ربطی به قوه قضاییه ندارد..

به گزارش روز یکشنبه ایرنا، حجت الاسلام والمسلمین محمد مصدق اظهار کرد: در جلسه‌ای که با رییس  قوه قضاییه داشتیم، به دادستان کل کشور دستور داد که با قید فوریت موضوع را بررسی و پاسخ دهد، هنوز دادستان کل کشور موعدش نرسیده که در این رابطه پاسخ دهد و فکرکنم تا فردا یا پس فردا پاسخ دهد.

وی افزود: رییس قوه قضاییه تاکید دارد و دیروز هم  گفته بود که مصمم است اگر در داخل زندان از سوی هر کسی اعم از  کارمند، قاضی ، مسئول و ...  تخلفی از مقررات نسبت به متهم و محکوم صورت گرفته باشد ۱۰۰دصد برخورد شود.  
به گزارش ایرنا، در روزهای اخیر تصاویری از دوربین‌های مداربسته امنیتی زندان اوین منتشر شد که حاوی تصاویری از برخورد و ضرب و شتم زندانیان است و گروهی از هک شدن این دوربین‌ها خبر دادند و این موضوع اهتمام مقامات عالی رتبه قضایی را برای بررسی کم و کیف ماجرا و رفع آن برانگیخته است.

بازداشتگاه یا زندان اوین، یکی از مشهورترین زندان‌های ایران است. این زندان در منطقه اوین درکه در منطقه سعادت‌آباد تهران قرار دارد و محل بازداشت بسیاری از متهمان امنیتی است و شاید از این جهت نام این زندان در رسانه‌ها جلب توجه می‌کند.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی یزد اشتغال زایی سازمان زندان‌ها زندان اوین جوکار

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی یزد اشتغال زایی مجلس شورای اسلامی یزد اشتغال زایی سازمان زندان ها زندان اوین جوکار قوه قضاییه زندان اوین استان یزد زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۱۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا

به گزارش خبرگزاری مهر، سردار تیمور حسینی اظهار داشت: دو موضوع باعث اشتباه ارسال شدن جرایم رانندگی است؛ یک، موضوع کیفیت دوربین‌ها و دو، دستکاری ارقام پلاک خودرو توسط برخی از رانندگان است.

وی افزود: این دو عامل باعث شده است ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباهی برای افراد ارسال شود که برای پاک کردن این جرایم اشتباه، افراد به مراکز پلیس راهور مراجعه کنند.

حسینی بیان کرد: البته سامانه رسیدگی غیرحضوری یا اینترنتی به اعتراضات در دست آماده‌سازی است و امیدواریم به‌زودی یعنی در سال ۱۴۰۳ بتوانیم این سامانه را معرفی و رونمایی کنیم تا دیگر برای اعتراض به تخلفات رانندگی نیاز به مراجعه حضوری نباشد.

رئیس پلیس راهور در پایان گفت: در سال گذشته ۱۵۷ میلیون جریمه برای رانندگان متخلف صادر شده است.

کد خبر 6092109

دیگر خبرها

  • رکورد جدید زندانیان در فرانسه
  • شرق: صدیقه وسمقی آزاد شد
  • صدیقه وسمقی آزاد شد
  • عفو بیش از ۱۴۵۰۰۰ زندانی در سال گذشته
  • آزادی ۱۳۷ زندانی جرایم غیرعمد در استان بوشهر
  • ۵ درصد جرائم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • ۳۵ نفر از محکومان مالی با کمک‌های انسان دوستانه آزاد شدند
  • جشن گلریزان در شهرستان دیلم برگزار شد
  • آزادی ۱۸ زندانی سبزواری در پویش ملی «نذر هشتم»