Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/قزوین رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: شایعه‌ای در استان مبنی بر نبود و یا تعطیلی تست پی سی آر در حال انتشار است که آن را تکذیب می‌کنم؛ روزانه بالغ بر ۴۰۰ تست پی سی آر در بیمارستان‌های استان انجام می‌شود.

پیمان نامدار در جلسه ستاد مقابله با کرونای استان قزوین که امروز هفتم شهریور در استانداری قزوین برگزار شد، تصریح کرد: با توجه به وضعیت استان قزوین پیش‌بینی می‌کنیم که هفته آینده به قله پیک پنجم کرونا برسیم، در حال حاضر چیزی که برای ما نگران‌کننده است افزایش تعداد بیماران سرپایی است به‌طوری‌که ۲۰۰۰ بیمار سرپایی تاکنون ویزیت شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از تمام ظرفیت و پتانسیل استان به‌منظور درمان بیماران کرونایی استفاده می‌کنیم به‌طوری‌که هم‌اکنون مقدمات پذیرش بالغ‌بر ۳۰ بیمار در سالن ورزشی اداره گاز تهیه شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین اظهار کرد: روز گذشته در زمینه تزریق واکسن در قزوین رکورد شکسته و ۱۲ هزار دوز واکسن تزریق شد، با توجه به ظرفیت موجود این آمادگی را داریم که تزریق به ۲۰ هزار دوز برسد، ۴۰ هزار دوز دریافت کردیم و با توجه به رایزنی استاندار قزوین فردا نیز ۲۰ هزار دوز شامل واکسن‌های برکت و سینوفارم به قزوین می‌رسد.

تأخیر در تزریق آسترازنکا مشکلی ایجاد نمی‌کند

وی خاطرنشان کرد: برای تزریق دوز دوم واکسن آسترازنکا نیازمند واکسن هستیم اما تأخیر ۱۵ روزه و یک ماه مشکلی برای افراد ایجاد نمی‌کند و جای نگرانی وجود ندارد.

نامدار یادآور شد: یک تلفن گویا در دانشگاه طراحی شده که کاری نو در استان است، در این سامانه ۱۰ نفر جوابگو خواهند بود و مردم می‌توانند سؤالات مربوط به کرونا را بپرسند.

وی بیان کرد: در هفته‌های گذشته تعداد بیماران بستری شده کرونایی روزانه کمتر از ۲۷۰ بیمار نبوده است، این عدد بزرگی است و پیگیر هستیم که بیماران در سطح بیمارستان‌های استان توزیع شوند و در این میان ۷۳ درصد بیماران در بیمارستان‌های دانشگاهی بستری هستند، این عدد سیال است؛ اغلب بیماران نیز جوان هستند و ترخیص زودهنگام هم آسیب‌زا است، همچنین ۳۱ بیمار در انتظار آی سی یو و ۵۴ بیمار حاد تنفسی داریم.

۳۰ درصد جمعیت بالای ۱۸ سال قزوین واکسینه شده‌اند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قزوین یادآور شد: در حوزه فوت افراد مبتلا به کرونا نیز هفته گذشته به میانگین کشوری رسیدیم، در ۲۴ ساعت گذشته ۱۶ فوتی داشتیم؛ قزوین و تاکستان در وضعیت بحرانی‌تر هستند، فقط آوج نارنجی است و مابقی قرمز هستند؛ شایعه‌ای در استان مبنی بر نبود و یا تعطیلی تست پی سی آر در حال انتشار است که آن را تکذیب می‌کنم روزانه بالغ بر ۴۰۰ تست پی سی آر در بیمارستان‌های استان انجام می‌شود، تست پی سی آر در تمام مراکز موجود است و تاکنون ۳۴۷ هزار و ۶۳۲ تست پی سی آر گرفتیم.

وی افزود: وقتی موج بیماری کاهش یابد میزان غربالگری هم باید بالا برود، در طرح شهید سلیمانی مراقبت ۸۱۱۷ مورد رسیده و رهگیری افراد پیگیری می‌شود، حمایت از خانواده‌های آسیب پذیر قطعاً می‌تواند در کاهش کرونا کمک کند که این امر در طرح شهید سلیمانی مورد توجه قرار گرفته است.

نامدار بیان کرد: در تالارها و رستوران‌های پذیرایی حتماً باید محدودیت‌هایی داشته باشیم، خانم‌های خانه‌دار، کارمندان و کارگران شرکت‌ها همچنان در صدر ابتلا قرار دارند، بیشترین مواردی که در موارد مثبت داریم حضور در جمع‌های بیش از ۱۰ نفر است که باید فرهنگ مردم را تغییر دهیم؛ شهرستان قزوین، به نسبت سایر شهرستان‌های استان در وضعیت حاد کرونایی قرار دارد که مهمترین علل آن عادی انگاری و کاهش دستورالعمل‌های بهداشتی است.

وی خاطرنشان کرد: بالاترین میزان واکسیناسیون در قزوین در مرداد ماه انجام شده است و امیدواریم در شهریور ماه به ۳۵۰ هزار دوز برسیم، تاکنون نیز بیش از ۳۰ درصد از جمعیت بالای ۱۸ سال در استان قزوین واکسینه شدند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی کرونا در ایران همه باهم علیه کرونا قزوين تست پی سی آر هزار دوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۰۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد

به گزارش خبرنگار مهر، محسن منصوری ظهر سه شنبه در بازدید از بیمارستان بعثت نفت شهرستان گچساران افزود: ساخت این بیمارستان از سال ۱۳۸۵ آغاز شده و یکی از طرحهای بر جای مانده از دولت های گذشته است.

وی بیان داشت: دولت نسبت به اجرای طرح های نیمه تمام به ویژه در مناطق محروم توجه دارد و این طرح سلامت، ۹۶ درصد پیشرفت دارد.

منصوری اظهار داشت: تجهیزات این بیمارستان خریداری شده و کارهای ابنیه نیز تمام شده و هم اکنون تاسیسات بیمارستان در حال انجام است.

وی با بیان اینکه همزمان کار خرید و نصب تجهیزات نیز انجام می شود، گفت: این بیمارستان، در زمان افتتاح، با تجهیزات کامل به بهره برداری می رسد و مساحت این طرح بهداشتی ۱۱ هزار متر مربع است.

معاون اجرایی رئیس جمهور تاکید کرد: ساخت مراکز تصویر برداری همچون ام آر آی و سی تی اسکن نیز در این طرح درمانی پیش بینی شده است.

کد خبر 6093005

دیگر خبرها

  • احیای ۲۶رشته قنات توسط بسیج سازندگی قزوین
  • سقوط تیر برق برروی ۲ دستگاه خودرو در قزوین
  • برای بازگشت سه امتیاز شمس آذر مذاکرات متعددی انجام شده است
  • راه اندازی بخش شیمی درمانی در بیمارستان سجادیه تربت جام
  • اختلال در سامانه بیمه سلامت بیماران را کلافه کرد
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • بیمارستان ۶۴ تختخوابی بعثت گچساران سال جاری به بهره برداری می رسد
  • سال ۲۰۲۴ هر لحظه دیوانه‌تر می‌شود!
  • انجام ۶ هزار و ۹۵۰ متر شبکه‌گذاری در بوئین زهرا
  • اسلامی: تمام مولفه‌های انتخابات دور دوم با دقت انجام می‌شود