Web Analytics Made Easy - Statcounter

شاید شما نیز تجربه کرده‌ باشید که به هنگام شارژ شدن تلفن همراه علاوه بر بدنه خود گوشی، بدنه شارژر نیز بعضاً تا حد زیادی داغ می‌شود. اما هواوی با ارائه راهکاری هوشمندانه در پتنت جدید خود قصد دارد تا حد زیادی از دمای شارژر موبایل بکاهد. در ادامه با این فناوری اختصاصی هواوی بیشتر آشنا می‌شویم.


سیستم شارژ باتری دستگاه‎های همراه یکی از مهمترین بخش‎ها در طراحی و ساخت آنها محسوب می‎شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به دلیل افزایش جریان الکتریکی و رابطه ساده بین شارش بار در هادی، همواره فرایند شارژ دستگاه‎ها با ایجاد گرما در باتری دستگاه همراه می‎شود. هدایت این گرما برای جلوگیری از آسیب رسیدن به باتری، دستگاه و حتی کاربر از ضرورت‎های یک طراحی مناسب برای ابزارهای همراه محسوب می‎شود.


به تازگی حق امتیاز یک فناوری بسیار کاربردی در این زمینه به نفع شرکت هواوی ثبت شده است. این فناوری به بیان ساده قصد دارد رویکرد هدایت گرمای ایجاد شده در فرایند شارژ را متحول نموده و روشی برای کاهش دمای ایجاد شده در محل مورد نظر طی فرایند شارژ دستگاه ایجاد کند.


هواوی این فناوری را با نام «یک آداپتور برق و روش تولید آن» به ثبت رسانده ولی اصل ماجرا بسیار فراتر از این نام است. در برگه اطلاعات ثبت این فناوری، روش تولید و شرح مجموعه‌ای از ماژول‌های مورد استفاده ارائه شده است. این پتنت از سه بخش محفظه اصلی ماژول، برد مدار شارژ و بخش اتلاف (هدایت) حرارت تشکیل شده است که هر کدام وظایف خاص خود را بر عهده دارند.

محفظه ماژول آداپتور دارای یک فضای پشتیبانی داخلی است که یک سر آن به یک رابط خط و سر دیگر آن به اتصال برق وصل می‌شود.
در ادامه و داخل همین فضا، برد مدار چاپی دستگاه جای خواهد گرفت. نکته مهم این خواهد بود که اولین مرحله اتصال به صورت غیرمستقیم از دو پایانه شارژ شکل می‎گیرد تا بخش مهمی از ملاحظات ایمنی در نظر گرفته شود.
در بخش هدایت گرما نیز راهکار خلاقانه هواوی حفظ یک فضای خالی بین مجموعه مدار و دیواره بیرونی بدنه است که ارتباط گرمایی این دو بخش را تا حد زیادی کاهش می‎دهد.


روش کار این فناوری چگونه است؟
این ایده آداپتور شارژ در واقع راهکاری برای خنک نگه داشتن شارژر موبایل با ایجاد لایه هواست. این طرح با توجه به پتانسیل بالا و عدم پیچیدگی فرایند تولید، می‎تواند برای شارژرهای با تیراژ انبوه مورد استفاده قرار گیرد.
در این روش هنگامی که یک لایه هوا بین اولین گرماگیر (هیت‌سینک) و محفظه ماژول‌ها ایجاد می‌شود، مقاومت حرارتی بین برد مدار و محفظه به سرعت افزایش می‌یابد.
با انجام این کار، ممانعت از افزایش حرارت و انتقال گرمایی بین بدنه داخلی و پوشش آداپتور در فاصه زمانی کوتاهی شکل گرفته و بدین ترتیب از داغ شدن بیش از حد شارژر جلوگیری می‎شود.


کاهش دمای پوشش آداپتور همچنین می‌تواند تأثیر مستقیمی بر امنیت، قابل اطمینان بودن و دوام عملکردی شارژر داشته باشد. از این رو کارایی این آداپتورهای شارژ مخصوص هواوی تا حد زیادی افزایش می‌یابد.

منبع: عصر ایران

کلیدواژه: تا حد زیادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.asriran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «عصر ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۱۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دمای زنجان کاهش یافت

ایسنا/زنجان مدیرکل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در اغلب مناطق استان با افزایش پوشش ابرها کاهشی شد.

محمدرضا رحمن‌نیا در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با بیان اینکه هم اکنون آسمان مناطق مختلف استان تا قسمتی ابری است، افزود: دمای هوای روزانه در استان به طور نسبی و تدریجی کاهش می‌یابد و تا اوایل هفته آینده شرایط ناپایدار جوی در استان برقرار است.

وی تصریح کرد: طی این مدت بارش پراکنده باران و رعد و برق را در نواحی مختلف شاهد خواهیم بود و برای روز جمعه بارش‌های گسترده‌تری پیش‌بینی شده است.

رحمن‌نیا با بیان اینکه وزش باد نسبتا شدید نیز در ساعاتی از بعدازظهرها انتظار می‌رود، اظهار کرد: فعالیت سامانه بارشی مستقر در استان با شدت کمتر در روز شنبه هفته آینده نیز ادامه خواهد داشت.

او با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد برای استان، گفت:‌ این هشدار از ظهر امروز پنجشنبه تا اواخر وقت یکشنبه هفته آینده معتبر است.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان تصریح کرد: بر همین اساس به دلیل پیش‌بینی بارش‌های رگباری، احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها وجود دارد که به شهروندان توصیه می‌شود در این مدت از توقف و تردد در حاشیه و حریم آنها و صعود به ارتفاعات به دلیل احتمال وقوع رعد و برق اجتناب کنند.

وی دمای فعلی شهر زنجان را ۱۳ درجه سانتیگراد بیان کرد و گفت: این میزان دما نسبت به روز گذشته در همین ساعت سه درجه کاهش یافته است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمایت مالی مخفیانه هواوی از تحقیقات آمریکایی
  • راهکار‌های رئیس دستگاه قضا برای حمایت از حقوق کارگران
  • واردات ۲ هزار اتوبوس برقی برای تهران در دست اقدام است
  • اگر خونتان غلیظ شده این راهکار‌ها را به کار بندید
  • کمبود کالا و افزایش قیمت در کمین بازار موبایل و لپ‌تاپ؟
  • دمای زنجان کاهش یافت
  • فیلم| دستگاه حفر تونل (TBM) چگونه کار می‌کند؟
  • هشدار کارشناسان فرانسوی درباره ممنوعیت اینترنتبرای زیر ۱۳ ساله‌ها
  • آموزش: با این راهکار ساده دمای گوشی خود را پایین بیاورید!
  • ساخت نوعی باتری سدیمی که ظرف چند ثانیه شارژ می‌شود