Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از آر تی، امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه در سومین ایستگاه سفری خود در عراق، به شهر موصل سفر کرد و در آنجا با روحانیون مسیحی به دیدار پرداخت.

شبکه «آر تی» به نقل از خبرنگار خود گزارش داد: مکرون در دومین سفر مهم به شهر موصل، پس از سفر پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک‌های جهان در ماه مارس به این شهر سفر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبق اعلام خبرنگار آر تی، امانوئل مکرون، همچنین در جزیان این سفر از «کلیسای ساعت» دیدن کرد و قرار است از «مسجد جامع نوری»، جایی که «ابوبکر بغدادی»، سرکرده گروه تروریستی داعش در سال ۲۰۱۴ در آن اعلام خلافت کرده بود، بازدید کند.

همچنین خبرگزاری رویترز نیز در گزارشی اعلام کرد: امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه که در چارچوب نشست منطقه‌ای عراق به این کشور سفر کرده بود، امروز از موصل بازدید کرد. این منطقه در زمانی که داعش بخش‌های زیادی از عراق را به کنترل خود در آورده بود در تصرف این گروه بود.

رویترز در ادامه نوشت: مکرون در این دیدار در گفتگو با خبرنگاران گفت: ما باید با دولت محلی کردستان عراق و دولت مرکزی عراق همکاری کامل را در زمینه مبارزه با تروریسم انجام دهیم. وی تصریح کرد حملات تروریستی که داعش در فرانسه انجام داد در عراق برنامه ریزی شده بود.

مکرون در بخش دیگر از سخنان خود بر ضرورت ایجاد فضای مناسب اقتصادی و رفع بیکاری که عاملی برای جذب جوانان در گروه‌های تروریستی است و در همین راستا بر ضرورت مبارزه با فساد در عراق تاکید کرد.

اهدای کتاب آیت الله سیستانی به مکرون

از سوی دیگر در سفر امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه به عراق «مصطفی الکاظمی» نخست وزیر عراق کتاب مواضع آیت الله سیستانی در قبال مسیحیان این کشور را به مکرون اهدا کرد.

الکاظمی این کتاب را در زمان زیارت کاظمین در بغداد به مکرون هدیه داد. مکرون در سفر به عراق همراه با الکاظمی به مرقد امام کاظم و امام جواد علیهما السلام رفته است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: مکرون امانوئل مکرون پاپ فرانسیس امانوئل مکرون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۱۹۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود

یک گروه کارشناسی توصیه کرد فرانسه باید استفاده از گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی را برای کودکان و نوجوانان محدود کند.

به گزارش ایسنا، این گروه در بحبوحه نگرانی‌های فزاینده جهانی نسبت به تاثیر منفی گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی بر ذهن‌ کودکان و نوجوانان، توسط امانوئل مکرون، رئیس‌جمهور فرانسه تشکیل شده است.

این کارشناسان در گزارشی اعلام کردند کودکان زیر ۱۱ سال، باید از داشتن تلفن همراه منع شوند و استفاده از تلفن‌های هوشمند با قابلیت دسترسی به اینترنت، باید برای افراد زیر ۱۳ سال ممنوع شود. همچنین اپلیکیشن‌های شبکه اجتماعی باید برای کاربران زیر ۱۵ سال ممنوع شود و افراد زیر ۱۵ سال، فقط باید به پلتفرم‌هایی که اخلاقی تلقی می‌شوند، دسترسی داشته باشند. آنها گفتند قانونگذاران وظیفه دارند تصمیم بگیرند که چه پلتفرم‌هایی را می‌توان اخلاقی در نظر گرفت.

مکرون که به دنبال افزایش حمایت‌ها از خود در نظرسنجی‌های عمومی است، در ژانویه وعده داد پیش نویس قوانین سختگیرانه‌تری را برای محدود کردن زمان استفاده کودکان از گوشی و استفاده ازشبکه‌های اجتماعی معرفی کند. تلاش‌های او نشان‌دهنده نگرانی‌های روزافزون بین‌المللی در میان والدین، روان‌شناسان و سیاست‌گذاران است که فناوری‌های جدید ممکن است بیش از آنکه مفید باشد، به سلامت روان خردسالان، آسیب برسانند.

در این باره جراح کل آمریکا در سال میلادی گذشته، اعلام کرد شبکه اجتماعی می‌تواند به سلامت روان افراد کم سن و سال، آسیب عمیقی وارد کند و از شرکت‌های فناوری خواست از کودکان که مغز آنها در مراحل رشد حساسی است، حفاظت کنند.

این گروه کارشناسی که در آن، سروان موتون، متخصص مغز و اعصاب و آمینه بنیامینا، استاد روانپزشکی حضور دارند و همچنین شامل کارشناسان آموزش، حقوق و فناوری است، روز سه‌شنبه یافته‌های خود را به مکرون ارائه کرد.

در حال حاضر هیچ زمان مشخصی برای قانون جدید وجود ندارد و مشخص نیست که تا چه حد به توصیه‌های کارشناسان، عمل خواهد شد. این گروه اعلام کرد هر گونه حرکتی، باید بر تشدید قوانین برای شرکت‌های فناوری تمرکز کند. موتون در یک نشست خبری گفت: اینها کسانی هستند که در درجه اول مسئول هستند.

بر اساس گزارش رویترز، این گزارش همچنین نشان داد سپری کردن زمان طولانی در مقابل صفه گوشی، بر خواب کودکان تاثیر منفی می‌گذارد و یکی از عوامل چاقی مفرط آنها است. همچنین، شبکه اجتماعی می‌تواند خطر اضطراب و افسردگی را افزایش دهد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • محدودیت دسترسی به گوشی‌های هوشمند و شبکه‌های اجتماعی برای کودکان فرانسوی
  • دسترسی کودکان فرانسه به گوشی و شبکه اجتماعی محدود شود
  • تظاهرات برای محرومیت کاروان رژیم صهیونیستی از حضور در المپیک
  • هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • وضعیت «نارنجی» هوا در دو شهر خوزستان
  • کیفیت هوای اصفهان ناسالم برای گروه‌های حساس
  • بازداشت ژرار دوپاردیو به اتهام تجاوز جنسی/حمایت مکرون فایده‌ای نداشت
  • تلاش مکرون برای تبدیل اتحادیه اروپا به قدرت هسته ای مستقل
  • اعلام آمادگی مکرون برای استفاده از سلاح هسته ای علیه روسیه
  • مکرون دوباره طرح کاربرد سلاح هسته‌ای در مقابل روسیه را مطرح کرد