Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ عبدالرضا ظهرابی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: لازم است که مردم  هوشیار و مراقب بوده و در صورت دریافت چنین پیامک جعلی لینک آن را در گوشی تلفن همراه خود باز نکنند. 

وی افزود: مجرمان سایبری با جعل نشانی اینترنتی سامانه ثبت الکترونیک قوه قضاییه و ارسال پیامک جعلی از کاربران کلاهبرداری می‌ کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

جانشین پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بر اساس این پیامک جعلی ارسالی از سوی مجرمان سایبری باید کاربران برای دریافت ابلاغ  الکترونیکی قضایی مبلغی را به عنوان هزینه پرداخت کنند. 

سرهنگ ظهرابی عنوان کرد: کاربران در صورت باز کردن این لینک با یک صفحه پرداخت جعلی مواجه می ‌شوند که برای دریافت و سرقت  اطلاعات کارت بانکی آنان ارسال شده است. 

وی ابراز داشت: ممکن است کاربران با باز کردن این لینک یک بدافزار را روی گوشی تلفن همراه خود نصب کنند که اطلاعات دستگاه آنان هک  شود.   

سرهنگ ظهرابی گفت: پیامک ارسالی قوه قضاییه لینک نداشته و مردم نیز برای مشاهده ابلاغ الکترونیکی قضایی نیازی به واریز وجه ندارند.  

وی اظهار داشت: مردم برای دریافت ابلاغ الکترونیکی قضایی باید به لینک http://eblagh.adliran.ir سایت اصلی ابلاغ  الکترونیکی قضایی  مراجعه کنند. 

سرهنگ ظهرابی افزود: کاربران کهگیلویه و بویراحمد پس از مواجهه با چنین برنامه ‌هایی موضوع را برای پیگیری‌ های لازم به پلیس فتا استان گزارش دهند. 

برچسب‌ها جرایم سایبری کهگیلویه و بویراحمد فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یاسوج پلیس فتا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: جرایم سایبری کهگیلویه و بویراحمد فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران جرایم سایبری کهگیلویه و بویراحمد فرماندهی نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران یاسوج پلیس فتا کهگیلویه و بویراحمد پلیس فتا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۷۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: ماموران پلیس امنیت عمومی و فتا در اجرای طرح نور با پایش فعالیت‌های کاربران فضای مجازی، چند صفحه از کاربران هنجارشکن را به دلیل انتشار تصاویر نامناسب شناسایی و مسدود کردند.

وی افزود: صفحات شناسایی شده با دنبال کنندگان زیادی در فضای مجازی فعالیت می‌کردند که پس از شناسایی و پاکسازی مطالب منتشر شده و مسدودسازی، با گردانندگان آنها نیز براساس قانون برخورد خواهد شد.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش خاطرنشان کرد: پلیس، فعالیت صفحه‌های مختلف اجتماعی در فضای مجازی را رصد و با بروز هرگونه محتوای مجرمانه، برابر قانون با افراد خاطی برخورد خواهد کرد.

سرهنگ جمالی گفت: به کاربران فضای مجازی توصیه می‌شود در این عرصه با رعایت ضوابط و قوانین کشور و رعایت هنجار‌های اجتماعی فعالیت کنند.

دیگر خبرها

  • جزئیات تازه از ورود سامانه بارشی به استان کهگیلویه و بویراحمد
  • ارتقای سایت تلفن همراه روستای مزرعه میر‌ها شهرستان اردکان
  • هشدار؛ مراقب پیامک‌های جعلی یارانه باشید
  • این پیامک ها درباره یارانه کمک معیشتی جعلی است/ تصویر پیامک را ببینید
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • ۱۶ طرح ارتباطی در کهگیلویه و بویراحمد در دست اجرا
  • استفاده از تلفن همراه با ۴۶ درصد بالاترین علت بروز تصادف است
  • مسدودسازی بیست و هشت صفحه هنجارشکن در فضای مجازی
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ نخستین متن پیامکی تبریک کریسمس بود
  • ۱۱ حقیقت سریع در مورد پیامک/ اولین متن پیامکی تبریک کریسمس بود