Web Analytics Made Easy - Statcounter

با گذشت یک هفته از انتشار تصاویری از زندان اوین، خبرها و اظهارات جدیدی به گوش می‌رسد. امروزمعاون اول قوه قضائیه بخش‌هایی از آن فیلم‌ها را مونتاژ شده خواند، نایب رئیس کمیسیون حقوقی مجلس آن را شانتاژ خبری برای دور شدن از اخبار افغانستان دانست، یک عضو کمیسیون اصل 90 مجلس از رضایت اکثریت زندانیان از زندانبانان گفت و سخنگوی این کمیسیون هم به‌عنوان تنها منتقد ماجرا می‌خواهد مشخص شود این اتفاق ها تا چه مدت در زندان اوین در جریان بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام محمد مصدق معاون اول قوه قضائیه امروز اعلام کرد که خیلی از تصاویر پخش شده از زندان اوین مونتاژ است و اصلاً ربطی به زندان ندارند. به گزارش ایسنا، مصدق در این خصوص توضیح داد: در جلسه‌ای که با رئیس قوه داشتیم، ایشان به دادستان کل کشور دستور دادند که با قید فوریت موضوع را بررسی کنند و پاسخ بدهند. ولی هنوز موعدش نرسیده که دادستان کل کشور در این رابطه پاسخ دهد و فکر کنم تا یکی دو روز آینده این کار انجام شود. او اضافه کرد: خیلی از این تصاویر پخش شده مونتاژ است و اصلاً ربطی به زندان ندارد. برخی از اینها را - نمی‌گویم همه‌اش- از جاهای دیگر گرفته‌اند و اصلاً ربطی به قوه قضائیه ندارد. مصدق در ادامه گفت: رئیس قوه قضائیه تأکید دارد و مصمم است که اگر در داخل زندان توسط هر کسی اعم از کارمند و قاضی و مسئول و... تخلفی از مقررات نسبت به متهم و محکوم صورت گرفته باشد صددرصد با او برخورد شود. بازدید نمایندگان از اوین  با انتشار فیلم زندان اوین، پای مجلس هم با دستور محمدباقر قالیباف به ماجرا باز شد. کمیسیون اصل 90 قرار است که در این خصوص رسیدگی کرده و گزارش آن را اعلام کند. هر چند تاکنون این کمیسیون موفق به بازدید از اوین نشده است. به گفته علی خضریان سخنگوی کمیسیون اصل نود طی روزهای آتی اعضای این کمیسیون ضمن برگزاری جلسه با مسئولان قضایی و سازمان زندان‌ها، بازدیدی از زندان اوین انجام خواهند داد، اما اظهارات اعضای آن و همچنین نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی قابل توجه است. حجت‌الاسلام حسن نوروزی که از قضات سابق بوده و اکنون نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس است در واکنش به تصاویر اخیر منتشر شده از زندان اوین گفت: این ابهام برای من رفع نشده است که چرا در این تصاویر از زندان اوین، افرادی که مورد ضرب و شتم قرار می‌گیرند، لباس زندانی بر تن ندارند و لباس شخصی بر تن دارند؛ در حالی که زندانی لباس مخصوص دارد. او با بیان اینکه نسبت به این تصاویر منتشر شده ابهام دارم، گفت: چه دلیلی دارد که زندانی را مورد ضرب و شتم قرار بدهند؟ ممکن است برای مثال یک زندانی دعوا کند و قصد تعرض به دیگری یا زندانبان را داشته باشد که در این میان یک تماس فیزیکی جزئی مانند هل دادن رخ بدهد اما ضرب و شتم چرا؟ با چه دلیلی؟! نوروزی ادامه داد: این موضوع اخیر برای من غیر قابل قبول است، در زمانی که قاضی بودم به هیچ عنوان موضوعاتی چون شکنجه و ضرب و شتم را شاهد نبودم و از خدا می‌خواستیم تحقیقات سریعاً و در روند قانونی انجام شود.  نایب رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس گفت: این موارد در زندان‌های گوانتانامو و زندان‌های افغانستان و رژیم صهیونیستی انجام می‌شود، فکر می‌کنم در این شرایط فعلی افغانستان این اقدامات یک شانتاژ خبری بود تا توجه افکار عمومی از زندان‌های مخوف امریکا در افغانستان و شکست‌های اخیر آنها در منطقه برداشته شود. ابراهیم رضایی که همزمان عضو کمیسیون اصل نود و امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است در مورد تصاویر هک شده دوربین‌های زندان اوین گفت: موضوع اصلی ما رسیدگی سریع به این مسأله است، باید اصالت و کم و کیف این فیلم‌ها تأیید شود و اگر تأیید شد باید با فرد یا افرادی که با بدرفتاری با زندانیان، چنین تخلف یا جرمی را مرتکب شده‌اند شدیداً برخورد شود.  محمود عباس‌زاده مشکینی سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی هم در گفت‌و‌گو با ایسنا با تأکید بر لزوم روشن شدن تمام ابعاد قضیه زندان اوین گفت: باید مشخص شود چه مدتی پلشتی‌ها در زندان اوین در جریان بوده و چرا نظارت صورت نگرفته است؟ 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: نایب رئیس کمیسیون حقوقی زندان اوین کمیسیون اصل قوه قضائیه ضرب و شتم زندان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۹۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟

به گزارش خبرگزاری مهر، گمرک ایران در گزارشی آمار عملکرد ۱۰۰ وارد کننده برتر کشور طی سال ۱۴۰۲ را با جزئیات تهیه کرد.

طبق این فهرست، شرکت‌های بازرگانی دولتی ایران، آوا تجارت صبا، پشتیبانی امور دام و ماهیدشت کرمانشاه، خودروسازی مدیران، وزارت دفاع، پاک دیده، کرمان موتور، کوروش موتور، اکسون، غذایی کوروش، ذوب آهن، بهمن موتور، صبا پیشرو، طبیعت، ایران خودرو دیزل، داریا همراه پایتخت، فولاد مبارکه، کروز، سایپا و آرین موتور در صدر واردکنندگان قرار دارند.

نکته قابل توجه حضور پررنگ شرکت‌های مونتاژکار خودرویی در این فهرست است؛ بر این اساس شرکت صنایع خودروسازی مدیران در سال گذشته بالغ بر یک میلیارد دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ افزایش ۸۹ درصدی را نشان می‌دهد.

همچنین شرکت کرمان موتور ۷۴۷ میلیون و ۹۱۲ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ بیانگر رشد ۷۵ درصدی است. شرکت کوروش موتور آریا ۶۳۴ میلیون و ۴۸۱ هزار دلار ارز گرفته که افزایش ۵۷ درصدی را نشان می‌دهد.

شرکت بهمن موتور ۳۹۳ میلیون و ۷۹۵ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ بیانگر افزایش ۳۷ درصدی است. مجتمع صنعتی آرین پارس موتور ۲۷۵ میلیون و ۴۴۴ هزار دلار ارز دریافت کرده که نسبت به سال ۱۴۰۱ رشد ۷۸ درصدی را نشان می‌دهد.

صنایع اتومبیل سازی فردا نیز ۱۱۱ میلیون و ۴۷۹ هزار دلار ارز دریافت کرده که در قیاس با سال ۱۴۰۱ افزایش ۸ درصدی را نشان می‌دهد.

به این ترتیب در مجموع بالغ بر ۳ میلیارد و ۱۶۳ میلیون دلار ارز به شرکت‌های مونتاژکار ارز تخصیص داده شده است.

این وضعیت تخصیص ارز به مونتاژکاران در حالیست که برای واردات خودرو در مجموع یک میلیارد دلار ارز در نظر گرفته شده بود که برای پرداخت همین مقدار هم به قدری سنگ اندازی صورت گرفت که در انتهای سال ۱۴۰۲ تنها ۱۱ هزار خودروی خارجی وارد کشور و از این تعداد ۸ هزار دستگاه به مشتریان تحویل شد.

برای مشاهده فهرست ۱۰۰ واردکننده برتر سال ۱۴۰۲ اینجا را کلیک کنید.

کد خبر 6089959 سمیه رسولی

دیگر خبرها

  • کدام مونتاژ گوشی‌های سامسونگ بهتر است؟ (چین، ویتنام یا هند)
  • تخصیص ۳.۱ میلیارد دلار برای مونتاژ/ برای واردات خودرو ارز نداریم؟
  • هشدار نسبت به برخورد قضایی با تخلفات شهری
  • برخورد بدون اغماض دستگاه قضایی با تخلفات شهری
  • توصیه‌های رئیس دستگاه قضای البرز به شورای شهر کرج
  • پیگیری انتقال مدیریت زندان قزلحصار از تهران به استان البرز
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی،المپیک را از دست داد
  • رئیس کمیسیون داوران کشتی حضور در المپیک را از دست داد
  • نقش آفرینی جوانان نخبه در توسعه جهش تولید/جلوی مونتاژ‌ها را بگیرید
  • طلسم پروژه انتقال زندان زرند به خارج از شهر شكست/قول تخصيص بودجه