Web Analytics Made Easy - Statcounter

 روزنامه هیل آمریکا نوشت، جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا به همراه همسرش جیل بایدن صبح امروز عازم پایگاه هوایی دووِر شد؛ جایی که قرار است این مراسم در آنجا برگزار شود.

انتظار می‌رود بایدن در استقبال از اجساد این سربازان که از راه هوایی به کشور بازمی‌گردند، حضور یابد.

در روز پنج‌شنبه ۱۳ سرباز آمریکایی و ده‌ها افغان در دو انفجار انتحاری در نزدیکی فرودگاه کابل کشته شدند؛ جایی که نیروهای آمریکایی برای تخلیه هزاران شهروند آمریکایی و غیرنظامی افغان قبل از موعد مقرر تکمیل خروج یعنی فردا، سه‌شنبه تلاش می‌کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسؤولیت این انفجار را داعش خراسان برعهده گرفت.

وزارت دفاع آمریکا روز شنبه اسامی این سربازان که بین سنین ۲۰ تا ۲۵ ساله بودند، منتشر کرد.

حمله پنج‌شنبه خونبارترین حمله برای ارتش آمریکا از یک دهه پیش بوده است.

بایدن متعهد شده مسؤولان انفجار را مجازات کند.

ارتش آمریکا طی روز شنبه و امروز یکشنبه عملیاتی علیه داعش در افغانستان انجام داده است./ایسنا

 افزایش میل به خودکشی بین کهنه‌سربازهای آمریکایی درپی شکست در افغانستان

همزمان با خروج مفتضحانه و شکست مأموریت آمریکا در افغانستان، میل به خودکشی و ناراحتی‌های روحی میان کهنه سربازان آمریکایی افزایش یافته است.

در پی شکست مفتضحانه مأموریت بیست ساله آمریکا در افغانستان و خروج سراسیمه آمریکایی‌ها از فرودگاه کابل، میل به خودکشی در میان کهنه سربازان آمریکایی افزایش یافته است.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، به گفته «متیو میلر» مدیر بخش جلوگیری از خودکشی اداره امور کهنه‌سربازان آمریکایی، خطوط تلفنی مختص مشاوره تلفنی این مرکز به شدت شلوغ شده‌اند.

به گفته میلر، از ۱۳ آگوست (۲۲ مرداد) تا ۲۵ آگوست (سوم شهریور) تماس‌ها با خط ویژه بحران کهنه سربازان با ۶ درصد افزایش مواجه شده است.

در تاریخ ۱۶ آگوست (۲۵ مرداد) یک روز بعد از آنکه گروه طالبان توانست شهر کابل را تصرف کند، خطوط تماس با این مرکز نسبت به سال گذشته دوازده درصد افزایش داشت. این تماس‌ها در تاریخ ۲۵ آگوست (سوم شهریور) نسبت به سال گذشته هفده درصد افزایش نشان داد.

به گفته «پل ریکهوف» مدیر و بنیان‌گذار امور کهنه سربازان جنگ‌های عراق و افغانستان، این کهنه سربازان که شاهد فرارسیدن مهلت خروج آمریکا از افغانستان تا روز سه‌شنبه هستند می‌گویند:‌ «دولت دوستان ما را نجات نمی‌دهد و ما خودمان این کار را انجام می‌دهیم» و «معتقدم که آن‌ها (کهنه سربازان) مخلوطی از احساس خیانت و انزوا را دارند».

علاوه بر این، شکست مأموریت آمریکا در افغانستان و نحوه خروج آن‌ها از کابل که یادآور شکست آمریکایی‌ها در جنگ ویتنام بود، موجب شده کهنه سربازان آمریکایی بیشتر به این نتیجه برسند که حضورشان در بیست سال جنگ افغانستان بی‌دلیل و فاقد نتیجه بوده است.

گروه «توقف خودکشی سربازان» اعلام کرده در ماه جاری میلادی با پانزده تا بیست درصد افزایش تقاضای کمک به کهنه سربازان مواجه شده است.

به گفته یکی از مدیران این گروه، «فکر می‌کنم هنوز زود باشد که تأثیرات چنین اتفاقی بر سلامت روانی آن‌ها را ارزیابی کنیم. این احساسات به سرعت رو به وخامت می‌گذارند، مدتی غالب هستند و سپس از بین می‌روند».

طبق آمارهای منتشر شده، در پی جنگ‌ها و عملیات‌های آمریکا پس از حملات یازده سپتامبر ۲۰۰۱ تاکنون، بیش از هفت هزار سرباز آمریکایی کشته شده‌اند. اما در مقابل، در همین بازه زمانی چیزی حدود سی هزار نظامی آمریکایی در اثر خودکشی مرده‌اند.

بر اساس این آمار و ارقام، در بحبوحه تحولات اخیر در افغانستان، شماری از سربازان آمریکایی که در افغانستان حضور داشتند خودکشی کرده و جانشان را از دست داده‌اند.

در مقابل طبق داده‌های پروژه هزینه‌های جنگ در دانشگاه براون که هزینه‌های پنهان جنگ‌های پس از ۱۱ سپتامبر را مستند می‌کند، از سال ۲۰۰۱ تا نیمه ماه آوریل امسال، بیش از ۲۴۱ هزار نفر در نتیجه مستقیم جنگ افغانستان کشته شده‌اند که شامل دست‌کم ۷۱ هزار و ۳۴۴ غیرنظامی می‌شود. این آمار کلی، مرگ‌ومیرهای ناشی از بیماری، نداشتن دسترسی به غذا، آب، زیرساخت یا سایر پیامدهای غیر مستقیم جنگ را شامل نمی‌شود. (جزئیات بیشتر)

امروز (یکشنبه) یک مقام اطلاعاتی آمریکا به رویترز گفت که واشنگتن در آخرین مرحله از عملیات تخلیه شهروندان این کشور و همکاران افغان از فرودگاه کابل قرار دارد. وی افزود: «تنها هزار شهروند در فرودگاه کابل برای تخلیه باقی مانده است».

با تصرف سریع‌تر از حد انتظار کابل توسط گروه طالبان، آمریکا و متحدانش روند خروج از افغانستان را به شکلی سراسیمه و بی‌نظم تسریع کرده‌اند و بخش نظامی فرودگاه کابل که تحت کنترل آن‌ها قرار دارد با هرج و مرج گسترده و تهدید مواجه است.

روز پنجشنبه در پی دو انفجار انتحاری اطراف فرودگاه کابل که داعش مسئولیت آن‌ها را پذیرفت، ۱۳ نظامی آمریکایی و ده‌ها نفر دیگر کشته شدند.

منبع: فردا

کلیدواژه: بایدن اجساد سربازان آمریکایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه

سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا از استعفای خود برای اعتراض به سیاست‌های دولت جو بایدن در قبال غزه خبر داده است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «هاله غریط»، سخنگوی عرب‌زبان وزارت خارجه آمریکا امروز پنجشنبه برای اعتراض به حمایت‌های آمریکا از اسرائیل در جنگ غزه از سمتش استعفا کرده است.  از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود. 

غریط که از سال 2006 به وزارت خارجه آمریکا پیوسته بود در صفحه خود در لینکدین نوشته که روز 24 آوریل 2024 بعد از 18 سال خدمت در وزارت خارجه آمریکا برای اعتراض به سیاست‌های آمریکا در قبال غزه از سمتش کناره‌گیری کرده است. 

وزارت خارجه آمریکا در صفحه‌ای که برای معرفی او در وب‌سایت خود اختصاص داده غریط را به عنوان فردی «مشتاق به دیپلماسی و مشتاق برای شکستن موانع از طریق ارتباطات و فهم دوجانبه» معرفی کرده است. 

استعفای این سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در ادامه اعتراضات گسترده در داخل این کشور به سیاست‌های دولت جو بایدن برای حمایت‌های بی‌چون و چرا از اسرائیل در جنگ غزه محسوب می‌شود. 

در ماه اکتبر هم جاش پائول، مدیر اداره امور نظامی-سیاسی وزارت خارجه آمریکا در اعتراض به سیاست‌های بایدن از سمتش استعفا کرد. 

ماکرون: دست‌نشانده آمریکا نیستیمریابکوف: کاهش روابط با آمریکا را بررسی می‌کنیمتحریم‌های مشترک انگلیس، آمریکا و کانادا علیه ایراننمایش جدید آمریکا درباره غزه: تعیین نماینده ویژه!

انتهای پیام/ 

 

 

دیگر خبرها

  • بایدن قصد خودکشی داشت!
  • بایدن: زمانی به خودکشی فکر می‌کردم
  • رایزنی سئول و واشنگتن درباره تقسیم هزینه‌های حضور سربازان آمریکایی
  • سناتور آمریکایی: یادآوری جنایت های غزه یهودی ستیزی نیست
  • شواهد جدید از به گلوله بستن مردم توسط آمریکایی‌ها در کابل
  •  دیپلمات آمریکایی در اعتراض به سیاست بایدن در غزه استعفا کرد
  • استعفای دیپلمات آمریکایی در اعتراض به جنگ غزه
  • بایدن لایحه ممنوعیت «تیک‌تاک» را امضا کرد
  • آمریکا مهاجم فرودگاه کابل را به افغانستان منتقل کرده بود
  • افشاگری سی‌ان‌ان از فاجعه فرودگاه کابل هنگام خروج نظامی آمریکا