Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی یگان حفاظت میراث‌فرهنگی، سردار حسن مهری در دیدار با فرمانده انتظامی تهران بزرگ با اشاره به این موضوع که برخی مجموعه‌های فرهنگی‌تاریخی تحت حفاظت یگان حفاظت میراث‌فرهنگی در فهرست اماکن دارای رده حفاظتی شاک (قابل حفاظت) قرار دارد، بیان کرد: این اماکن از نظر ارزش تاریخی و سطح حفاظت از اهمیت بالایی برخوردار بوده و نیازمند توجه ویژه است، این امر بیانگر ضرورت تشدید حفاظت و پشتیبانی عملیاتی توانمند در راستای تحقق حفاظت اطمینان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با تاکید بر موقعیت جغرافیایی تهران به‌عنوان پایتخت کشور و وقوع بالاترین سطح انجام معاملات غیرمجاز اموال تاریخی‌فرهنگی توسط باندهای قاچاق اموال و به منظور ارتقای سطح حفاظتی اماکن تاریخی و پیشگیری از جرایم محتمل، خواستار برقراری تعامل و همکاری‌های بیشتر در این زمینه شد.

ضمن تبادل نقطه نظرات از سوی فرمانده یگان حفاظت میراث‌فرهنگی و فرمانده انتظامی تهران بزرگ، در جمع‌بندی نهایی مقرر شد با ابلاغ دستور فرمانده انتظامی استان تهران به کلانتری‌ها و پاسگاه‌های اطراف اماکن تاریخی دارای رده حفاظتی ضمن حمایت حفاظتی از محیط پیرامون این اماکن نسبت به انعقاد تفاهم‌نامه همکاری با مسئولان پایگاه‌های حفاظت اماکن مذکور اقدام کنند.

همچنین همکاری و پشتیبانی عملیاتی پلیس‌های تخصصی از مأموریت‌ها و پیگیری‌های یگان حفاظت استان تهران در راستای مقابله با خرید و فروش اموال و اقدامات مجرمانه در زمینه قاچاق اموال تاریخی‌فرهنگی در دستور کار قرار گیرد.

کد خبر 5292283 فاطیما کریمی

منبع: مهر

کلیدواژه: یگان حفاظت میراث فرهنگی سردار مهری میراث فرهنگی شورای شهر تهران شهرداری تهران قوه قضاییه وزارت آموزش و پرورش پیش بینی وضعیت هوا دولت سیزدهم واکسن کرونا هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا واکسیناسیون پلیس راهور غلامحسین محسنی اژه ای کیفیت هوای تهران سیدابراهیم رئیسی یگان حفاظت میراث فرمانده انتظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۳۲۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان

سپهر زارعی معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: یک دستدار میراث فرهنگی ۹ شئ تاریخی به دست آمده در شهرستان حاجی آباد را به اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان تحویل داد.

وی افزود: این اشیاء شامل سکه، انگشتر و مهر متعلق به دوره ساسانی، صفویه و قاجاریه است.

معاون میراث فرهنگی هرمزگان گفت: اشیاء پس از بررسی نهایی به موزه مردم شناسی خلیج فارس بندرعباس تحویل داده می‌شود.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • توقیف خودروی تخلیه نخاله در عرصه تاریخی
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی در نظرآباد
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) تعطیل است
  • تعطیلی تمام اماکن تاریخی و فرهنگی فارس در روز شهادت امام جعفر صادق (ع)
  • اماکن تاریخی فارس در سالروز شهادت امام جعفر صادق(ع) تعطیل است
  • توقیف خودروی تخلیه نخاله روی تپه تاریخی فرخ آباد
  • دستگیری دو نفر به دلیل تخلیه نخاله در حریم یک تپه تاریخی در البرز
  • دستگیری سارقان اماکن خصوصی و خانه باغ‌ها در مهاباد
  • واگذاری ۱۰۰ بنای تاریخی در سال ۱۴۰۳
  • تحویل ۹ شیء تاریخی به میراث فرهنگی هرمزگان