Web Analytics Made Easy - Statcounter

شیوه نامه اجرای نهضت نصیب آموزشی یکسان با هدف ارتقای عدالت آموزشی ابلاغ شد.

به گزارش برنا؛ براساس بخشنامه شماره 140/271 مورخ 3 شهریورماه 1400، شیوه نامه اجرای نهضت نصیب آموزشی یکسان با هدف ارتقای عدالت آموزشی، توسط وزیر آموزش و پرورش امضا و به مدیران کل استان‌ها ابلاغ شد.

با عنایت به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر نصیب آموزشی یکسان برای تمامی دانش آموزان در کشور و مطالبات ایشان در چهل و سومین اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش، همچنین تحقق اهداف سند تحول بنیادین، از سوی محسن حاجی میرزایی؛ دستور العمل اجرایی برنامه نهضت نصیب آموزشی یکسان با هدف ارتقای عدالت آموزشی از طریق افزایش حداکثری دسترسی به آموزش و بهبود کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی-تربیتی دانش آموزان در مناطق لازم التوجه برای اجرا در سال تحصیلی 1401-1400، به ادارات کل آموزش و پرورش استان ها ابلاغ شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این دستورالعمل، «پوشش تحصیلی صددرصدی»، «ارتقای کیفیت یادگیری و عملکرد آموزشی-تربیتی دانش آموزان در تمام شاخص های مرتبط در مناطق لازم التوجه»، «تحقق اهداف دوره ابتدایی»، «رشد شاخص های توسعه یافتگی آموزشی»، «آموزش و هم افزایی در راستای افزایش مشارکت همه نهادهای درون و برون سازمانی در کاهش فقر یادگیری و نابرابری آموزشی»، «تجهیز مدارس 64 شهرستان هدف به تجهیزات آموزشی» و «ارتقا و توانمندسازی نیروی انسانی در راستای افزایش فرصت های برابر آموزشی»، به عنوان اهداف کیفی و کمّی، مشخص شده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: وزیر آموزش و پرورش منویات مقام معظم رهبری دانش آموزان آموزش و پرورش استان شاخص فقر نیروی انسانی نهضت سواد آموزی نهضت نصیب آموزشی یکسان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۳۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معلمان معمار آینده نظام هستند

ایسنا/گیلان فرماندار رشت با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند.

کیا عاشوری امروز، ۱۰ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای آموزش و پرورش شهرستان رشت، شورای آموزش و پرورش را از مهمترین جلسات عنوان کرد و حضور اعضا را الزامی دانست و گفت: استمرار جلسات شورای آموزش و پرورش منجر به شناسایی نقاط ضعف و قوت می‌شود.

فرماندار شهرستان رشت با گرامیداشت هفته معلم و بزرگداشت شهادت استاد مطهری، افزود: معلمان یکی از مؤثرترین ارکان آموزش و پرورش بوده و معمار آینده نظام هستند و نسل امروز محصول تعلیم و تربیت معلمان و جامعه فرهنگیان است.

عاشوری با تأکید بر اینکه معلمان در تراز انقلاب پرورش دهنده و تربیت کننده جامعه انقلابی هستند، گفت: حل مشکلات کشور از مسیر آموزش و پرورش می‌گذرد و دانش‌آموزان آینده سازان جامعه هستند که رفع نیازهای جامعه دانش‌آموزی باعث ارتقای سواد آموزشی جامعه می‌شود.

عاشوری با اشاره به شکاف بین نسل امروز و دیروز، تصریح کرد: بسیار فاصله بین نسلی از لحاظ اندیشه، تفکرات و باورهای اعتقادی وجود دارد که خلأها باید با آموزش پر شود.

وی با تاکید بر به روزرسانی آموزشی معلمان و جامعه فرهنگیان گفت: آموزش باید محور کار معلمان و فرهنگیان جهت ارتقای سطح آموزشی و پرورشی قرار گیرد؛ معلمان باید شکاف بین نسل‌ها را پر کنند.

فرماندار رشت با اشاره به جنگ رسانه‌ای موجود و فضای مجازی و ایجاد شبهات در بین دانش‌آموزان بیان کرد: فرهنگیان با علم روز و دانش به شبهات دانش‌آموزان پاسخ منطقی و مستدل دهند.

عاشوری با اشاره به فرارسیدن فصل امتحانات افزود: بیش از ۲۰ هزار دانش‌آموز در شهرستان رشت در مقاطع دهم، یازدهم و دوازدهم برای امتحانات نهایی آماده می‌شوند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • هوشمندسازی ۴۰۰ کلاس درس در بردسکن
  • معلمان معمار آینده نظام هستند
  • ۱۱ اردیبهشت؛ برگزاری مرحله دوم آزمون پایش عملکرد یادگیری دبیرستانی‌ها
  • آیین نامه ترویج نماز در هیات دولت تصویب شد
  • تداوم طرح«بازی یادگیری»در استان تهران/‏تأمین مسکن معلمان بررسی شد
  • آیین‌نامه عرضه اینترنتی دارو ابلاغ شد/اجرای آزمایشی در ۶ ماه
  • «مقرأة الحرمین» خدمتی برای تصحیح قرائت، یادگیری تجوید
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • «مقرأة الحرمین»؛ طرح آموزش قرآن به ۶ زبان زنده دنیا
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود