Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد الله وردی سال های برای تاج و پرسپولیس بازی کرد و همچنین یکی از بازیکنان تیم ملی 1978 بود که حضور در جام جهانی آرژانتین را تجربه کردند. او در گفتگوی تلفنی تیم منتخب و برترین های قرن خود را معرفی کرد. صحبت های او درخصوص پرویز قلیچ خانی، علی پروین و علی دایی در نوع خود جالب بود. پیشکسوت فوتبال ایران گفت پرویز قلیچ خانی در هر پستی که بازی می کرد از ستاره های آن پست ستاره تر بود، علی پروین یا خوب بود یا عالی و علی دایی از استان اردبیل بلند شد و به تمام بچه های سی و یک استان ایران یاد داد که می توانند علی دایی باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جواد الله وردی وقتی پرسپولیس تمام دوران را برترین تیم قرن نامید افزود باورم است اگر همه تیم های پرطرفدار جمع بشوند، پرسپولیس هنوز یک نفر بیشتر از آنها هوادار دارد.

جواد الله وردی با برق تهران به فوتبال ایران معرفی شد، به تاج رفت و سپس با پرسپولیس به اوج رسید. او یکی از بازیکنان تیم ملی در جام جهانی 1978 آرژانتین بود و همچنین در المپیک 1972 مونیخ نیز حضور داشت. خودش به شوخی به ما گفت، ما بازیکنان جوانان بودیم و اشتباهی ما را به مونیخ بردند. متاسفانه به دلیل شرایط شیوع ویروس کرونا، نتوانستیم در استودیو طرفداری میزبان پیشکسوت فوتبال کشورمان باشیم و جواد الله وردی در گفتگوی تلفنی آرای خود را اعلام کرد. توصیه می کنیم صحبت های جواد الله وردی را حتما بخوانید. توصیفات او از بازیکنان و ورزشکاران ایرانی بسیار جذاب و شنیدنی بود. همچنین نام امیر احتشام زاده برای اولین بار توسط این پیشکسوت فوتبال ایران وارد لیست برترین ورزشکاران قرن شد.

به گزارش طرفداری، جواد الله وردی نفرات تیم منتخبش را به شرح زیر معرفی کرد:

ناصر حجازی امضا کننده یک سبک و روش در دروازه بانی بود.چه از نظر اخلاقی و چه فنی الگوی بسیاری از جوانان شد. همیشه فکرهای نو داشت و زبانزد بود. می بینید که بعد از فوتش، هنوز که هنوزه این همه خاطرخواه دارد.

در دفاع راست بازیکنی داشتیم هم سرعتی بود و هم تکنیکی. همچنین در کارهای دفاعی و یارگیری فوق العاده کار می کرد. با پشتکار و با غیرت بود. ابراهیم آشتیانی از آن دفاع کنارهایی بود که در کارهای هجومی شرکت می کنند. در آن سرعت بالا چه سانترهای قشنگی برای حسین کلانی و همایون بهزادی خدابیامرز می فرستاد. سانترهای قشنگی می کرد. در سرعت صددرصد برای کلانی و بهزادی خدابیامرز. در کارهای هجومی شرکت می کرد. 

دو انتخابم در دفاع وسط پرویز قلیچ خانی و مجید حلوایی هستند. 50 سال دیگر هم مثل قلیچ خانی نمی آید. او ثابت کرد در 10 پست هم می شود بازی کرد. برای تیم ملی در هر پستی که بازی کرد، از ستاره های آن پست، ستاره تر بود. مجید حلوایی هم بدون تردید یک دفاع وسط سخت گیر، کوشا، با غیرت و با تکنیک بود. یاد و خاطره بازی های مثال زدنی اش همیشه زنده می ماند. در المپیک مونیخ یک گل 40 متری به برزیل زد. ما را هم اشتباهی به آن المپیک بردند (با خنده).

در دفاع چپ که بازی های درخشان مجتبی محرمی در خاطر همه است. بهترین بهترین ها در دفاع چپ، برزانده اوست.

هافبک دفاعی بدون تردید محمد صادقی، این فوتبالیست اهوازی، با بازی های درخشانش، با رشادت و پشتکار و تلاش بسیارش، همیشه به یاد فوتبال دوست ها می ماند.

هافبک راست علی پروین را انتخاب می کنم. علی پروین همیشه یا خوب بوده یا عالی، هیچوقت بد نبود. تداوم حضورش در فوتبال ایران چه به عنوان بازیکن و چه به عنوان مربی در یادمان است.

در هافبک چپ بازیکنی داشتیم که فوتبال بسیار بسیار مدرنی بازی می کرد. همچنین تکنیک بسیار بالایی داشت. انتخاب من ابراهیم قاسمپور است.

در هافبک هجومی فوتبال ما جادوگر دارد، مارادونای آسیا، این القاب را به علی کریمی دادند، فوتبالیستی کامل که وقتی توپ داشت همه کار از عهده اش بر می آمد.

و زوج خط حمله، حسن روشن، فوتبالیستی دو پا، با قد و قواره جمع جور گل های زیادی برای تیم ملی زده است. در جام جهانی گل زد، در المپیک گل زد، یک گلزن به تمام معنا و مهارنشدنی بود. علی دایی هم که عزیز دردانه و شناسنامه فوتبال است. از استان اردبیل بلند شد و به تمام بچه های سی و یک استان ایران یاد داد که میتوانند علی دایی باشند.

جواد الله وردی پس از انتخاب پرویز قلیچ خانی، علی دایی و علی پروین به عنوان سه بازیکن برتر قرن، در خصوص بهترین مربیان قرن گفت:

حشمت مهاجرانی از معدود مربیانی بود که ارتباط عاطفی و احساسی با بازیکنان داشت. همه به پای او بلند می شدند. هیچکس پشت سرش حرف بد نزد. حتی بازیکنانی که از لیستش خط می خوردند، رویش را می بوسیدند. رایکوف هم بنیان گذار فوتبال نوین در ایران بود. او اولین کسی است که برای تمرینات مدیسن بال آورد.

در بخش بهترین داور قرن، شناسنامه علیرضا فغانی نشان می دهد که بسیاری داوران ما باید او را به عنوان الگو قبول داشته باشند. وقتی فیفا و AFC او را قبول دارند، ما هم باید قبولش داشته باشیم، انسان لایقی است.

پرسپولیس تمام دوران را به عنوان برترین تیم قرن انتخاب می کنم. باورم است اگر همه تیم های پرطرفدار جمع بشوند، پرسپولیس هنوز یک نفر بیشتر از آنها هوادار دارد. سابقه پرسپولیس به شاهین برمیگردد. اول خاطرخواهان فوتبال طرفدار شاهین بودند. بعد بود که مردم طرفدار تیم شهر خود شدند. اولین ها یا دیر فراموش می شوند یا هیچوقت فراموش نمی شوند.

صحبت های جواد الله وردی برای انتخاب سه ورزشکار برتر قرن تکان دهنده بود:

ورزشکار قرن من، آن بچه پرورشگاهی است که قهرمان المپیک شد. کسی که یک ساقه درخت برمیداشت، دو تا آجر می گذاشت دو طرفش و وزنه می زد. محمد نصیری، این انسان خودساخته را انتخاب می کنم.

عبدالله موحد با یک قایق در آمل و بابل تا استالینگراد می رفت و برمی گشت.. برمیگشت. در هر ورزشی سرآمد بود. شش مدال طلا آوردن، آن هم در شش سال پیاپی کار هر کسی نیست.

انتخاب سومم امیر احتشام زاده است. سالیان طولانی قهرمان پینگ پونگ بود. بعد هم دو فرزندش قهرمان ایران شدند. یعنی خانواده احتشام زاده نیم قرن قهرمان پینگ پونگ ایران بودند.

جواد الله وردی، در پایان پیرامون انتخاب هایش افزود:

اگه بخواهیم نام ببریم، خیلی ها هستند، می توانیم چند تیم انتخاب کنیم. مثلا بیژن ذوالفقارنسب، نصرالله عبداللهی، محمدخانی اما متاسفانه مجبورم 11 بازیکن را انتخاب کنم. از نظر خودم، انتخاب های من فنی بوده و سلیقه ام را دخیل نکردم.

اخبار داغ 

شورت بدن نما و کوتاه این زن پارالمپیک را به هم ریخت + عکس برترین های قرن با پرویز برومند: دلم نمی آید سیروس قایقران در تیم منتخبم نباشد احتمال برکناری ژاردیم از هدایت الهلال عربستان توافق 15 میلیون یورویی لیون با زنیت بر سر انتقال سردار آزمون / اکیپ دورتموند حاضر به فروش هالند به پاریس در این تابستان نیست/ بیلد مدعی شد لواندوفسکی رکورد گرد مولر فقید را شکست؛ ستاره لهستانی همچنان در اوج

منبع: طرفداری

کلیدواژه: پرویز قلیچ خانی جواد الله وردی فوتبال ایران علی پروین علی دایی تیم ملی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۳۵۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد

 یوسین بولت بهترین بازیکن فوتبالی را معرفی کرد که دوست دارد در دوی ۱۰۰ متر با او رقابت کند.

به گزارش تسنیم، اوسین بولت جامائیکایی که 8 بار قهرمان المپیک و 11 بار قهرمان دوومیدانی جهان شد، کیلیان امباپه، مهاجم پاری‌سن‌ژرمن را به چالش کشید. این اتفاق در مراسم اهدای جوایز ورزشی جهانی Laureus در مادرید (اسپانیا) و در گفت‌وگو با یک خبرنگار رخ داد؛

روزنامه‌نگار: بین بازیکنان فوتبال کدامیک را برای رقابت انتخاب می‌کنی؟

بولت: دوست دارم ببینم امباپه چقدر سریع است.

روزنامه‌نگار: فکر می‌کنی او بتواند تو را شکست دهد؟

بولت: البته که نه اما دوست دارم ببینم چقدر به شاخص‌های من نزدیک است (می‌خندد). امیدوارم روزی به پیست [دوی 100 متر] بیاید و با من مبارزه کند.

بولت در طول دوران حرفه‌ای خود هشت رکورد جهانی را ثبت کرد. او تنها ورزشکاری است که توانست در سه المپیک متوالی (پکن 2008، لندن 2012 و ریودوژانیرو 2016) در دوی 100 و 200 متر پیروز شود. بولت در حال حاضر دارای رکوردهای جهانی در 100 متر (9.58 ثانیه) و 200 متر (19.19 ثانیه) و همچنین در رله 4x100 متر به عنوان بخشی از تیم جامائیکا - 36.84 ثانیه است.

کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: امباپه می‌خواهد به رئال مادرید برود پیشکسوت دوومیدانی: دنیا با جت حرکت می‌کند ما با کالسکه

دیگر خبرها

  • تیم ملی فوتبال دختران ایران قهرمان تورنمنت کافا شد
  • شرط اعزام حسن یزدانی به المپیک پاریس اعلام شد
  • علی عسکری: استقلال باید در ابعاد ملی، منطقه‌ای و جهانی جزو برترین‌ها باشد
  • عکس| برترین پنالتی زن‌های تاریخ فوتبال کدام بازیکنان هستند؟
  • خاص‌ترین هوادار فوتبال در تمرین استقلال | هدیه نکونام به این هوادار خاص | تصاویر
  • قهرمان دوومیدانی جهان امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • بولت، امباپه را به چالش دوی ۱۰۰ متردعوت کرد
  • تعیین تکلیف حق پخش ورزش
  • یاری: لیگ کشتی بعد از المپیک شروع می‌شود
  • دیوید تیلور، بی‌رحم دوست داشتنی