Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان، میچ مک کانل، رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا در مصاحبه خود با شبکه خبری فاکس نیوز این کشور، به نقد خروج آمریکا از افغانستان پرداخت و گفت: تصمیم خروج نیرو‌های آمریکایی از افغانستان در حقیقت یک تصمیم سیاسی وحشتناک بود.

وی با محکوم کردن این اقدام از دولت جو بایدن انتقاد کرد و گفت: خروج واشنگتن از افغانستان بسیار بدتر از سایگون بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میچ مک کانل ادامه داد: زمانی که آمریکا اقدام به ترک سایگون کرد، تروریست‌های ویتنامی وجود نداشتند تا بخواهند برای حمله به آمریکا نقشه طراحی کنند.

رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا تاکید کرد: توقف جنگ در افغانستان از سوی آمریکا، به معنای پایان تروریست‌ها نیست.

وی با اشاره به حضور تروریست‌ها در افغانستان و اقدامات آن ها، گفت: آن در افغانستان حضور دارند و از این موضوع بسیار شاد هستند که توانسته اند آمریکا را در این کشور به زانو درآورده و سبب خروج نظامیان آمریکایی شوند.

میچ مک کانل با اشاره به ۲۰ سال حضور نظامی آمریکا در افغانستان و اشغال این کشور، گفت: در این ۲۰ سال اشغال آن‌ها تلفات بیشتری نسبت به ما داشتند، بطوری که در یک سال و نیم گذشته ما تلفانی نداشتیم.

رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا در ادامه به وضعیت فعلی آمریکا در افغانستان اشاره کرد و گفت: این تصمیم، یکی از بدترین تصمیمات سیاست خارجی در تاریخ آمریکا محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: با وجود این تصمیم وحشتناک، در حال حاضر نیرو‌های نظامی ما نهایت تلاش خود را می‌کنند و از حرکت نمی‌ایستند.

میچ مک کانل در ادامه مصاحبه خود به اظهارات، جیک سالیوان مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره اهرم‌های فشار دیپلماتیک و مالی بر طالبان نیز اشاره کرد و گفت: آن‌ها منابع مالی دیگری هم دارند و نگران فشار بین‌المللی نیستند.

رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا پیش از آنکه طالبان بر افغانستان تسلط پیدا کنند و در دیدار با سفیر افغانستان در واشنگتن تاکید کرده بود که؛ دولت بایدن باید با حمایت جدی از نیرو‌های دفاعی و امنیتی ملی افغانستان از سقوط قریب الوقوع پایتخت این کشور جلوگیری کند.

رهبر اقلیت جمهوری خواه سنای آمریکا از اجرای سیاست بایدن در قبال افغانستان نیز انتقاد کرده بود و مدعی شده بود که، وضعیت انسانی در این کشور رو به وخامت است و این وضعیت می‌تواند منجر به بحران انسانی در این کشور شود.

با نزدیک شدن به ۳۱ اوت و ضرب الاجل خروج نظامیان آمریکایی از افغانستان، این کشور شاهد آشوب‌ها و حملات انتحاری است که سبب کشته و زخمی شدن بسیاری از افراد از جمله آمریکایی‌ها شده است.

از سوی دیگر، آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا چندی پیش با اشاره به احتمال حمله دولت اسلامی در خراسان، اظهار کرده بود که، این امر حقیقت دارد و طبق گفته بایدن، رئیس جمهور آمریکا من مسئول اشتباه محاسباتی در افغانستان هستم و در آینده مسائل را مجددا ارزیابی خواهم کرد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: افغانستان بایدن میچ مک کانل تروریست ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۴۶۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث

اختتامیه بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآنی و حدیثی در نمایندگی جامعةالمصطفی العالمیه تانزانیا برگزار می‌شود.

این آئین با حضور بزرگان، علما، شخصیت‌های قرآنی، مراکز علمی آکادمیک و دینی، دانشجویان، طلاب، علاقمندان از مذاهب مختلف توسط نمایندگی جامعه المصطفی در مرکز همایش‌های بین المللی جولیوس نیرره شهر دارالسلام برگزار خواهد شد.

این جشنواره به صورت حضوری و مجازی با حضور قاریان استاد قاسم مقدمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، سعید رحیمی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد عیدی شعبان از کشور تانزانیا، استاد جلال معصومی از کشور افغانستان، استاد رجا ایوب از کشور تانزانیا، قاری نوجوان آقای یاسین غلامی از کشور جمهوری اسلامی ایران، استاد حسین بوکی از کشور تانزانیا، استاد رضا دوسا از کشور تانزانیا و استاد علی عبدالله از کشور تانزانیا برپا خواهد شد.

تاریخ برپایی اختتامیه جشنواره روز یکشنبه نهم اردیبهشت سال جاری مطابق با ۲۰۲۴/۴/۲۸ از ساعت ۱۴ در محل Julius Nyerere International Convention Centre است.

علاقه مندان می‌توانند از نشانی زیر شاهد پخش زنده این اختتامیه باشند.

یوتیوب:

https://www.youtube.com/live/pV8I9X0IWQE?si=aAMNlL6Cce6_oMKS

یوتیوب:

https://youtu.be/8H2s342gMf4?si=4jjwBD7ZShu0QJcy

باشگاه خبرنگاران جوان افغانستان افغانستان

دیگر خبرها

  • نتانیاهو و بایدن تصمیم نهایی را برای منطقه گرفتند؟
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • شکست تلاش‌ آمریکا برای گسترش نفوذ در آفریقا
  • فیلم| تجمع دانشگاهیان بجنورد در حمایت از دانشجویان آزادی‌خواه آمریکا
  • حضور قاری افغانستانی در بیست و نهمین جشنواره بین المللی قرآن و حدیث
  • افشاگری روح الامینی درباره اشتباه انتخاباتی شانا در انتخابات ۱۱ اسفند /شهادت می دهم یزدی خواه به لیست ائتلاف تعهد داده بود
  • سیل انتقادها به رئیس دانشگاه کلمبیا به دلیل سرکوب معترضان
  • لغو دیدار اردوغان و بایدن
  • آغاز خروج نیروهای حافظ صلح از قره باغ
  • ماجرای توقف قطار ترانزیتی افغانستان در ایران چیست؟