Web Analytics Made Easy - Statcounter

براق کردن چوب مبلمان، زیبایی خاصی به خانه شما می‌دهد پس حتما با پاک کننده‌های طبیعی برای براق کردن مبلمان چوبی آشنا شوید.

خبرگزاری میزان _ نمناک نوشت: آیا می‌دانستید که به غیر از تمیز کردن و ضد عفونی کردن مبلمان چوبی، می‌توانید از روغن زیتون، مرکبات یا موم زنبور عسل برای درخشش آن‌ها نیز استفاده کنید؟ نگه داشتن مبلمان چوبی در شکل خوب، می‌تواند یک کار پیچیده باشد با این وجود، زمانی که چوب به طور منظم و به درستی تمیز نشود، به راحتی خراب می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تعداد زیادی از محصولات شیمیایی، گران قیمت وجود دارد که می‌توانند این مشکل را حل کنند و همچنین آن‌ها بر محیط زیست نیز تأثیر منفی می‌گذارند؛ که این دلیلی است برای اینکه مردم از آن‌ها استفاده نکنند. علیرغم این واقعیت، بعضی افراد نمی‌دانند که راه حل‌های ارزان قیمت ۱۰۰ درصد طبیعی نیز وجود دارند که می‌توانند سطوح را تمیز و بی نظیر نگهدارند.

در متن زیر ۴ روش جالب برای درست کردن تمیز کننده‌های طبیعی مخصوص وسایل چوبی و مبلمان معرفی خواهیم کرد که به سادگی در منزل با مواد اولیه طبیعی آماده خواهند:

۱- سرکه سفید و روغن جوجوبا:

سرکه سفید یک ماده ضد میکروبی و ضد عفونی کننده است که میتواند سطوح چربی را تمیز و ضد عفونی نماید.

همچنین روغن جوجوبا، چوب را مرطوب و خیس میکند و یک براقی به چوب میدهد.

مواد لازم:

یک چهارم فنجان سرکه سفید
۱ قاشق غذا خوری روغن جوجوبا

آماده سازی:

سرکه سفید را با جوجوبا ترکیب کنید.

نحوه استفاده:

اسپری محصول بر روی مبلمانی که میخواهید آن را تمیز کنید بپاشید و با پارچه نرم مالش دهید.

۲- موم زنبور عسل و روغن زیتون:

با ترکیب کردن موم زنبور عسل و خاصیت مرطوب کنندگی و تمیز کنندگی روغن زیتون، شما میتوانید یک تمیز کننده چوب خانگی داشته باشید؛ که برای درخشش مبلمان بسیار تاثیر گذار هستند و در کثیفی مبلمان نفوذ میکنند و آن را از بین میبرند.

مواد لازم:

یک دوم فنجان موم زنبور عسل
یک فنجان روغن زیتون
یک قاشق چای خوری روغن اسطوخودوس

آماده سازی:

موم زنبور عسل را در یک کاسه مقاوم در برابر حرارت پر کنید؛ و آن را در دیگ بخار دو گانه ذوب کنید، وقتی که آب شد، روغن زیتون را نیز اضافه کنید، اسطوخودوس را میتوانید به صورت کاملا اختیاری اضافه کنید.

همه چیز را با یک قاشق چوبی مخلوط کنید و در دمای اتاق قرار دهید؛ و سپس در یک شیشه نگهداری کنید.

نحوه استفاده:

محصول را در مایکروویو نرم کنید و آن را به مبلمان چوبی مد نظر بمالید؛ و سپس با یک دستمال نرم و کمی خیس تمیز کنید تا زمانی که مبلمان شما بدرخشد.

۳- روغن زیتون و عصاره وانیل و پرتغال یا نارنج:

این پاک کننده چوب از بین برنده گرد و غبار است.

محتوای اسید سیتریک آن، یک ضد عفونی کننده طبیعی میباشد که برای از بین بردن و ضد عفونی کردن ویروس‌ها و باکتری‌ها مناسب است.

مهمترین چیز در مورد آن، بوی خوشی است که فضای خانه را عطر اگین میکند.

مواد لازم:

یک فنجان روغن زیتون
۴ قطره عصاره وانیل
۱ عدد پرتغال با پوست

آماده سازی:

روغن زیتون را در شیشه‌ای پر کنید و با عصاره وانیلی مخلوط کنید. آب پرتغال را بگیرید و آن را به مخلوط بیافزاید.

پوست پرتغال‌ها را نیز برش دهید و به مخلوط اضافه کنید. سپس درب شیشه‌ای را ببندید و سپس بعد از ۲ تا ۳ روز مورد استفاده قرار دهید.

نحوه استفاده:

تمیز کننده را روی مبل قرار دهید و آن را با یک پارچه نرم مالش دهید.

۴-روغن نارگیل و آب لیمو:

مخلوط کردن یک روغن نارگیل با کمی آبلیمو میتواند مبلمان شما را ضد عفونی کند، در حالی که چوب مانند روز اولش میدرخشد.

عناصر:

یک دوم فنجان روغن نارگیل
آب لیمو

آماده سازی:

روغن نارگیل و آب لیمو را در یک شیشه با هم مخلوط کنید.

نحوه استفاده:

روغن را روی چوب بمالید و با پارچه نرم مالش دهید سپس پاک کنید.

از این پاک کننده‌های طبیعی استفاده کنید و مبلمانهایتان را نو کنید.

بیشتر بخوانید: کاربرد‌های جالب دهانشویه در خانه داری

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: مبلمان ضدعفونی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مبلمان ضدعفونی کننده های طبیعی موم زنبور عسل نحوه استفاده مبلمان چوبی آماده سازی روغن زیتون ضد عفونی پاک کننده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۴۷۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟

شوهر اویوا می‌خواست دوباره با همسایه ثروتمندش ازدواج کند، اما همسرش هنوز زنده بود. او ابتدا سعی کرد اویوا را مسموم کند، اما به جای اینکه او را بکشد، او را به طرز وحشتناکی زشت کرد. سپس او را به رودخانه انداخت تا غرق شود که موفقیت‌آمیز بود. اما بعداً، وقتی به آن رودخانه بازگشت، روح اویوا از آب برخاست تا او را به هرکجا که رفت تسخیر کند!

به گزارش فرادید، تصاویر خوفناکی از این داستان ارواح ژاپنی و سایر موارد مشابه آن، موضوع نمایشگاهی در موزه ملی هنر آسیایی اسمیتسونین است؛ نمایشگاهی با عنوان: «نمایش ماوراء طبیعی: ارواح و تئاتر در چاپ ژاپنی». 

قرن‌ها پیش، داستان‌های ارواح در ژاپن بسیار نقل می‌شدند. بیش از ۵۰ اثر به نمایش گذاشته‌شده از سال‌های ۱۷۰۰ تا ۱۹۰۰ توسط هنرمندان ژاپنی، نمایانگر قدرت ماندگار هنر چاپ چوبی و داستان‌هایی است که امروزه در ژاپن همچنان رونق دارند.

داستان اویوا، همسر وفاداری که روحش برای تسخیر شوهر قاتلش بازگشت، سال ۱۸۲۵ در نمایش کابوکی «داستان ارواح یوتسویا در توکایدو» توسط تسورویا نانبوکو روایت شد. 

کیت بروکس، از متصدیان نمایشگاه، می‌گوید: اگرچه موضوع ماوراء طبیعی مدت‌ها بخشی از فرهنگ ژاپنی بوده، دوره اِدو (۱۶۰۳-۱۸۶۸) و این تولید خاص به این ژانر اهمیت دائمی داد.

تصاویری از این نمایش ارواح و سایر نمایشنامه‌های آن زمان برای مشتریانی که خواهان داشتن یادگاری از نمایش و بازیگران خاص آن در قالب چاپ چوبی بودند، توسط هنرمندان بازتولید شد.

کابوکی که در دوره ادو ایجاد شد، به دلیل اجراهای دارای سبک و جلوه‌های ویژه پیچیده‌ای شهرت یافت که آن را به یک سرگرمی محبوب برای مخاطبان تبدیل می‌کرد. 

بروکس می‌گوید: «ترفندهای روی صحنه مانند درهای مخفی و وسایل زیاد صحنه نمایش مانند خون مصنوعی، وسایلی مانند سیم که شخصیت‌ها با کمک آن‌ها پرواز می‌کردند، همگی نشان‌دهنده حضور ارواح بودند.» 

هزاران چاپ با قیمت‌های شگفت‌آور ایجاد و در دسترس قرار گرفت. بروکس می‌گوید در دهه ۱۸۴۰، یک چاپ چوبی چندرنگ تک ورق به قیمت یک وعده نودل بود. 

چنین نمونه‌های رنگارنگ و زنده‌ای به ندرت پس از نزدیک به دو قرن باقی می‌مانند، به‌ویژه چاپ‌هایی که شامل برگه‌های کاغذی بلند می‌شدند تا جلوه‌های پیچیده صحنه را منعکس کنند. 

یکی از چاپ‌های چوبی استادانه این نمایش سال ۱۸۶۱ توسط اوتاگاوا کونیسادا ساخته شد. در این چاپ، بدن اویوا را می‌بینید که با یک قلاب ماهیگیری به سطح کشیده شده و با بالا بردن برگه، جسد دوم را می‌بینید، خدمتکاری که ناخن‌های دستش بعد از مرگ همچنان رشد می‌کنند. 

این ترفند روی صحنه گیراتر است، چون هر دو جسد توسط یک بازیگر به تصویر کشیده می‌شوند که لباسش را سریع عوض میکند. 

در دهه ۱۸۶۰، نزدیک ۴۰ سال از کاربرد ترفند صحنه می‌گذشت و در آن دهه، از مخازن واقعی آب روی صحنه استفاده میشد. بروکس می‌گوید چاپ‌ها برای بزرگداشت این ترفند ایجاد شدند. این قبیل چاپ‌ها نادر هستند، به خصوص آن‌هایی که کاملاً سالم باقی ماندند. 

ارواح قرن‌ها در تئاتر «نو» برجسته بودند و هدف آن‌ها، مخاطبان نخبه‌تر و باهوش‌تر بود. 

شاکیو، از سری «صد بدون نمایشنامه»، تسوکیوکا کوگیو، چاپ چوبی، ۱۹۲۷-۱۹۲۲ موزه ملی هنر آسیایی

فرانک فِلتِنز، از متصدیان این نمایشگاه می‌گوید: «آن مراسم شامل رقص، سرود و شخصیت‌هایی با ماسک‌های چوبی استادانه میشد. او می‌گوید: گذاشتن ماسک به این معنا بود که فرد اساساً نه تنها جوهره آن نقش را به خود می‌گیرد، بلکه در حال تبدیل شدن به آن است. این نوعی انتقال روح است که برای آن‌ها اتفاق می‌افتد.»

تسوکیکا کوگیو، هنرمند قرن نوزدهم در زمینه چاپ چوبی، نه تنها با مستند کردن شخصیت‌های ترسناک، بلکه با نشان دادن بازیگران پشت نقاب‌ها و خلق تصاویر پشت صحنه تئاتر برای نخستین بار، دست روی علاقه روزافزون به نو گذاشت. 

فلتنز می‌گوید: «این نگاه دزدکی به پشت صحنه تقریباً به نوعی توهین‌آمیز است، چون اسطوره‌شناسی نو را از بین می‌برد.» 

«داستان‌های نو شاید به اندازه کابوکی در بازتولید شبح‌ها مهیج نبوده باشند، اما در عوض فرم آن‌ها داستان‌هایی از گذشته‌های دور بود و آن داستان‌ها اغلب با مکان‌های خاص در سراسر ژاپن مرتبط هستند». 

«آن داستان‌ها از طریق ارواح مرتبط با آن مکان‌ها بیان می‌شوند و ارواح برای حافظه محلی حکم مجرای ارتباطی را دارند.» 

به راستی چرا ارواح در سنت‌های فرهنگی ژاپن دوام آورده‌اند و در دوره ادو احیا شدند؟ 

به نقل از پِرل مُسکوویتز مجموعه‌دار که همراه همسرش سیمور مسکوویتز، صدها اثر چاپی را به موزه هدیه داده، در کاتالوگ نوشته شده که شاید راهی برای نمایش جامعه‌ی در حال تغییر بوده است: «حدس من اینست که این داستان‌های شبح‌آلود اشکالی از عدالت در جامعه‌ی فئودالی بودند که در آن، اقتدار طبقه حاکم، مطلق بود». 

«در چنین سیستم طبقاتی ناعادلانه‌ای، تماشای این نوع نمایش‌ها که در آن‌ها، ارواح می‌توانستند به روشی که مردم نمی‌توانند انتقام بگیرند و عدالت را از طریق این نقشه‌های انتقام‌جویانه اجرا کنند، نوعی تخلیه روانی بود.» 

بروکس می‌گوید دانستن شمار چاپ‌های آن زمان دشوار است و مردم هنوز آن‌ها را با روش‌های سنتی می‌سازند. 

بینندگان حتماً می‌توانند این تصاویر ارواح را به تصاویر ترسناک فیلم‌های مدرن ژاپنی مانند Ringu محصول ۱۹۹۸ و بازآفرینی انگلیسی آن به نام The Ring محصول ۲۰۰۲ مرتبط کنند. 

بروکس می‌گوید: «ارواح ژاپنی چیزهایی هستند که مردم آن‌ها را فیلم‌های ترسناک ژاپنی می‌شناسند. بنابراین حتی اگر تخصصی در این موضوع نداشته باشید، همچنان می‌توانید چیزهایی ببینید که می‌شناسید و به آن‌ها علاقه دارید.»

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • بهترین روش تمیز کردن شوره و رسوب کولر
  • (ویدیو) آموزش تصویری غذای مورد علاقه بچه در مهمونی
  • چرا ژاپنی‌ها به نقاشی «ارواح» علاقه دارند؟
  • چه کار کنیم نعناع روی دوغ نماند؟ | ترفند مخلوط شدن سبزی خشک در دوغ با کمک آب جوش
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • نابودی سریع ۹۹ درصد میکروب‌ها با فناوری جدید فرابنفش
  • دانشکده طراحی سوئیس: مبلمان را در بسته بندی به اندازه پیتزا بخرید، در خانه به اندازه واقعی می رسند! (+عکس)
  • (عکس) کشف ۱۱۱۸ عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی در مصر
  • مصر/ کشف 1118 عتیقه و چند مومیایی در یک خانه مسکونی
  • «حسنا و ملکه‌های رنگی» به کتابفروشی‌ها آمدند