Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو «کمیسیون انرژی» مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر شرایط در کشور طوری است که آن کسی که بیشتر حامل‌های انرژی استفاده می‌کند، بیشتر یارانه دریافت می‌کند و آن فردی هم که مصرف کمتری دارد، یارانه کمتری را به خود اختصاص می‌دهد. هادی بیگی‌نژاد در گفت‌وگو با میزان، با اشاره به تعین تکلیف یارانه پنهان در حوزه نفت و بنزین که رهبر حکیم انقلاب در بخشی از بیاناتشان در نخستین دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت سیزدهم به آن اشاره کردند، اظهار داشت: پرداختن به این موضوع پرداختن به یک امر عقلانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


بیگی‌نژاد تأکید کرد: وقتی فردی در کشوری همچون ایران زندگی می‌کند و از امکانات زیادی استفاده می‌کند حتما از یارانه هم استفاده بیشتری خواهد کرد و بلعکس، در حقیقت ما داریم با این رفتارمان می‌گوییم که هرچه می‌خواهید مصرف کنید ما به شما پول بیشتری بابت مصرف شما خواهیم داد.
وی افزود: در حال حاضر شرایط در کشور طوری است که آن کسی که بیشتر حامل‌های انرژی استفاده می‌کند، بیشتر یارانه دریافت می‌کند و آن فردی هم که مصرف کمتری دارد، یارانه کمتری را به خود اختصاص می‌دهد و این به مانند فردی است که استخری دارد و از موهبت‌های استخر خود جهت استفاده از آب، برق و یارانه آنها استفاده می‌کند.   بیگی‌نژاد بیان داشت: با این حال معتقدم نوسانات ارزی و برنامه‌هایی که در کشور شکل می‌گیرد باعث می‌شود تا دولت‌ها جرئت انجام این کار - بررسی یارانه پنهان - را نداشته باشند مثلا اگر ما بخواهیم بنزین را به نرخ آزاد بفروشیم باید بنزین را لیتری ۱۵ هزار تومان به فروش برسانیم. وقتی ما به این قیمت نگاه می‌کنیم می‌بینیم که این قیمت برای جامعه ما منطقی نیست و آرامش روانی جامعه را بهم می‌ریزد لذا وقتی این اتفاق رخ می‌دهد مشکلات زیادی برای جامعه شکل می‌گیرد و نهایتا حاکمیت به این نتیجه می‌رسد که خیلی دیگر این ماجرا را ادامه ندهد.
این نماینده مجلس بیان داشت: تا زمانی که جلوی نوسانات ارزی گرفته نشود ما نمی‌توانیم روی خیلی از مشکلات کشور دست بگذاریم لذا نوسانات ارزی که اتفاق می‌افتد تولید دچار مشکل می‌شود و یا اینکه کارخانه‌ها ورشکست می‌شوند.

وی بیان داشت: با وجود نوسانات ارزی نمی‌توان راجع به اصلاحات حامل‌های انرژی صحبت کرد و راهش این است که پله پله و در گام نخست یک ثبات اقتصادی به وجود بیاید و درگام دوم موارد یک به یک اصلاح شوند.   بیشتر بخوانید: دیپلماسی فعال اقتصادی؛ نیاز امروز کشور/ ضرورت استفاده صحیح از ظرفیت کشورهای بلوک شرق

انتهای پیام/

برچسب ها: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مجلس یازدهم نوسانات ارزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۴۹۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام مرتضی تیجانی در خطبه‌های نماز جمعه سلطان‌آباد مرکز شهرستان با بیان اینکه این روزها فقط ساکنین ایران اسلامی نیستند که حامی مردم مظلوم فلسطین هستند و در تمام دنیا به ویژه دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا و فرانسه در اقصی نقاط جهان حمایت علنی خودشان را بیان می‌کنند، اظهار کرد: ملت‌های جهان بیدار شده و با فلسطین هستند ولی برخی سران آمریکا و اروپا که منافعشان در دست صهیونیست‌ها مخالفت می‌کنند.

امام جمعه خوشاب با تاکید بر اینکه برای قضاوت درست و دیدن پیشرفت‌های ایران‌اسلامی تاریخ مطالعه کنید، اضافه کرد: قبل از انقلاب وضعیت کشور از سه حال بیشتر خارج نبود. یا در حال کشورگشایی یا کشور فروشی بودند و یا مرعوب استعمارگرانی مانند آمریکا و انگلیس شده بودند.

وی با اشاره به وجود دو نوع تفکر در دوران پهلوی افزود: برخی معتقدند بودند باید سهم کشورهای استعمارگر را با تقسیم عادلانه غنایم ایران عادلانه داد و برخی مانند مصدق معتقد بودند می‌گفتند نباید باج به کشورهای زورگو بدهیم ولی چون مصدق از درون کشور قدرتی نداشتند موفق نشدند.

تیجانی اضافه کرد: با پیروزی انقلاب اسلامی ایران اسلامی قدرتش را از درون افزایش با بیرون تعامل سازنده بدون سلطه پذیری داشت.

امام جمعه خوشاب با گلایه از عملکرد برخی مسؤولان استانی گفت: حواستان به شهرها و شهرستان‌های کوچک باشد. به دیدار رهبری اگر می روید مردم شهرهای کوچک هم آرزوی دیدار دارند.

کد خبر 6089124

دیگر خبرها

  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • امکان ایفای تعهدات صادراتی، از طریق بانک سامان
  • شرکت‌های تامین سرمایه بهبود شبکه برق تعریف شود
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه حوزه انرژی، توسعه درآمدهای ارزی کشور در شرایط تحریم را میسر کرد
  • رعایت توازن تولید و مصرف انرژی به سرمایه گذاری خارجی نیاز دارد
  • تیغ شدت مصرف انرژی روی گلوی اقتصاد ایران
  • پیدا و پنهان پول پاشی آمریکا برای مثلث نیابتی
  • سیاست‌گذاری هوشمندانه ایران در جهت فعال شدن بند جریمه در صورت عدم اتصال کامل خط لوله صلح در پاکستان
  • مسولان استانی به شهرستان‌های کوچک بیشتر توجه کنند