Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، وقتی احسان حدادی هشتم مردادماه در رقابت های پرتاب دیسک بازی های المپیک نتوانست رکوردی بهتر از ۵۸ متر و ۹۸ سانتیمتر را ثبت کند و به همین دلیل برای دومین دوره متوالی از صعود به فینال المپیک بازماند، مبرهن شد که تمام رفت و آمدها، هزینه کردها و … سال های اخیر برای هیچ و پوچ بوده که اگر غیر از این بود حداقل فینال المپیک در کارنامه این پرتابگر ثبت می شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ورزشکارانی با خون های رنگی تر و ناکامی های بزرگ

همان زمان خبرگزاری مهر در گزارشی با عنوان «گران ترین ورزشکار ایران با بازدهی صفر/ بهانه هایی در حد المپیک» به انتقاد از عمکلرد فنی و اخلاقی این ورزشکار پرداخت که طی دو سه سال گذشته به بهانه المپیک، کسب سهمیه و بعد حضور در این رویداد فقط مطالبه گری کرد و بهانه جویی هایی که حتما برای مدیران فدراسیون دوومیدانی و مدیران بالاتر از آنها مقرون به صرفه نبود با این حال به همه آنها دل داده شد فقط به خاطر «نام» احسان حدادی که ۸ سال پیش با نقره المپیک لندن بر سر زبان ها افتاد.

حالا اینکه آن نایب قهرمانی تاریخی با چاشنی خوش شانسی به دست آمد، بماند اما به هر حال طی این سال ها راه گشا بود برای تحقق همه اهداف حدادی و مطرح کردن مطالباتش؛ البته در این راه حدادی قهرمان بلامنازع آسیا باقی ماند و سه سال پیش با کسب چهارمین مدال طلای بازی های آسیایی آن را اثبات کرد. اگرچه همه پشتیبانی ها و همراهی های اخیر از احسان حدادی در حد المپیک و برای این رویداد بود که هیچ یک از آنها به نتیجه ای منجر نشد جز کمک به ثبت رمورد ویژه چهارمین حضور متوالی حدادی در المپیک!

البته در فدراسیون دوومیدانی حسن تفتیان هم ورزشکاری است که نه به اندازه احسان حدادی اما کم و بیش برنامه هایش را طبق خواسته و انتظاراتش پیش می برد تا آنجا که حتی سال گذشته بدون مجوز شورای برون مرزی در مسابقات بین المللی فرانسه که همیشه و در هر شرایطی روی حضور در آن تاکید دارد، شرکت کرد اما این حضور و اعزام های مشابه آن چقدر کمک کرد تا تفتیان در آزمون توکیو نتیجه ای فرانتظار بگیرد؟

درست است که پشتیبانی از ورزشکار و مهیا کردن شرایط حرفه ای برای آنها از عوامل ضروری و اصلی در دنیای حرفه ای ورزش است و شایدم هم کلیدی ترین مسئله برای نگه داشتن ورزشکار و ترغیب او به تکرار موفقیت محسوب شود اما وقتی نتیجه «رنگی‌تر دیدن خون» ورزشکاری مانند احسان حدادی با هزینه های صرف شده برای آن اصلا همخوانی پیدا نمی کند، چگونه و با چه شیوه ای باید حمایت ها دنبال شود؟

به هر حال سال آینده بازی های آسیایی به میزبانی چین برگزار خواهد شد و قطعا حدادی به دنبال پنجمین طلای آسیایی خود در این رویداد خواهد بود. اما آیا پیگیری این هدف با مطالبات جدیدی همراه خواهد شد و مهمتر از آن چشم و گوش و دست مسئولان با این مطالبات احتمالی همراهی خواهد کرد؟ یا بازهم حسن تفتیان حضور در مسابقات بین المللی فرانسه را مطالبه می کند برای اینکه دستش از مدال خالی بماند؟

هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی البته پاسخ مستقیمی به این پرسش نداد اما ضمن تاکید بر اینکه رقم های میلیاردی مطرح شده در رابطه با احسان حدادی درست نیست، بر این موضوع تاکید کرد که از این پس و به خصوص برای بازی های آسیایی که سال آینده برگزار می شود برای همه ورزشکاران این فدراسیون «شرایط مساوی» مهیا خواهد شد؛ همین مسئله آب پاکی را روی دست احسان حدادی ریخته و زنگ خطر را برای او به صدا درآورده که از این پس باید در شرایط برابر با دیگر دونده ها و پرتابگران مدعی مدال آوری قرار بگیرد مگراینکه فدراسیون و ریاستش از حرف خود بازگردند!

رئیس فدراسیون دوومیدانی: از این پس همه ورزشکاران‌مان در «شرایط مساوی» قرار می گیرند

هاشم صیامی در گفتگو با خبرنگار مهر با مرور برنامه هایی که در مورد احسان حدادی و برای آماده سازی اعزام او به المپیک توکیو اجرا شد، گفت: خدا را شاهد میگیرم که احسان حدادی برای کسب بهترین نتیجه در توکیو تمام تلاش خود را کرد اما مصدومیتی که دو ماه پیش از بازی های المپیک و در توکیو گریبانگیر او شد، اجازه نداد پرتاب های خوبی داشته باشد. احسان تمام زور خود را زد که حداقل به فینال برسد اما نشد.

وی با اشاره به انتقادات مطرح نسبت به عملکرد احسان حدادی و نابرابر بودن در مقایسه با هزینه های صرف شده، ادامه داد: نباید از حق بگذریم که احسان حدادی در دوومیدانی ایران یک ستاره است، خیلی ها دوومیدانی ایران را به نام این ورزشکار می شناسند با این حال او در طول سال دو سه ماه را برای برپایی اردو و تمرین و مسابقه خارج از کشور و در آمریکا به سر می برد. قاعدتا هزینه هایی هم که برای هر یک از ماه های حضور حدادی در خارج از کشور صرف می شود، کم نیست اما دوستان منتقد هزینه هر ماه را در ۱۲ ماه سال ضرب می کنند و رقم به دست آمده را ملاک ارزیابی قرار می دهند در حالیکه هفت هشت ماه سال احسان خارج از کشور نیست.

رئیس فدراسیون دوومیدانی خاطرنشان کرد: از طرفی تمام رقم و ارقامی که برای ورزشکارانی امثال احسان حدادی و حسن تفتیان هزینه شده به طور کامل از محل اعتبارات فدراسیون نبوده است. تقریبا ۵۰ درصد این هزینه ها توسط فدراسیون تامین شده است، نیمی دیگر از محل اسپانسرهای تامین شده است.

صیامی تاکید کرد: با همه اینها از این پس بر اساس ظرفیت مالی فدراسیون شرایط برای آماده سازی ورزشکاران مهیا می شود. تمام برنامه ریزی ها در این زمینه بر مبنای اعتباراتِ در اختیار انجام خواهد شد.

«یعنی خواسته ها و مطالبات شخصی ورزشکاران اجابت نمی شود؟ مثل احسان حدادی و مطالباتی مانند عمل خارپاشنه خارج از کشور و اردوی برون مرزی؟»، وی در واکنش به این پرسش گفت: تلاش مان این است برای ورزشکاران بهترین شرایط ممکن را مهیا کنیم اما مساوی؛ برای بازی های آسیایی که سال آینده برگزار می شود و ورزشکارانی که شانس حضور در آن را خواهند داشت «شرایط مساوی» ایجاد می کنیم تا روند آماده سازی خود را دنبال کنند. برنامه کلی هم این است که ۸۰ – ۷۰ درصد مراحل اردویی را به صورت داخلی برگزار کنیم.

«در مورد مربی چه برنامه ای دارید؟ آیا تمرین با مربی اختصاصی همچنان در برنامه خواهد بود؟»، رئیس فدراسیون دوومیدانی در پاسخ به این پرسش خبرنگار مهر هم گفت: به این سمت حرکت خواهیم داشت که مربی مورد نظرمان در ایران فعالیت داشته باشد تا هم بر تمرین ورزشکاران مان نظارت داشته باشد و هم مربیان خودمان بتوانند کنار او باشند و از او یاد بگیرند.

منبع: پارس فوتبال

کلیدواژه: احسان حدادی دوومیدانی بازی های آسیایی حسن تفتیان احسان حدادی المپیک 2020 توکیو بازی های آسیایی حسن تفتیان دوومیدانی هاشم صیامی رئیس فدراسیون دوومیدانی بازی های آسیایی احسان حدادی خارج از کشور شرایط مساوی خواهد شد هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت parsfootball.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارس فوتبال» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۴۹۴۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است

وزیر ورزش و جوانان گفت: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعدادها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشورها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، به نقل از وزارت ورزش و جوانان، مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک ایران که اخیرا موفق به کسب سهمیه المپیک پاریس شد امروز با حضور در وزارت ورزش و جوانان با کیومرث هاشمی دیدار و گفتگو کرد.

هاشمی در این دیدار با ابراز خوشحالی از موفقیت اخیر ژیمناستیک کشور اظهار داشت: این موفقیت و کسب سهمیه می‌تواند شروعی باشد برای رشته‌هایی که شاید تا پیش از این هیچکس به موفقیت آن فکر نمی‌کرد و اینکه بتوانیم در رویداد‌های مهم کسب مدال کنیم. با استعداد‌هایی که وجود دارد و زحماتی که مجموعه فدراسیون انجام داد توانستیم به این موفقیت برسیم.

وی افزود: مهدی الفتی با سهمیه‌ای که به دست آورد و مدالی که در بازی‌های آسیایی کسب کرد نشان داد که اگر به این رشته‌ها توجه شود این استعداد‌ها قطعا به افتخارات بزرگی دست پیدا خواهند کرد. حضور در المپیک یک افتخار برای کشور‌ها و ورزشکار محسوب می‌شود و بهترین‌های دنیا در این رویداد بزرگ حضور پیدا می‌کنند.

وزیر ورزش و جوانان با تاکید براینکه حضور در المپیک یک اتفاق بزرگ برای هر ورزشکاری است، اظهار داشت: آن چیزی که در ابتدا مهم است حضور این ورزشکاران به عنوان سفیران کشور در این رویداد است و در مرحله بعدی گرفتن نتیجه از این مسابقات مهم است. تا همین جا که این سهمیه به دست آمده یعنی ورزشکار توانسته شایستگی‌های خود را نشان دهد. از همه دوستانی که برای این رشته مادر تلاش می‌کنند تقدیر و تشکر می‌کنم و همدلی همه دوستان منجر به کسب موفقیت می‌شود.

وزیر ورزش و جوانان درباره وضعیت ژیمناستیک اظهار کرد: از ابتدا یک سیاست را سعی کردیم به فدراسیون‌ها انتقال دهیم و آن هم ایجاد آرامش در جامعه ورزش است. در شرایط آرامش است که ورزشکار و کادر فنی و مجموعه فدراسیون می‌توانند فعالیت کنند.

وی افزود: موفقیت ورزشکار باعث خوشحالی مردم می‌شود و خوشحالی مردم نیز یکی از سیاست‌های اصلی دولت سیزدهم است. سلایق و رفتار‌های مختلف همیشه وجود دارد و اختلاف سلایق‌ها نباید منجر به ایجاد حواشی و لطمه خوردن به تیم ملی شود.

کیومرث هاشمی اظهار داشت: آن چیزی که خواست جامعه ژیمناستیک و پیشکسوتان این رشته است که در سایه همدلی و ثبات این رشته بتواند به موفقیت‌های دوچندان دست پیدا کند. باید همگی به فضای آرامش کمک کنیم و حیف است که این موفقیت‌ها به هدر برود.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: تمام تلاش ما حمایت از فدراسیون‌ها است و پیش‌بینی کرده‌ایم که ناوگان تجهیزات فدراسیون‌ها به روز شود. به فدراسیون‌ها اعلام کردیم که نیاز‌های اولیه را برای تجهیز کمپ‌های تیم ملی به ما اعلام کنند.

مهدی الفتی ملی‌پوش ژیمناستیک در این جلسه با تقدیر از حمایت‌های وزارت ورزش اظهار داشت: خیلی خوشحالم که وزارتخانه و شخص وزیر توجه ویژه‌ای به رشته ژیمناستیک دارد و با این حمایت موفق شدم برای کشورم افتخار بزرگی را به دست آورم.

در پایان این دیدار وزیر ورزش از مهدی الفتی به دلیل افتخاری که برای کشور به دست آورد، تجلیل کرد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نفرات جدید کمیسیون ورزشکاران دوومیدانی با برگزاری مجدد انتخابات مشخص شدند
  • برگزاری مجدد انتخابات کمیسیون ورزشکاران فدراسیون دوومیدانی
  • حمایت کمیته ملی المپیک از دوومیدانی‌کاران
  • برگزاری اردوهای تیم ملی دوومیدانی با حمایت کامل کمیته ملی المپیک
  • هدف فدراسیون کشتی از اعزام یزدانی/ نگرانی برای تکرار اتفاق تلخ
  • ورزشکاران معترض دوومیدانی بالغ‌ هستند/المپیک جای نخبگان است
  • کیومرث هاشمی: با زحمات فدراسیون ژیمناستیک، سهمیه المپیک کسب شد
  • کیومرث هاشمی: کسب سهمیه المپیک توسط الفتی اتفاق بزرگی برای جامعه ورزش است
  • تقدیر وزیر ورزش از مهدی الفتی بعد از کسب سهمیه المپیک
  • نحوه اعزام حسن یزدانی به المپیک؛ بحران بزرگ یا یک اتفاق عادی؟!