Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ایلام، سال‌هاست که از تاسیس دانشکده دندانپزشکی ایلام می‌گذرد اما پس از گذشت این همه سال هنوز جاده‌ی مناسبی برای این فضای فرهنگی ایجاد نشده است و روزانه افراد زیادی به دانشگاه رفت و آمد می‌کنند.

علاوه بر دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاه، مردم نیز به دلیل وجود کلینیک دندانپزشکی که در دانشکده دندان پزشکی وجود دارد به آنجا رفت و آمد می‌کنند؛ پردیس۲ دانشکده دندانپزشکی، پرستاری و مامایی کمی از سایت اصلی دانشگاه علوم پزشکی فاصله دارد و یک جاده‌ی جداگانه به این دانشکده ختم می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

جاده‌ی دانشکده دندانپزشکی علاوه بر خاکی بودن، چاله‌های زیادی دارد و همین موضوع مسیر را برای تردد بسیار نامناسب کرده و موجب اعتراض افراد به این وضعیت شده است.

طبق پیگیری‌های انجام شده این دانشکده خارج از محدوده‌ی شهری واقع شده است و در نقشه‌ی شهری جایی ندارد به همین خاطر اداره‌ی راه و شهرسازی خود را در قبال این موضوع مسوول نمیداند و برنامه‌ای برای بهبود این مسیر ندارد.

از طرفی اداره‌ی راهداری و حمل و نقل جاده‌ای نیز خود را مسوول جاده‌ها و فضاهایی که مربوط به شهر هستند نمی‌داند و طرح و ایده‌ای برای ساخت این جاده ندارد؛ پس چاره کار چیست؟ چه کسی باید به این مسیر توجه کند؟! این در حالیست که همین اداره مشغول ساخت جاده‌ای در حوالی جاده اصلی دانشگاه است و دلیل قبول ساخت این جاده را احداث بیمارستانی در نزدیکی این دانشگاه ذکر کرده‌اند.

جلوبندی ماشینم خراب شده است!

یکی از کارکنان دانشکده علوم پزشکی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: زمانی که به محل کارم در دانشکده می‌روم بارها اتومبیلم درون چاله‌های جاده می‌افتد و هر بار آن را به سختی از چاله‌ها خارج می‌کنم و این باعث شده جلوبندی ماشینم به کلی خراب شود.

وی افزود: هیچ کسی هم به فکر درست کردن جاده نیست و این مسیر مورد توجه هیچ سازمان و اداره‌ای قرار نگرفته است.

جاده پر از چاله است

یکی از دانشجویان این دانشکده در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: جاده‌ی دانشکده پر از چاله است و هیچ جوری نمی‌شود از دست این چاله‌ها خلاص شد؛ مجبوریم روزی چند مرتبه در این مسیر رفت و آمد داشته باشیم و این چاله‌ها واقعا کلافه کننده‌اند.

وی افزود: این جاده مورد استفاده بسیاری از مردم است اما نمیدونم چرا فکری به حال آن نمی‌کنند؟!

جاده‌ی دانشکده در حوزه فعالیت ما نیست

محمد حسنی معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: جاده‌ی اصلی دانشگاه علوم پزشکی در واقع مشکل زیادی ندارد و در حال حاضر هم به خاطر بیمارستان ۳۶۰ تخت خوابی که در این مکان در حال ساخته شدن است ما مشغول به ساخت جاده‌ای در این محدوده هستیم.

وی افزود: اما جاده‌ی دانشکده‌ی دندان پزشکی در حوزه‌ی فعالیت ما نیست و در اصل اگر ما داریم در این محدوده جاده می‌سازیم به خاطر احداث بیمارستان است و این جاده ربطی به دانشگاه علوم پزشکی ندارد.

معاون اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: طول این پروژه هزار و ۸۰۰ متر است که این پروژه تا کنون ۳۷ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و ۲۶۰ میلیارد ریال اعتبار برای آن در نظر گرفته شده است.

 ساختمان دانشکده ملکی خریداری شده از بخش خصوصی است

کرمی معاون عمرانی استانداری ایلام به فارس گفت: ساختمان دانشکده دندان پزشکی در واقع یک ملک خریداری شده از بخش خصوصی است که جز سایت اصلی دانشگاه علوم پزشکی نیست همچنین خارج از محدوده شهری قرار دارد به همین خاطر است که این مسیر تا کنون به این شکل باقی مانده است.

وی افزود: به خاطر اینکه این مسیر در ملک شخصی قرار دارد اگه ما بخواهیم تغییری در آن ایجاد کنیم ممکن است با مخالفت این اشخاص مواجه شویم!

زمین دانشکده باید از محدوده خارج از شهر وارد محدوده شهری شود 

یعقوبیان روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام به فارس گفت: ساختمان دانشکده دندانپزشکی در گذشته متعلق به دانشگاه علمی کاربردی بود که توسط دانشگاه علوم پزشکی خریداری شد و جاده‌ی آن را نیز خوِد دانشگاه علمی کاربردی ساخته است.

وی افزود: پس از فروش ملک به دانشگاه علوم پزشکی جاده هم به عنوان بخشی از ملک به آنها فروخته شده و در حال حاضر این جاده به عنوان ملک اختصاصی دانشگاه علوم پزشکی است و زیر مجموعه راهداری و راه و شهرسازی نیست.

روابط عمومی راه و شهرسازی استان ایلام گفت: مگر اینکه زمانی این زمین در ماده ۵ طرح تبدیلی شهر ایلام از محدوده خارج از شهر وارد محدوده شهری شود و مثل خیابانی در سطح شهر برای آن جاده‌ای در نظر گرفته شود. 

در این میان افرادی که مجبور به استفاده از جاده‌ی دانشکده علوم پزشکی هستند به دلیل رسیدگی نکردن به شرایط بسیار بد جاده معترض هستند و انتظار بهبود این شرایط را دارند اما تاکنون کسی زیر بار بهسازی آن نرفته است.

رفت ‌و آمد در این مسیر در زمستان بسیار سخت بوده چرا که چاله‌ها به دلیل بارش باران پر از آب می‌شوند؛ امیدواریم که این معضل به صورت جدی مرتفع شود.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۰۸

منبع: فارس

کلیدواژه: مناسب سازی جاده نامناسب دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پزشکی جاده ی دانشکده راه و شهرسازی اصلی دانشگاه جاده ای فارس گفت چاله ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۰۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟

یک منبع آگاه در دانشگاه علوم پزشکی شیراز اظهار کرد: علت فوت پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی در دست بررسی است و شایعات در فضای مجازی صحت ندارد.

او ادامه داد: دکتر فرزانه اکبری پزشک متخصص پوست و مو و عضو هئیت علمی دانشگاه علوم پزشکی چهارم اردیبهشت در جهرم به خاک سپرده شده است و پزشکی قانونی علت فوت او را محرمانه به اطلاع خانواده اش خواهد رساند. 

او همسر دکتر فرید شهریور فوق تخصص چشم بود که هفته پیش درگذشت.

در چند روز اخیر خبرهایی مبنی بر مصرف مشروبات الکی تقلبی و مسمومیت ۲۹ پزشک در جهرم در یک میهمانی منتشر شده است که تاکنون هیچ منبع موثقی این خبر را تایید نکرده است‌. 
در این خبر آمده است که چند پزشک، کلیه خود را از دست داده اند و چند پزشک هم در کما هستند‌.

دانشگاه علوم پزشکی شیراز و جهرم بستری بودن پزشکانی تحت این عنوان را نیز تایید نکردند.

امروز هم برخی رسانه ها در فضای مجازی از دستگیری عوامل فروش مشروبات الکی تقلبی در جهرم خبر دادند که پلیس هنوز این موضوع را تایید نکرده است.

منبع: صدا و سیما

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • ۵ مصدوم در پی انحراف از جاده خودرو در محور آبادان به اهواز
  • رئیس جدید دانشگاه علوم پزشکی هوشمند معرفی شد
  • داروسازی ایران، حرکت به سوی آینده یا اسیر روندهای تکراری
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • رقابت داوطلبان شانزدهمین دوره المپیاد علوم پزشکی در دانشگاه آزاد یزد
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • علت فوت پزشک متخصص در استان فارس چه بود؟
  • حمایت دانشگاه علوم پزشکی آبادان از دانشجویان آمریکا و مردم غزه