Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام جم آنلاین به نقل از نیویورک تایمز،  در یک ماه اخیر بحث بر سر ایجاد عارضه میوکاردیت در میان افرادی که واکسن کرونای فایزر تزریق کرده اند بسیار سر و صدا کرده است. عارضه میوکاردیت در واقع به معنای التهاب عضله قلب است.

هر چقدر زمان پیش می رود محققان و دانمشندان بیشتری در گوشه و کنار جهان ارتباط بین میوکاردیت و واکسن فایزر را تایید می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

با این حال برخی از محققان می گویند حتی اگر چنین چیزی هم صحت داشته باشد باز هم نمی توان آن را جدی گرفت چرا که بسیار بسیار نادر است.

به هر حال این تحقیقات در رابطه با افرادی که سوابق الکترونیکی سلامت دارند انجام شد. تمامی این افراد بالای 16 سال داشتند. در این تحقیقات وضعیت افراد بعد از واکسیناسیون و میزان سلامت آنها مورد بررسی قرار گرفت.

اگرچه این مطالعه خطرات میوکاردیت را بر اساس سن یا جنس تجزیه و تحلیل نکرد ، اما میانگین سنی افرادی که پس از واکسیناسیون به این بیماری مبتلا شدند 25 سال بود و 19 مورد از 21 مورد مربوط به مردان بود.

علاوه بر میوکاردیت ، تزریق واکسن فایزر  همچنین با افزایش خطر تورم غدد لنفاوی ، آپاندیسیت و زونا همراه بود ، اگرچه هر سه عارضه جانبی در این مطالعه غیر معمول تلقی شد. این در حالی است که بیماری کرونا  با این عوارض جانبی همراه نبود. اما خود بیماری کرونا، مشکل قلبی و عروقی از جمله حملات قلبی و لخته شدن خون را افزایش داد.

بن ریس ، یکی از نویسندگان این مطالعه جدید و مدیر گروه پیش بینی پزشکی در برنامه انفورماتیک سلامت محاسباتی بیمارستان کودکان بوستون ،گفت: «کروناویروس از جهات مختلف برای بدن انسان بسیار خطرناک است. اگر دلیلی که کسی تا به حال برای دریافت واکسن تردید داشته است ترس از این عارضه جانبی بسیار نادر و معمولاً نه چندان جدی به نام میوکاردیت است این مطالعه نشان می دهد که واکسن نزدن خطرات بیشتری دارد.»

با این حال میوکاردیت ناشی از فایزر همچنان بحثی جدی در سراسر جهان است.

عوارض جانبی مرسوم واکسن فایزر در دست ، درد در موضع تزریق، قرمز شدن و متورم شدن همان قسمت است.

اما عوارض جانبی دیگر این واکسن شامل خستگی، سردرد، دردعضلانی، لرز، تب و حالت تهوع هستند.

برای تسکین درد در ناحیه تزریق توصیه می شود که از کیسه آب یخ و یا ورزش دادن دست استفاده شود.

برای کاهش دیگر عوارض جانبی نوشیدن زیاد مایعات توصیه شده است.

همچنین توصیه می شود کسانی که واکسن کرونای فایزر را زده اند در صورتی که با عوارض جانبی شدیدی روبرو شدند و این عوارض رفع نشد به سرعت به پزشک مراجعه کنند.

واکسن کرونای فایزر در دو دوز تزریق می شود.  

منبع: جام جم آنلاین

کلیدواژه: میوکاردیت کرونا فایزر واکسن فایزر عوارض جانبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت jamejamonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام جم آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۰۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند

شرکت بریتانیایی ـ سوئدی آسترازنکا، کوویشیلد را با همکاری دانشگاه آکسفورد ساخت و تولید آن در دوران همه‌گیری کرونا در مؤسسه سرم هند انجام شد. این واکسن در بیش از ۱۵۰ کشور از جمله انگلیس و هند تزریق شد.

 

به گزارش تسنیم، یافته‌های برخی پژوهش‌های انجام‌شده در دوره همه‌گیری نشان می‌داد که این واکسن در محافظت مقابل ویروس کرونای جدید بین ۶۰ تا ۸۰ درصد مؤثر است.

با جود این، یافته‌های پژوهش‌های بعدی نشان داده که این واکسن ممکن است در برخی افراد باعث ایجاد لخته خون شود که می‌تواند مرگبار باشد.

تعدادی از افراد در بریتانیا یک شکایت جمعی را ثبت و اعلام کرده‌اند که این واکسن منجر به بروز مرگ و میر و صدمات شدید منجر شده و در پی دریافت غرامت تا ۱۰۰ میلیون پوند برای حدود ۵۰ قربانی هستند.

در حالی که آسترازنکا ادعای افراد را رد می‌کرد، برای اولین بار در یکی از مدارک دادگاه تایید کرده است که این واکسن در موارد بسیار نادر، باعث سندرم لخته خون می‌شود که علامت اصلی ایجاد لخته خون و تعداد پایین پلاکت خون در انسان است.

دیگر خبرها

  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن؛ ۵۰ قربانی شکایت کردند
  • اعتراف سازنده «آسترازنکا» درباره عوارض این واکسن
  • واکسن سرخک و سرخجه بدون درد از راه رسید
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • اعتراف آسترازنکا: لخته شدن خون و کاهش پلاکت خون!
  • اعتراف «آسترازنکا» درباره عوارض جانبی واکسن
  • اعتراف «آسترازنکا» برای اولین‌بار درباره عوارض جانبی خطرناک واکسن خود