Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری‌آنلاین، علیرضا جهانبخش آدم بدشانسی نیست اما در هر تیمی که بازی می‌کند، با نماینده رژیم صهیونیستی روبه‌رو می‌شود. او که یکی از عوامل صعود فاینورد به مرحله گروهی لیگ کنفرانس بوده، حالا باید برای رویارویی با تیم مکابی حیفا که در کنار یونیون برلین و اسپارتا پراگ در گروه فاینورد قرار دارد، راهی بیابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این اولین‌باری نیست که لژیونر ایرانی با چنین قرعه‌ای روبه‌رو می‌شود. درست ۵ سال قبل در همین شهریورماه وقتی در آلکمار هلند بازی می‌کرد و هنوز به برایتون نرفته بود، در گروه D لیگ اروپا به قرعه همین مکابی خورده بود و تیمش در کنار زنیت و دان‌دالک و نماینده رژیم صهیونیستی در یک گروه قرار داشت.

رویارویی ورزشکاران ایرانی با تیم‌های اسرائیلی برخلاف ورزش‌های انفرادی در گذشته سابقه داشته. در همان مقطع ۵ سال پیش جهانبخش در دیدار رفت در زمین این تیم حاضر نشد و باشگاه هم او را درک کرد اما در دیدار برگشت مقابل مکابی بازی کرد.

مرحوم مهرداد میناوند هم زمانی که در اشتورم‌گراتس عضویت داشت تنها در دیدار خانگی این تیم مقابل نماینده رژیم صهیونیستی بازی کرد اما حاضر به سفر به این کشور نشد. وحید هاشمیان هم در سال ۲۰۰۴ و در دوران حضور در بایرن‌مونیخ دچار چنین سرنوشت و قرعه‌ای شده بود. جالب اینکه آن‌دفعه هم حریف بازیکن ایرانی، تیم مکابی بود.

هاشمیان به بهانه مصدومیت از حضور در آن مسابقه سر باز زده بود. یک‌بار هم اشکان دژآگه پیش از پذیرفتن عضویت در تیم ملی ایران و در سال ۲۰۰۷ از سفر به اسرائیل با تیم ملی زیر ۲۱ سال آلمان خودداری کرد و با اینکه واکنش‌هایی منفی را متوجه خود ساخته بود، محرومیتی برایش درنظر گرفته نشد.

همچنین ۴ سال قبل احسان حاج‌صفی و مسعود شجاعی، ۲ بازیکن ایرانی تیم پانیونیوس یونان در دیدار برگشت مرحله حذفی لیگ اروپا مقابل تیم مکابی اسرائیل حضور یافتند که این حرکت آنها واکنش‌های تندی در وزارت ورزش به‌دنبال داشت.

کد خبر 623474 برچسب‌ها فوتبال عليرضا جهانبخش

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: فوتبال عليرضا جهانبخش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۴۵۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!

به گزارش "ورزش سه"، با برگزاری رقابت‌های مرحله یک هشتم نهایی جام حذفی تکلیف 8 تیم برتر این مسابقات مشخص شده و حالا طرفداران فوتبال منتظر مراسم قرعه‌کشی مرحله یک‌چهارم نهایی هستند که در روز دوشنبه برگزار خواهد شد.

در این شرایط گمانه‌زنی‌ها درباره میزبان یا میهمان بودن تیم‌ها در مرحله بعدی نیز به وجود آمده است. موضوعی که می‌تواند بر اساس قوانین برگزاری جام حذفی به ضرر سه تیم صعود کرده باشد.

مس رفسنجان، ملوان انزلی و هوادار تهران سه تیم باقیمانده در حذفی هستند که هردو بازی گذشته خود را در خانه برگزار کردند و برنده شدند. بر اساس آیین‌نامه برگزاری مسابقات حذفی هرتیمی که دو بار متوالی میهمان باشد، قطعا بازی بعدی‌اش را در خانه خود برگزار می‌کند و برعکس اگر تیمی دو بازی متوالی میزبان باشد، بازی بعدی اش را خارج از خانه انجام می‌دهد.

میزبانی مس ، ملوان و هوادار در دو مرحله قبلی باعث شده تا آنها در حالت عادی با هر تیمی برخورد کنند میهمان باشند و خارج از خانه بازی کنند. البته یک استثنا وجود دارد و آنهم این است که آنها به قید قرعه با هم بازی داشته باشند. اگر مس، ملوان و هوادار بر اساس قرعه به یکدیگر برخورد کنند بار دیگر باید قرعه کشی شود و محل برگزاری مسابقه را متوجه شوند.

به عبارت دیگر اگر سه تیم مذکور در قرعه‌کشی مرحله یک چهارم نهایی با یکی از تیم‌های چادرملو، گل‌گهر، آلومینیوم، تراکتور و سپاهان برخورد کنند، تحت هر شرایطی خارج از خانه بازی خواهند کرد.

دیگر خبرها

  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌های ایرانی
  • سرگیجه در پرسپولیس؛ ستاره تیم بازی با سپاهان را از دست داد؟
  • مصدومیت ستاره دورتموند در آستانه دیدار با پی‌اس‌جی
  • دلایل حذف یک سریال از پلتفرم‌ها ایرانی
  • میزبانی سه تیم در جام حذفی در هاله‌ای از ابهام!
  • ستاره ایرانی یک قدم تا پایان خوش در بهترین لیگ دنیا
  • ستاره‌ی پرسپولیس بازی با سپاهان را از دست می‌دهد؟
  • غیبت دومین ستاره سپاهان مقابل پرسپولیس!
  • همه چیز برای کاپیتان ایران مشخص است؛ خداحافظی در پایان فصل
  • رکورد ویژه ستاره ایران در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان