Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/اردبیل مدیر سلامت و درمان خانواده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل گفت: تزریق واکسن برای مادران باردار بعد از گذشت سه ماه ایراد و اشکالی ندارد و جز تاکیدات ماست.

شریفی شهریورماه در نشست ستاد کرونا در اردبیل اظهار کرد: از ابتدای شیوع کرونا در استان اردبیل 505 مادر باردار به دلیل ابتلا به کرونا بستری شدند که از این تعداد پنج نفر به خاطر شیوع ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی در مورد آمار بستری مادران باردار استان نسبت به مدت مشابه سال قبل تصریح کرد: این میزان بستری دو برابر شده و همچنان سعی بر این است تا با مراقبت و اقدامات پیشگیرانه جلوی انتشار ویروس و گرفتار شدن مادران باردار در خیز پنجم مورد توجه قرار گیرد.

مدیر سلامت و درمان خانواده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل به قدرت بالای سرایت ویروس دلتا در خیز پنجم اشاره کرد و گفت: ‌توصیه ما این است که مادران باردار در این ایام حتی از افراد خانواده خود به ویژه کودکان دوری کنند و حدالامکان در یک اتاق ویژه ایام بارداری را سپری کرده و فاصله‌گذاری اجتماعی را در منزل مراعات کنند.

شریفی افزود: امکان انتقال ویروس حتی از کودکان و سایر افراد به مادران باردار حاضر در منزل وجود دارد و بهتر است در ایام بارداری کمترین تماس با دیگر اعضای خانواده برقرار شده و مراقبت‌ها بیشتر مورد اهتمام باشد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: تزریق واکسن برای مادران باردار تاکنون عوارض جدی به همراه نداشته و در استان اردبیل 200 مورد تزریق در دو هفته اخیر برای زنان باردار انجام شده که عارضه جدی از تزریق این واکسن گزارش نشده است.

شریفی اضافه کرد: توصیه ما این است که زنان باردار با هماهنگی تیم‌های پزشکی و مراقبتی خود نسبت به واکسیناسیون علیه بیماری کرونا اقدام کنند که البته این کار بعد از سپری شدن ایام بارداری در سه ماهگی و در طول 12 هفته ضروری است و در گروه سنی بالای 35 سال عملیات واکسیناسیون باید انجام شود.

وی در مورد مادران گرفتار بیماری دیابت، چاقی و سایر بیماری‌های مزمن بیان کرد: در این زمینه قبل از تزریق واکسن باید مشاوره‌های پزشکی مورد توجه قرار گیرد که در این زمینه سامانه 4030 راه‌اندازی شده تا مادران باردار قبل از تزریق واکسن و بعد از آن از طریق کارشناسان امر توصیه‌های پزشکی و مراقبتی را دریافت کنند.

مدیر سلامت و درمان خانواده دانشگاه علوم پزشکی اردبیل ادامه داد: ضرورت دارد با واکسیناسیون به موقع مادران باردار سلامتی خود و فرزندانشان را در مقابل ویروس خطرناک کرونا تضمین کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: واکسیناسیون سراسری کرونا مرگ ومیر مادران باردار دانشگاه علوم پزشكي استانی اجتماعی مادران باردار تزریق واکسن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۵۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان گفت: فرآیند واکسیناسیون تکمیلی مرحله اول فلج اطفال ویژه اتباع خارجی در کردستان به اتمام رسید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی کردستان، جهانبخش یوسفی اظهار کرد: برنامه جهانی ریشه‌کنی فلج اطفال و حفظ دستاوردهای آن از مهم‌ترین برنامه‌های سازمان جهانی بهداشت است.

وی افزود: هر چند تلاش‌ها برای تحقق اهداف برنامه همچنان تداوم دارد، اما افزایش تردد به داخل کشور از کشورهای همسایه نشان دهنده خطر بالای ورود ویروس به کشورمان است.

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی کردستان ادامه داد: عملیات ایمن سازی تکمیلی سال ۲۰۲۴ میلادی در مناطق غیر گرمسیری در مرحله اول از روز یکشنبه دوم اردیبهشت تا روز سه‌شنبه چهارم اردیبهشت سال جاری همزمان با سراسر کشور شروع و به اتمام رسید و مرحله دوم نیز از سی‌ام اردیبهشت تا یکم خرداد سال جاری اجرا خواهد شد.

یوسفی خاطرنشان کرد: در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کردستان طرح ایمن سازی تکمیلی فلج اطفال با هدف ریشه‌کن کردن کامل این بیماری در کودکان زیر پنج سال مهاجران خارجی اجرا شد و بیش از ۷۵ درصد موارد واکسیناسیون شدند.

کد خبر 749770

دیگر خبرها

  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • چرا برخی مادران باردار مُهر می‌خورند؟
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • افزایش موارد ابتلا به بیماری سرخک در رفسنجان
  • انجام مرحله نخست واکسیناسیون فلج اطفال اتباع خارجی در کردستان
  • معلمان ورزشکار نشاط را به مدارس تزریق می کنند
  • کمیته امداد تویسرکان از مادران باردار و شیرده حمایت می کند
  • آغاز برنامه واکسیناسیون پنوموکوک برای گروه‌های هدف در بردسکن‌
  • احتمال ابتلای مادران باردار به آلرژی در فصل بهار چقدر است؟