Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه گفت: نتایج کنفرانس بغداد به خوبی گویای تلاش و دیدگاه ایران نسبت به عراق جدید، همکاری‌های ایران و عراق و ترغیب دیگران برای همکاری با عراق توسعه مناسبات منطقه‌ای با حضور کشور‌های منطقه و بدون دخالت بیگانگان و لزوم مبارزه با تروریسم و تفکر تکفیری و محکوم کردن شهادت شهیدین است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علیرضا عنایتی که در اولین سفر خارجی وزیر امور خارجه وی را همراهی می‌کرد در گفت‌وگو با میزان، در تشریح کنفرانس منطقه‌ای حمایت از عراق، اظهار داشت: این کنفرانس برای حمایت از عراق و در قالب کنفرانس منطقه‌ای حمایت از این کشور برگزار شد.

وی افزود: کشور‌های ایران، ترکیه، اردن، کویت و عربستان بعلاوه مصر امارات و قطر در این کنفرانس شرکت داشتند. حکم آهنگی قبلی هم از طرف عراق با فرانسه صورت گرفته بود که آن‌ها هم به عنوان هماهنگ کننده در این اجلاس حضور داشتند.

مدیرکل اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه اضافه کرد: نمایندگان هریک از کشور‌ها نطق‌هایی را ایراد کردند و اهتمام تمام کشور‌ها در نهایت که بیان شد، حمایت از روند فرایند سیاسی در عراق و کمک به بازسازی، کمک به گسترش اقتصادی، تجاری، صادرات خدمات فنی مهندسی، زیرساخت‌های عراق و آنچه که مرتبط با حمایت از یک دولت، حمایت سیاسی، اقتصادی تجاری مطرح می‌شود در این اجلاس مطرح شد و کشورها حمایت خود را از عراق جدید، عراقی که از سال ۲۰۰۳ به بعد بنا شده است، اعلام کردند.

وی در ادامه بیان داشت: کشورها همچنین اعلام کردند که در کنار عراق در مواجهه با تهدیدات تروریست و داعش هستند. این اجلاس در پایان هم یک بیانیه داشت که منتشر شد که در چارچوب نقش مثبت عراق قوی قرار دارد.

عنایتی با بیان اینکه اولین سفر وزیر امور خارجه و در اولین روز کاری ایشان در عراق بود، گفت: ایشان در آنجا اعلام کرد که ما همیشه حامی عراق بودیم؛ تا قبل از اینکه این اجلاس برگزار شود و بعد هم حامی عراق باقی خواهیم ماند حمایت از عراق به عنوان همسایه پیوند‌های تاریخی، یک امر مسلم است.

مدیرکل اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه در خصوص اولین حضور وزیر امور خارجه کشورمان در سفر خارجی، تصریح کرد: عراقی‌ها بسیار برخورد خوبی داشتند و از حضور وزیر خارجه ایران به عنوان نماینده جمهوری اسلامی ایران در این اجلاس تشکر کردند و ارج گذاشتند که آقای وزیر در اولین روز کاری خودش وارد عراق شده است.

وی در ادامه اضافه کرد: سایر کشور‌های شرکت کننده همه برخورد بسیار ایجابی و مثبتی با وزیر خارجه ایران داشتند و هم انتخابات ایران را و انتخاب آقای دکتر رئیسی را به سمت ریاست جمهوری و هم انتخاب جناب آقای امیرعبداللهیان را به عنوان وزیر امور خارجه مجدداً تبریک گفتند و ابراز امیدواری کردند که می‌توانند مناسبات خودشان را با تهران توسعه بدهند.

مدیرکل اداره خلیج فارس وزارت امور خارجه بیان داشت: آنچه که مهم است این اجلاس است که در قالب حمایت کشور‌های منطقه از عراق به عنوان یک واقعیت جدید در منطقه صورت گرفته است جمهوری اسلامی ایران همواره نقش مهمی را در این زمینه ایفا کرده است.

عنایتی در پایان خاطرنشان کرد: نتایج این جلسه به خوبی گویای تلاش و دیدگاه ایران نسبت به عراق جدید، همکاری‌های ایران و عراق و ترغیب دیگران برای همکاری با عراق توسعه مناسبات منطقه‌ای با حضور کشور‌های منطقه و بدون دخالت بیگانگان و لزوم مبارزه با تروریسم و تفکر تکفیری و محکوم کردن شهادت شهیدین است.

 

بیشتر بخوانید: امیرعبداللهیان: آمریکایی‌ها عامل اصلی ناامنی در منطقه هستند/ ضرورت حمایت از ثبات و امنیت عراق

 

انتهای پیام/

برچسب ها: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه علیرضا عنایتی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه علیرضا عنایتی وزیر امور خارجه منطقه ای کشور ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۷۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود

رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) تصریح کرد: با طرف عراقی در حال رایزنی هستیم تا هم امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود و هم اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای جابجایی زائران وارد ایران شوند.
 
به گزارش ایرنا؛ «سید مجید میراحمدی» معاون امنیتی و انتظامی وزارت کشور در نشست مرکز ارتباطات مردمی ریاست جمهوری که ظهر امروز با حضور احمد وحیدی وزیر کشور برگزار شد گفت: مدیریت دولت در برگزاری مراسم اربعین سال گذشته رضایتمندی غیرقابل باوری ایجاد کرد و ما این را ناشی از تفضل حضرت ولی عصر (عج) می‌دانیم.
 
وی افزود: سال گذشته بر مساله گذرنامه و دریافت آن، حمل و نقل، مدیریت گرما و مدیریت زمان اقداماتی انجام دادیم که بحمدالله اقدامات نتیجه‌بخش بود اما معتقدیم ضعف‌هایی نیز وجود دارد و باید در جهت اصلاح آن گام برداریم.
 
معاون وزیر کشور ادامه داد: امسال در خصوص ۴۱ موضوع اربعین برنامه‌ریزی شده است و چهارشنبه همین هفته عازم عراق هستم تا بتوانیم با همکاری طرف عراقی به مشکلات رسیدگی کنیم.
 
رئیس ستاد مرکزی اربعین حسینی (ع) گفت: قرار بود ۲ هزار اتوبوس خریداری شود که هنوز انجام نشده است. امسال به دنبال این هستیم که خودروهای سواری زائران برای اولین بار وارد عراق شود و از طرف دیگر اتوبوس‌های عراقی بتوانند برای کمک به نقل و انتقالات زائران وارد کشور شوند.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • تأکید امیرعبداللهیان بر توسعه مناسبات با قاره آفریقا
  • پیام امیرعبداللهیان به همایش روز ملی خلیج فارس
  • امیرعبداللهیان: امنیت خلیج فارس با مشارکت تمامی کشورهای ساحلی تامین می‌شود
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • تجربیات تهران در حوزه شهری و فضای سبز به «واسط» عراق منتقل شود
  • کاخ سفید: بلینکن برای برقراری آتش‌بس ۶ هفته‌ای در غزه تلاش می‌کند
  • امیرعبداللهیان بر استمرار همکاری های دو کشور در عرصه های بین المللی تاکید کرد
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت