Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فرارو»
2024-04-26@13:57:13 GMT

پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۰

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۵۷۵۶

پیش‌بینی قیمت دلار امروز دوشنبه هشتم شهریور ۱۴۰۰

فرارو- دلار بالاخره دست از لجبازی برداشت و بعد از مدت‌ها ارزان شد. حالا نشانه‌های تداوم کاهش قیمت اسکناس آمریکایی برای امروز دوشنبه هشتم شهریور دیده می‌شود و دلار احتمالا به سمت کف کانال ۲۷ هزار تومان عقب‌نشینی خواهد کرد.

به‌گزارش فرارو؛ روز گذشته دو موضوع در کاهش قیمت دلار موثر بودند. اولی فقط یک شایعه بود و به‌سختی آن را در کاهش قیمت دلار موثر می‌دانیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ماجرا از این قرار بود که در کانال‌های تلگرامی دلال‌ها، یک شایعه خیلی زود دست به دست شد و شرایط را برای کاهش جزئی قیمت دلار فراهم کرد. گفته می‌شد آمریکا با پیش‌شرط‌های ایران برای انجام دور جدید مذاکرات احیای برجام موافقت کرده. دلار پس از این موضوع کمتر از ۲۰۰ تومان ارزان شد، اما دلیل اصلی ریزش قیمت روز گذشته دلار را باید حوالی خیابان پاستور و نهاد ریاست‌جمهوری جست‌وجو کنیم.

یک دستور از سوی رئیس‌جمهور در جلسه ستاد اقتصادی دولت سرعت افت قیمت دلار را بیشتر کرد و آخرین خرید و فروش‌های دلار آزاد با قیمت ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان انجام شد. یعنی افت ۶۰۰ تومانی در یک روز! بد نیست بدانید آخرین باری که چنین بلایی سر دلار آمد، ۲۹ خرداد امسال بود. آن روز با قطعی شدن ریاست‌جمهوری ابراهیم رئیسی دلار بیشتر از ۸۰۰ تومان ارزان شد و حالا تقریبا شرایط مشابهی برای بازار ارز تکرار شده.

سوال اساسی اینجاست؟ کاهش قیمت دلار با چنین مواردی تا کجا ادامه خواهد داشت؟ آیا دلار خیلی زود سنگر‌های فتح شده مرداد ماه را رها می‌کند یا دوباره به مسیر صعودی برمی‌گردد؟ فردای روز ۲۹ خرداد، یعنی ۳۰ خرداد دلار دوباره روی ریل گرانی افتاد و اتفاقات هیجانی فردای انتخابات خیلی زود فراموش شد، اما حداقل برای امروز می‌توانیم پیش‌بینی کنیم که بر اساس معاملات پشت خطی شانس کاهش قیمت دلار در جریان معاملات امروز بیشتر است.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت دلار روز یکشنبه هفتم شهریور ۶۰۰ تومان ریزش داشت و با عقب‌نشینی از کانال ۲۸ هزار تومان، به ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان رسید. از همان اولین خرید و فروش‌های روز یکشنبه، روند معکوس دلار در مقایسه با روز‌ها و هفته‌های قبل مشخص بود. افت قیمت دلار به‌صورت آرام ادامه داشت تا اینکه یک موضوع سرعت ریزش قیمت دلار را بیشتر کرد. فقط چند دقیقه بعد از نخستین جلسه ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، افت قیمت‌ها در بازار ارز کلید خورد. دلار ابتدا ظرف یکی دو ساعت از کانال ۲۸ هزار تومان پا پس کشید و نهایتا تا ساعت هشت شب، ۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان معامله شد. روز یکشنبه تیم جدید اقتصادی دولت مکلف شد برای کنترل قیمت‌ها در بازار ارز اقدامات فوری را انجام بدهد.

قیمت دلار در بازار آزاد

قیمت روز یکشنبه

قیمت روز شنبه

میزان تغییرات

۲۷ هزار و ۶۵۰ تومان

۲۸ هزار و ۲۵۰ تومان

۶۰۰ تومان کاهش

 

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت دلار دولتی روز یکشنبه هفتم شهریور با افت ۴۷۰ تومانی، به ۲۷ هزار و ۳۷۴ تومان کاهش پیدا کرد. راستش را بخواهید اولین چراغ کاهش قیمت روز یکشنبه را بانک‌مرکزی روشن کرد. قبل از شروع خرید و فروش‌های روز قبل در بازار آزاد، کاهش ۵۰ تومانی قیمت دلار در صرافی ملی کافی بود تا نرخ بازار آزاد نیز در سراشیبی قرار بگیرد. همچنین بعد از جلسه ستاد اقتصادی، بانک‌مرکزی قیمت دلار را در نزدیک‌ترین حالت ممکن به قیمت بازار آزاد نگه داشت تا هیچ راه فراری برای معامله‌گران و سودجویان بازار ارز باقی نماند. اختلاف ۳۰۰ تومانی قیمت دلار در صرافی ملی و بازار آزاد، هیچ انگیزه‌ای برای دلال‌ها و خرید و فروش دلار دولتی نمی‌گذارد.

قیمت دلار در صرافی ملی

قیمت روز یکشنبه

قیمت روز شنبه

میزان تغییرات

۲۷ هزار و ۳۷۴ تومان

۲۷ هزار و ۸۴۲ تومان

۴۶۸ تومان کاهش

 

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی از احتمال ادامه روند نزولی قیمت‌ها در خرید و فروش‌های امروز حکایت دارد. گویا ضرب شست دیروز دولت به بازار ارز، حسابی دل و جرات دلال‌ها را از بین برده؛ تا جایی که در معاملات فردایی یا همان پشت‌خطی، ساعت ۱۰ شب یکشنبه، لفظ‌هایی تا ۲۰۰ تومان کمتر از قیمت بازار آزاد شاهد بودیم و بعید نیست اسکناس آمریکایی امروز هم ارزان شود.

قیمت دلار در معاملات پشت‌خطی

شروع معاملات

کف قیمت

سقف قیمت

نوسان

۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان

۲۷ هزار و ۴۸۰ تومان

۲۸ هزار و ۱۹۰ تومان

۷۱۰ تومان

منبع: فرارو

کلیدواژه: قیمت دلار صرافی ملی معاملات پشت خطی قیمت دلار در صرافی ملی معاملات پشت خطی خرید و فروش کاهش قیمت دلار بازار آزاد روز یکشنبه بازار ارز قیمت روز ۲۸ هزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت fararu.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فرارو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۵۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد

به گزارش قدس آنلاین، قیمت طلا که در روز سه‌شنبه به پایین‌ترین رقم طی دو هفته گذشته رسیده بود، حالا به دنبال آرام شدن ترس از تنش‌ها در خاورمیانه تقریباً ثابت شده است. سرمایه‌گذاران منتظر اطلاعات اقتصادی آمریکا هستند که سیاست نرخ بهره این کشور را مشخص کند.
قیمت هر اونس طلا امروز با ۰.۱۱ درصد کاهش به ۲۳۱۹ دلار و ۵۰ سنت رسید. قیمت معاملات آتی طلا در بازار کامکس نیویورک هم با یک کاهش ۰.۴۷ درصدی به ۲۳۳۱ دلار رسیده است.
حملات رژیم صهیونیستی به غزه تشدید شده، اما بنظر می‌رسد با فروکش کردن ترس از گسترده شدن درگیری‌ها، تمایل به ریسک پذیری در بازارهای مالی افزایش یافته است.

این بدان معناست که تقاضا برای خرید طلا که معمولاً از آن به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان مخاطرات ژئوپلیتیکی یاد می‌شود کاهش یافته است.
بازار همچنین در حال بررسی شرایط اقتصاد آمریکاست. اطلاعات تورم و بیانیه‌های فدرال رزرو این کشور نشان می‌دهد نرخ بهره احتمالاً در ماه ژوئن پایین نمی‌آید.
چندین تن از مقامات فدرال رزرو آمریکا اعلام کرده‌اند که هیچ فوریتی برای پایین آوردن نرخ بهره وجود ندارد. بدین ترتیب تقاضا برای طلا به عنوان یک سرمایه غیر سود کاهش می‌یابد. تاجران حالا انتظار دارند اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در سپتامبر اتفاق بیفتد.
بازار همچنین منتظر اطلاعات تولید ناخالص داخلی آمریکا و شاخص هزینه‌کرد مصرف شخصی در این کشور است که قرار است در روزهای پنجشنبه و جمعه منتشر شده و سرنخ‌های بیشتری در مورد سلامت اقتصاد آمریکا و زمان کاهش نرخ بهره ارائه دهد.
در میان سایر فلزات گرانبها، قیمت نقره با ۰.۲۶ درصد کاهش به ۲۷ دلار و ۵۷ سنت رسید و پلاتین با یک افزایش ۰.۳۲ درصدی ۹۱۵ دلار و ۵۲ سنت معامله می‌شود.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • بیت‌کوین جهش کرد/ پیش‌بینی ۱۴۰هزار دلاری برای رهبر بازار رمزارز!
  • دلار پتانسیل کاهش بیشتر را دارد؟
  • خاندوزی: دولت خاتمه پروژه‌های ناتمام هستیم/ افشاگری همتی از رانت ۶۰۰ هزار میلیارد تومانی/ صولت مرتضوی: تحریم پیشرفت‌های کلانی را نیز برای کشور به ارمغان آورده است
  • پیش‌بینی هفته‌ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • پیش بینی هفته ای بهاری برای استان کرمانشاه
  • قیمت جهانی طلا؛ ۲۳۱۹ دلار
  • ریزش نرخ دلار چه تاثیری بر قیمت خودروهای داخلی گذاشت؟
  • کاهش قیمت جهانی طلا ادامه دارد
  • اثر دلار کاهشی بر قیمت خودرو‌های پرطرفدار داخلی
  • سکه و طلا ارزان‌تر شد