Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  حجت‌الاسلام والمسلمین احمد مروی تولیت آستان قدس رضوی با حضور در ستاد فرماندهی نیروی انتظامی خراسان‌رضوی از تلاش‌های پلیس قدردانی و با اشاره به اهمیت نقش نیرو‌های نظامی و انتظامی در تعالی و پیشرفت جامعه، گفت: امیرالمؤمنین (ع) در روایتی نیرو‌های نظامی را دژ مردم، زینت زمامداران و مایه عزت دین معرفی می‌کند و این از اهمیت نقش نیرو‌های نظامی در پیشرفت و تعالی جامعه حکایت دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



او با بیان اینکه رفتار نظامیان در جامعه بر نوع قضاوت مردم نسبت به حکومت بسیار تأثیرگذار است، افزود: هر نوع رفتار نظامیان به حساب حکومت گذاشته می‌شود؛ عدالت ورزی، مهربانی، رأفت و در جای خود اقتدار و صلابت آن‌ها می‌تواند اعتماد عمومی را به حکومت افزایش دهد.

تولیت آستان قدس رضوی نظامیان را مایه عزتمندی مکتب و دین دانست و ادامه داد: نظامیان می‌توانند بسیاری از احکام دین را در جامعه محقق کنند؛ احقاق حقوق مردم، اجرای حدود الهی، گسترش عدل و امر به معروف و نهی از منکر، از جمله جلوه‌هایی از مسائل دینی است که نظامیان در تحقق آن‌ها نقش بسیار مهمی دارند.

مروی نظامیان را اعطاکنندگان نعمت امنیت به جامعه معرفی و بیان کرد: بدون وجود امنیت، هیچ راهی برای دستیابی جامعه به پیشرفت، توسعه، تعالی و زندگی سالم وجود ندارد، بدون استقرار آرامش و ایمنی هیچ موفقیت صنعتی، علمی و اقتصادی برای جامعه حاصل نخواهد شد.

بیشتر بخوانید

خدمت‌رسانی به بیش از ۳ هزار بیمار کرونایی در مرکز درمانی زائرسرای رضوی


او امنیت را نعمتی بسیار ارزشمند و بزرگ که کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، دانست و تصریح کرد: قوام جامعه به نظامیان است، اگر حکومتی و ملتی از نظامیان قدرتمند بی‌بهره باشد، آن جامعه قوام نخواهد داشت و دچار فروپاشی و اضمحلال می‌شود.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: نیروی‌های نظامی کشور در همه سطوح و بخش‌ها در کنار دفاع و حفظ امنیت کشور، در حوادث غیرمترقبه و بلایای طبیعی از جمله سیل و زلزله و اخیراً نیز مقابله با ویروس کرونا همواره یاور و همراه مردم بوده‌اند.

مروی اظهار کرد: هرگاه بحران و حادثه غیرمترقبه و طبیعی در کشور رخ می‌دهد، نیرو‌های نظامی و انتظامی جلودار حرکت خدمت به مردم هستند و بار‌ها در میدان عمل خوش درخشیدند و بخوبی ایفای نقش کرده‌اند.

او با بیان اینکه نیروی انتظامی حلقه وصل بین مردم و حکومت است، افزود: امنیت و آسایش مردم مرهون زحمات نیرو‌های خدوم انتظامی است، این عزیزان نقش بسیار مهم و برجسته‌ای در جامعه دارند.

 

منبع؛ تسنیم

انتهای پیام//م.ج

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: ویروس کرونا پیشرفت های علمی خدمت رسانی به مردم نیرو های نظامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مبارزه جدی برای مقابله با فساد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز قزوین؛ حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی در خطبه های این هفته نماز جمعه افزود : اگر حرام خوری و ربا رواج پیدا کند، آن جامعه نمی تواند قرآنی باشد، چراکه این جامعه آلوده است، قرآن نیز بارها بیان کرده که فهم این کتاب بر روی افراد پاک و طاهر اثر می گذارد، بنابراین باید فساد نباشد و حلال خوری در جامعه رواج یابد تا معارف دین را دریافت کنیم، رهبر معظم انقلاب از آن جهت مبارزه با فساد را جدی گرفتند که ما پذیرش بیشتری نسبت به دین داشته باشیم.

وی گفت : سفر رییس جمهور به کشور پاکستان موجب امنیت بیشتر جمهوری اسلامی در سرتاسر مرزهای ایران شد.

امام جمعه قزوین افزود : در سفر رییس جمهور به سریلانکا به غیر از مبادلات تجاری و مالی بین ۲ کشور، تولید فناوری با کمک متخصصان زبردست جمهوری اسلامی در ساخت سد آبی موجب حفظ آبروی علمی و مهندسی ایران شد.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه آمریکا با شکست‌های پشت سرهم مواجه شده است، ادامه داد: آمریکا دشمنان قسم خورده خدا و مردم سالها پیش در همین روزها در جنگ ویتنام شکست خورد، درحالی که در جاهای دیگر جهان جولان می داد.

وی تصریح کرد: آمریکا به عنوان کشوری تا دندان مسلح در ایران اسلامی طعم واقعی شکست را چشید، آن‌ها در مقابل حرکت و حضور مردم ایران و تظاهرات و راهپیمایی که با دستان خالی انجام می‌شد، شکست خوردند و انقلاب اسلامی به پیروزی رسید.

امام جمعه قزوین ادامه داد: آمریکا تصور می کرد که عراق را تسخیر کرده و آن را به یکی از ایالت‌های خود تبدیل کرده است، اما به لطف بسیج مردمی و حرکت مردم عراق، این کشور استکباری به طرز مفتضحانه‌ای شکست خورد، البته در افغانستان نیز شاهد شکست حقیقی آمریکا بودیم، حتی در یمن که مردم چیزی نداشتند مجددا آمریکایی ها شکست خوردند، این روند شکست در لبنان، غزه و سوریه ادامه داشت و ایادی تحت اوامر این ها مثل داعش نیز به برکت جنبش مقاومت از بین رفت.

نماینده ولی فقیه در استان  به هفته معلم و سالروز شهادت استاد مطهری اشاره کرد و گفت: وقتی کتاب های این شهید بزرگوار را بخوانیم، نمک گیر شده و علاقه مند مطالب او می شویم، هنگامی که کتاب‌های شهید مطهری را می خوانید، دیگر توان کنار گذاشتن آن را ندارید، چون قلب و منطق ما را راضی می کند، حضرت امام صادق (ع) نیز بارها تاکید داشتند که اگر خداوند بنده‌ای را دوست داشته باشد نور ایمان را درون او روشن می کند که شهید مطهری یکی از همین بندگان خداوند بود.

امام جمعه قزوین به روز کار و کارگر اشاره کرد و یادآور شد: استان قزوین مانند استان‌های دیگر کشور از نعمت با برکت کارگر برخوردار است، به تاسی از رسول خدا (ص) دست کارگران را می بوسیم و باید مشکلات و خانواده آن‌ها که نیمی از جامعه را تشکیل می دهند، برطرف شده و همواره شاد و سلامت باشند، کارگران همان افتخار جامعه ایران هستند، رسول اکرم (ص)‌ تلاش و کسب روزی حلال یک کارگر را همانند مجاهدت در راه خدا تشبیه کرده و رهبر معظم انقلاب نیز رکن اصلی اقتصاد و اقتدار کشور را کارگران می داند.

وی در ادامه به سالروز فتح اندلس اشاره کرد و گفت: مسلمانان اندلس در اوج شکوه بودند و آثار این مسلمانان هنوز مایه افتخار آن جغرافیا قرار دارد، اما دشمن نقشه کشید و بی حیایی و بی حجابی را همراه مشروبات الکلی و بی بندوباری بین جوانان اندلس ترویج کرد و بلای خانمان سوز را همانند ویروس بین مردم گسترش داد که یک مرتبه تمام عزت و اقتدار آن‌ها فروریخت و دشمن بر آن‌ها سیطره یافت.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: کرد: از مدیران دستگاه قضایی قزوین، نیروهای انتظامی، بسیج مردمی و بانوان امر به معروف و نهی از منکر که وارد میدان شدند و با بدحجابان مثل خواهر و فرزند خودشان رفتار و مدارا کردند، تقدیر و تشکر داریم، از همان بانوانی که به تذکرات دلسوزان توجه کردند و رفتار خودشان را تغییر دادند نیز تقدیر و تشکر می کنیم، چراکه اعتقاد داریم عفاف و حجاب نشانه استقلال، فرهنگ متعالی، پاکدامنی بانوان، سربلندی ایران و پایگاه معنوی برای پرورش نسل های پر افتخار جمهوری اسلامی است.

وی در پایان روز جهانی مطبوعات، ورزش پهلوانی، ایمنی حمل و نقل و شوراها را گرامی داشت و برای مجموعه دست اندرکاران آن آرزوی سربلندی و موفقیت کرد.

دیگر خبرها

  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • مبارزه جدی برای مقابله با فساد
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند 
  • سردار رادان: مقابله با بی‌حیایی و بی‌عفتی در جامعه امری خطیر، حساس و غیرقابل بازگشت است
  • اجتماع بزرگ مردم قم در حمایت از طرح نور عفاف و حجاب فراجا
  • طرح‌های اجرا شده در حوزه عفاف و حجاب در چارچوب قانون است
  • نیرو‌های مسلح ایران اسلامی در اوج اقتدار در منطقه و جهان
  • دادستانی انتظامی قضات جوان، مومن و متعهد را به جامعه معرفی می کند
  • اصناف یکی از کانون‌های اصلی حفظ و ارتقاء امنیت جامعه هستند
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند