Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا شهرستان دزفول با حدود ۵۰۰ هزار نفر جمعیت در شرایط بحرانی کرونایی قرار دارد و طبق اعلام رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، ۱۴ بخش کرونایی در بیمارستان بزرگ این شهرستان ایجاد شده که ظرفیت تمام این بخش‌ها هم تکمیل است.

در واقع تمام ظرفیت بیمارستان بزرگ دزفول به غیر از مجتمع زنان و زایمان حضرت زینب(س) به بیماران کرونایی اختصاص یافته و از بیمارستان خصوصی آیت الله نبوی این شهرستان برای درمان بیماران غیرکرونایی استفاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه مدافعان سلامت به صورت شبانه روزی در حال خدمت به جامعه و درمان بیماران مبتلا به کرونا هستند و شاهد رشادت و جانفشانی آنها هستیم اما طبق مشاهدات خبرنگار ایرنا و پیگیری مستمر شهروندان روند خدمات رسانی به بیماران گاه به دلیل شلوغی و ازدحام با چالش‌هایی مواجه می‌شود.

شهرستان دزفول با توجه به استقرار یگان‌های مختلف ارتش از ظرفیت بیمارستان‌های پایگاه هوایی دزفول و همچنین بیمارستان ۵۸۰ ارتش بهره مند است که متاسفانه استفاده چندانی از آنها برای مقابله با کرونا نشده است.

از زمان شیوع کرونا در زمستان ۱۳۹۸ همواره بحث استفاده از بیمارستان ۵۸۰ مقاومت ارتش و بیمارستان پایگاه چهارم شکاری دزفول مطرح بوده ولی اقدام عملی در این زمینه صورت نگرفته است.

اخیرا هم علی فرهمندپور فرماندار ویژه دزفول اعلام کرده طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، مقرر شده بیمارستان‌های ۵۸۰ ارتش، پایگاه هوایی، آیت الله نبوی و تامین اجتماعی تجهیز و در وضعیت آماده باش قرار گیرند که البته این کار هم مستلزم پیگیری مستمر و اخذ اعتبارات یا از ارتش یا از وزارت بهداشت و تامین اجتماعی است.

با توجه به اعلام فرمانده نیروی زمینی ارتش مبنی بر راه اندازی بیمارستان‌های تنفسی درصورت درخواست استانها لازم است هرچه سریعتر این امکانات به کمک کادر بهداشت و درمان شهرستان دزفول بیایند تا از یک سو فشار کاری نیروهای خدوم بهداشت و درمان کاسته شود و از سوی دیگر نحوه خدمات رسانی به بیماران بهبود یابد.

امیر سرتیپ کیومرث حیدری ۳۰ مرداد ماه امسال به صراحت آمادگی نیروی زمینی ارتش را برای راه اندازی بیمارستان‌های تنفسی بیان و اعلام کرده که تاکنون هفت بیمارستان تنفسی پیشرفته در راستای طرح سپهبدهای اخلاص در سطح کشور ایجاد شده است.

از یک سو مسوولان بهداشت و درمان دزفول اعلام می‌کنند بیمارستان ۵۸۰ ارتش امکانات لازم برای درمان بیماران کرونایی را ندارد از سوی دیگر فرمانده نیروی زمینی ارتش اعلام می‌کند اتاق‌ها در بیمارستان‌های راه اندازی شده در سطح کشور دارای تجهیزاتی نظیر کپسول اکسیژن، ونتیلاتور و مانیتورینگ هستند.

درنتیجه اگر مسوولان شهرستان از ارتش مطالبه کنند و خواستار تجهیز و بکارگیری بیمارستان ۵۸۰ ارتش در دزفول باشند همانند دیگر بیمارستان‌های تجهیز شده ارتش برای مقابله با کرونا می‌توان از خدمات آنها برای درمان بیماران بهره مند شد.

طبق اطلاعات دریافتی از روابط عمومی بیمارستان ۵۸۰ مقاومت دزفول، سرهنگ دوم پزشک سیاوش قهاری رئیس این بیمارستان در نامه‌ای به دفتر نماینده مردم دزفول در مجلس شورای اسلامی آمادگی این بیمارستان را برای خدمت رسانی به مردم شهرستان اعلام کرده است.

وی در این نامه عنوان کرده که بیمارستان ۵۸۰ مقاومت دزفول درصورت راه اندازی بخش‌های سی تی اسکن، آی سی یو و اتاق بستری ایزوله فشار منفی آماده پذیرش بیماران کرونایی است تا فشار کاری از بیمارستان بزرگ دزفول کاسته و چرخه انتقال بیماری از این بیمارستان قطع شود.

سرهنگ دوم پزشک قهاری همچنین در نامه جداگانه‌ای به رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول، آمادگی بیمارستان ۵۸۰ نیروی زمینی را برای استفاده به عنوان نقاهتگاه بیماران کرونایی و همچنین بحران‌های احتمالی و طرح مردم یاری مناطق محروم شهرستان دزفول اعلام کرده است.

با توجه به موارد عنوان شده در بالا حجت بر مسوولان شهرستان دزفول تمام است و باید تمام تلاش خود را برای بهره مندی از خدمات ارتش در شهرستان دزفول به کار گیرند چراکه این اتفاق در چندین شهر که یگان‌های ارتش در آنجا مستقر بوده، افتاده است. 

تاکنون ۲۰ نفر از پرستاران و متخصصان بیمارستان ۵۸۰ مقاومت ارتش و پنج نفر از کادر درمان گردان ۵۷۴ بهداشت، امداد و درمان جنوب غرب نیروی زمینی ارتش در راستای مقابله با کرونا در شهرستان دزفول به کار گرفته شده‌اند و طبق اعلام معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی دزفول، یک درمانگاه تزریق داروی رمدسیویر در بیمارستان پایگاه چهارم شکاری راه اندازی شده و قرار است به صورت محدود به بیماران خدمات رسانی کند.

عبدالکریم فیروز زاده با اشاره به پیگیری‌های انجام شده برای تجهیز بیمارستان پایگاه چهارم شکاری به یک دستگاه سی تی اسکن و دستگاه اکسیژن ساز در مورد ضرورت استفاده از بیمارستان ۵۸۰ مقاومت ارتش توضیح داد: این بیمارستان مجوزهای لازم را ندارد و از لحاظ وزارت بهداشت بیمارستان محسوب نمی‌شود؛ به همین خاطر دانشگاه علوم پزشکی این بیمارستان را به عنوان مرکز ۱۶ ساعته تست گیری کرونا در نظر گرفته است.

تمام پیگیری‌ها و اقدامات انجام شده اگرچه جای تحسین دارد ولی هنوز تا وضعیت مطلوب فاصله زیادی دارد و باید استفاده بیشتری از ظرفیت ارتش در منطقه صورت گیرد و فضای فیزیکی بیمارستانی و درمانگاهی یگان‌ها تجهیز و در اختیار بیماران مبتلا به کرونا قرار گیرند.

این توجیه که عنوان شود بیمارستان ۵۸۰ مقاومت از نظر وزارت بهداشت، بیمارستان نیست و مجوزهای لازم را ندارد برای عموم قابل درک نیست و شهروندان انتظار خدمات از آن دارند چراکه هر روز شاهد مرگ عزیزان خود هستند.

ارتش در برخی نقاط کشور در کمترین زمان بیمارستان صحرایی راه اندازی کرده که کاربران فضای مجازی این موضوع را به بحث گذاشته بودند و عنوان می‌کردند چرا در دزفول این اتفاق نیفتاده است؛ رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول در این باره می‌گوید: مشکل ما فضای فیزیکی نیست که بخواهیم در هوای گرم و تابستانی دزفول بیمارستان صحرایی برپا کنیم.

علی قمیشی کمبود پرستار را مهمترین مشکل شهرستان دزفول در شرایط کنونی عنوان و بیان کرد: بخش بهداشت و درمان دزفول شرایط بسیار دشواری سپری می‌کند و بخش‌های جراحی و اتاق عمل‌های بیمارستان بزرگ دزفول به دلیل کمبود پرستار تعطیل شده‌اند و تمام بخش‌های این بیمارستان به بیماران کرونایی اختصاص یافته‌اند.

او در مورد استفاده یا عدم استفاده از بیمارستان ۵۸۰ ارتش برای درمان بیماران مبتلا به کرونا بیان کرد: این بیمارستان در حال حاضر امکانات لازم را ندارد و ما نمی‌توانیم اجازه بستری بیمار را در بیمارستانی که منبع مطمئن و دائمی اکسیژن ندارد، بدهیم.

وجود پزشک متخصص و فوق تخصص، سی آر اسکن و آی سی یو از نظر رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول برای درمان بیماران مبتلا به کرونا ضروری است که این نیروها در بیمارستان ۵۸۰ ارتش وجود ندارد.

قمیشی با تاکید بر اینکه روی امنیت بیماران ریسک نخواهیم کرد، ادامه داد: به طور قطع اگر سایر بیمارستان‌های دزفول امکانات بستری بیماران کرونایی را داشتند مجوز استفاده از آنها را می‌دادیم.

همانطور که در بالا عنوان شد نیروی زمینی ارتش در برخی شهرهای کشور امکانات خوبی در کمترین زمان برای درمان بیماران مبتلا به کرونا در نظر گرفته که مسوولان دزفول می‌توانند با رایزنی و پیگیری مستمر این امکانات را به شهرستان بیاورند. 

بنا به گفته رئیس دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز دزفول وضعیتی به مراتب بدتر از دیگر شهرستان‌های خوزستان دارد از این رو باید هرچه سریعتر فکری به حال آن شود.

تاکنون بیش از ۱۵۰ هزار دز واکسن کرونا به جمعیت ۵۰۰ هزار نفری شهرستان دزفول تزریق شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران دزفول خوزستان پروندهٔ خبری کرونا و تداوم شرایط قرمز در خوزستان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران دزفول ویروس کرونا ارتش جمهوری اسلامی ایران دزفول خوزستان رئیس دانشگاه علوم پزشکی دزفول درمان بیماران مبتلا به کرونا برای درمان بیماران نیروی زمینی ارتش بیماران کرونایی بیمارستان بزرگ بهداشت و درمان شهرستان دزفول اعلام کرده راه اندازی بخش ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۰۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی؛با توجه به واگذاری اقدامات بهداشتی درمانی و دارویی به بخش‌های خصوصی دامپزشکی برابر اصل ۴۴ قانون اساسی، تمامی مراکز فوق تحت نظارت و بازرسی کارشناسان شبکه در حال فعالیت هستند.

 رئیس شبکه دامپزشکی تربت حیدریه، گفت: تعداد ۳۰ مرکز اشتغال به امور درمانی، داروخانه، خرده فروشی واکسن، مایه کوبی، درمانگاه، آزمایشگاه و بیمارستان دامپزشکی در شهرستان با دریافت مجوز، به دامداران و مرغداران شهرستان خدمت رسانی می‌ کنند.

دکتر سید ابوالحسن سیدین، افزود: فعالیت مراکز فوق به صورت مستمر توسط کارشناسان واحد‌های دارو و درمان، مبارزه و بررسی‌ها ارزیابی، نظارت و بازرسی می‌شوند و بخش‌های غیر دولتی دامپزشکی شهرستان، به صورت تمام وقت و در چارچوب تعهدات و وظایف قانونی ابلاغی برابر پروانه دریافتی خود در حال انجام فعالیت بهداشتی هستند.

دیگر خبرها

  • ۴۲ هزار کودک سرطانی در «محک» در حال درمان هستند
  • لوسمی رایج‌ترین سرطان کودکان/ ۶۵ تا ۷۰ درصد کودکان مبتلا به سرطان در ایران درمان می‌شوند
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • کشف و جمع آوری ۱۸ قلم دارو و واکسن تاریخ گذشته در شهرستان بیرجند
  • آمادگی آتش نشانی رشت برای آموزش ایمنی در بیمارستان‌ها
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • انجام جراحی لوزه با تعرفه دولتی در بیمارستان کامکار عرب نیای قم
  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • راه اندازی چهارمین دستگاه دیالیز بیمارستان بین‌المللی دارالشفاء میرجاوه
  • نظارت و بازرسی مستمر از مراکز دارویی درمانی و مایه کوبی دامپزشکی شهرستان تربت حیدریه