Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایمنا»
2024-05-03@04:05:51 GMT

ظریف: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۶۲۰۲

ظریف: همه ما در یک کشتی نشسته‌ایم

وزیر سابق وزارت امور خارجه گفت: باید چشم‌هایمان را بشوییم و بدانیم که همه ما در دنیا در یک کشتی نشسته‌ایم.

به گزارش ایمنا، محمدجواد ظریف در نشستی در کلاب هاوس که به منظور تقدیر از فعالیت‌های وی در طول هشت سال گذشته در سمت وزیر امور خارجه با حضور علی‌اکبر صالحی رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی و محمدجواد جهرمی وزیر پیشین ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، اظهار کرد: ما باید چشم‌هایمان را بشوییم و بدانیم که همه ما در دنیا در یک کشتی نشسته‌ایم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تقدیر از زحمات علی‌اکبر صالحی و تشکر از مطالبی که در این نشست بیان کردند، گفت: امروز -یکشنبه هفتم شهریور- پایان ریاست آقای دکتر صالحی بر سازمان انرژی اتمی بود. آقای دکتر صالحی حق بزرگی بر گردن مردم ایران دارند البته ما همه قدردان حمایت‌ها و فداکاری‌های مردم ایران هستیم و مردم ایران بر همه ما حق دارند.

وزیر سابق وزارت امور خارجه ادامه داد: آقای صالحی زحمت زیادی کشیدند. در مذاکرات هسته‌ای زحمات و تلاش‌های زیادی انجام دادند و تحولات در شش، هفت ماه اخیر نشان داد که ایشان در مذاکرات هسته‌ای چقدر خوب مذاکره کرده و منافع کشور را حفظ کرده‌اند.

ظریف در بخش دیگری از صحبت‌های خود با تشکر از آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات گفت: ایشان نیز برای پاسداری از فضای مجازی فشار زیادی تحمل کردند. ایشان زحمت زیادی برای پاسداری از فضای مجازی کشیدند که این فضا مورد صیانت عده‌ای قرار نگیرند.

وی با اشاره به حضور خود در دانشگاه در بخش دیگری از صحبت‌هایش اظهار کرد: به جای تقدیر از افراد باید کاری کنیم که راه آینده کشور و راه فکر کردن برای حفظ و تحقق مصالح کشور بازتر شود. باید چشم‌هایمان را بشوییم و بدانیم همه ما در دنیا در یک کشتی نشسته‌ایم.

وزیر سابق وزارت امور خارجه با بیان اینکه بعضاً تفکرات ما بر اساس پارادایم‌های بی‌معنا است و باید در راه رفع این پارادایم‌ها و گسترش نگرش‌های جدید کوشش کنیم، در پاسخ به سوالی در مورد نوار صوتی منتشر شده از وی و اینکه آیا این نوار صوتی سه ساعت و نیم بوده یا بیشتر، گفت: این مصاحبه هفت ساعت بود. نصف آن پخش شده و نصف دیگر آن را دوستانی که بخش اول را پخش کردند، صلاح ندانستند که منتشر کنند.

ظریف ادامه داد: این قصه پر غصه‌ای است که بالاخره یک روزی مشخص می‌شود و در کل باید گفت به هر حال این نیز بگذرد.

منبع: ایسنا کد خبر 518152

منبع: ایمنا

کلیدواژه: محمدجواد ظریف وزیر سابق وزارت امور خارجه وزارت امورخارجه کلاب هاوس برنامه کلاب هاوس شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق یک کشتی نشسته ایم امور خارجه همه ما

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۲۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و نخست وزیر و وزیر امور خارجه قطر در یک تماس تلفنی درخصوص آخرین تحولات منطقه گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

به گزارش مشرق، حسین امیرعبداللهیان و شیخ محمد بن عبدالرحمن بن جاسم آل‌ ثانی در این تماس، آخرین وضعیت تحولات فلسطین و تلاش‌ها و تحرکات دیپلماتیک جاری برای توقف فوری تهاجم وحشیانه رژیم صهیونیستی علیه غزه و نسل‌کشی مردم بی‌دفاع فلسطین و راه‌های تسریع در ارسال کمک‌های بشردوستانه بین‌المللی به غزه را مورد بررسی قرار دادند.

دیگر خبرها

  • وزیر خارجه: همه خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده استونی را آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: ایران همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • ایران خدمه کشتی توقیف شده را با نگاه انسانی آزاد کرد
  • امیرعبداللهیان: همه خدمه کشتیِ توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • همه خدمه کشتی توقیف‌شده را با نگاه انسانی آزاد کرده‌ایم
  • بررسی آخرین وضعیت روابط دوجانبه توسط وزرای خارجه ایران و استونی
  • رایزنی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر در مورد آخرین تحولات فلسطین
  • گفت‌وگوی تلفنی وزیران خارجه ایران و قطر
  • ظریف: خیلی‌ها فکر می‌کنند آمریکا ابر قدرت است اما امروز چیزی به نام قدرت هژمون نداریم / اسرائیل هیچ وقت پای کسی نخواهد ایستاد + فیلم