Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، رشید قربانی روز دوشنبه در نشست مشترک آموزش و پرورش کردستان و صدا و سیمای مرکز استان به منظور هماهنگی و همکاری لازم و اطلاع رسانی برنامه های بازگشایی مدارس، اظهار داشت:  تا ۲۰ شهریور نحوه آموزش دانش‌آموزان بر اساس تصمیمات ستاد ملی کرونا ( حضوری و یا مجازی بودن ) اتخاذ و اعلام خواهد شد، لذا انتظار می‌رود صدا و سیمای مرکز استان در این زمینه اطلاع رسانی و در راستای اقناع و تنویر افکار عمومی مساعدت لازم را داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به ضرورت و نقش آموزش‌های حضوری و اثر تربیتی حضور دانش‌ آموزان در مدارس، به نتایج مطالعات جهانی در خصوص آموزش مجازی و دور بودن دانش آموزان از فضای آموزشی اشاره کرد و گفت: اکثرا پروتکل های بهداشتی در مدارس رعایت و انتشار کرونا از طریق مدارس کم گزارش شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان با بیان اینکه، دوری دانش آموزان از محیط های آموزشی آسیب ‌های اجتماعی زیادی را به دنبال دارد، افزود: عدم حضور دانش‌آموزان در مدارس باعث بروز آسیب‌های اجتماعی مختلف از جمله افت تحصیلی، دلسرد شدن دانش آموزان از درس، بی تفاوتی، ترک تحصیل و تکرار پایه و مشکلات زیادی می شود ، لذا با تاکید بر آموزش حضوری، آموزش و پرورش تابع تصمیم ستاد ملی خواهد بود.

وی یادآور شد: در صورت اتخاذ تصمیم توسط ستاد ملی کرونا، مبنی بر حضوری بودن آموزش، ضرورت دارد صدا و سیمای مرکز کردستان در راستای توجیه افکار عمومی و اقناع والدین برای حضور دانش‌آموزان در مدارس مساعدت کرده و برنامه هایی در این زمینه، تهیه، تولید و پخش شود.

قربانی در ادامه به اقدامات انجام شده در زمینه بازگشایی مدارس اظهار داشت: واکسیناسیون فرهنگیان یکی از این اقدامات است که در مرحله اول، بیش از ۸۵ درصد فرهنگیان استان دُز اول واکسن را در مراکز اختصاصی آموزش و پرورش دریافت کرده و از ۶ شهریور مرحله دوم در ۱۶ مرکز تخصصی فرهنگیان آغاز و تا ۲۲ شهریور ماه ادامه خواهد داشت، تا ایمنی لازم برای شروع سال تحصیلی جدید ایجاد شود.

وی با بیان اینکه در سطح دنیا نیز تزریق واکسن دانش آموزان انجام نشده و در ایران نیز بعدا انجام خواهد شد، گفت: تمام کسانی که با دانش آموزان ارتباط دارند از جمله رانندگان سرویس‌های مدارس در اولویت دریافت واکسن قرار دارند.

مدیرکل آموزش و پرورش کردستان تولید محتوای آموزشی مورد نیاز دانش آموزان برای آموزش غیرحضوری را از دیگر اقدامات انجام شده اعلام کرد و اظهار داشت: در حال حاضر مقدمات لازم برای تکمیل ظرفیت شبکه دانش‌آموزی شاد و بهره گیری از فضای این شبکه برای آموزش مجازی دانش آموزان انجام و زیرساخت ها در حال فراهم شدن است.

وی وضعیت دانش آموزان استان کردستان برای بهره گیری از آموزش های مجازی را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: علیرغم مشکلات و محدودیت‌های پیش رو، کردستان در این خصوص جزو استانهای برتر کشور است و امیدواریم با همکاری صدا و سیما و رسانه‌های گروهی بستری فراهم شود تا دانش آموزان از خدمات آموزشی و تربیتی بهره‌مند شوند.

قربانی با اشاره به پیش‌بینی و برگزاری جشن‌های بازگشایی مدارس، در آغاز سال تحصیلی، تاکید کرد: ضرورت دارد در فرصت باقی مانده تا بازگشایی مدارس، توصیه‌های لازم از طریق برنامه‌های صدا و سیما در خصوص تهیه ملزومات مورد نیاز دانش آموزان از تولیدات ملی و داخلی، ارائه مشاوره‌های لازم و همچنین اطلاع رسانی در زمینه ثبت نام دانش آموزان و ثبت سفارش کتاب های درسی انجام شود.  

صداو سیما آمادگی اطلاع رسانی نحوه بازگشایی مدارس را دارد

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان نیز در این نشست با اشاره به گستردگی و تنوع فعالیت، برنامه‌ها و چالش‌های آموزش و پرورش به ویژه در ایام کرونا، هدف از برگزاری این نشست را بررسی برنامه های بازگشایی مدارس و ابعاد آن و همچنین همکاری صدا و سیما و آموزش و پرورش در این راستا اعلام کرد.

عبدالملکی با بیان اینکه بخش مهمی از رضایت عمومی مردم در نهاد آموزش و پرورش است، اظهار داشت: صدا و سیما آمادگی دارد تا تصمیمات ستاد ملی کرونا در خصوص برنامه بازگشایی مدارس را اطلاع رسانی و همکاری لازم در این خصوص انجام دهد.

وی با تاکید بر اینکه هر چه رضایتمندی بیشتر ایجاد شود به مردم کمک کرده ایم، به پدیده کرونا و آسیب های اجتماعی آن و همچنین دغدغه و اضطراب خانواده ها نیز اشاره کرد و گفت‌: رسانه ملی با درک این موضوع و حساسیت آن آمادگی کامل دارد، سیاست های اتخاذ شده را اطلاع رسانی و با رفع ابهامات و تنویر افکار عمومی به روند پیشبرد امور کمک کند.

مدیر کل صدا و سیمای مرکز کردستان همچنین به همکاری بخش های مختلف صدا و سیمای مرکز استان با آموزش و پرورش در خصوص پوشش و اطلاع رسانی به موقع اخبار و رویدادها ، تهیه و تولید برنامه در بخش رادیو و تلویزیون و تولید برنامه مشارکتی پرداخت و با اشاره به توانمندی این مرکز در حوزه‌های مختلف، گفت: برنامه‌های تولید شده با استقبال مخاطبین همراه بوده است.

وی با اشاره به برخورداری آموزش و پرورش از نیروی انسانی توانمند و کارشناسان مجرب در حوزه‌های مختلف، خواستار معرفی کارشناسان به منظور تشکیل بانک اطلاعاتی و حضور در برنامه‌های صدا و سیما و معرفی فرهنگیان دارای توانایی گویندگی و اجرا برای همکاری با صدا و سیمای استان شد .

استان کردستان حدود ۳۰۰ هزار دانش آموز دارد که در بیش از سه هزار و ۶۰۰ واحد آموزشی تحصیل می کنند.

برچسب‌ها کرونا صدا و سیما کردستان ستاد ملی سنندج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کرونا صدا و سیما کردستان کرونا صدا و سیما کردستان ستاد ملی سنندج صدا و سیمای مرکز بازگشایی مدارس ستاد ملی کرونا دانش آموزان آموزش و پرورش اطلاع رسانی صدا و سیما برنامه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۲۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، نخستین جلسه شورای آموزش و پرورش شهرستان بجنورد (مرکز استان خراسان‌شمالی) با حضور مجتبی کامکار رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی، محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد، بخشداران، موسی علی‌نیا رئیس آموزش و پرورش شهرستان و سایر اعضای شورا با محور سمای بجنورد  به میزبانی مجموعه فرهنگی آموزشی مدارس واحد بجنورد برگزار شد.

رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در این نشست درباره فعالیت‌های پرورشی و فرهنگی انجام شده در مدارس این استان، بر لزوم ارتقای سطح دانش و تربیت دانش‌آموزان با توجه به آرمان‌های مقدس انقلاب اسلامی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و الگو‌های تربیتی بومی منطبق با شرایط استان و تربیت دانش‌آموزانی در تراز انقلاب تأکید کرد.

کامکار درراستای گسترش همکاری هرچه بیشتر با آموزش و پرورش و معرفی سما به عنوان حوزه امتحانات اعلام آمادگی کرد.

وی همچنین گزارشی از فعالیت‌های حوزه‌های مختلف ارائه کرد و افزود: اساس توسعه یک کشور با آموزش و پژوهش است که آن هم برعهده معلم است.

 رئیس مدارس استان خراسان‌شمالی در ادامه با تأکید بر اینکه امروزه برتری افراد و شخصیت و نوع نگاه انسان‌ها در راستای دانایی و آگاهی وکسب دانش آنان شکل می‌گیرد، ادامه داد: نقش استادان و معلمان در تربیت پرورش و آموزش افراد خلاق و نخبه جامعه تعیین‌کننده بوده است.

رئیس آموزش و پرورش بجنورد هم در این دیدار پیرامون برگزاری آزمون‌های نهایی و اهمیت برگزاری این آزمون‌ها در شرایط و مکان مناسب سخنانی ارائه داد.

محمدباقر باقرپور فرماندار بجنورد هم به همکاری بیشتر بسیج و آموزش و پرورش برای نهادینه کردن و فرهنگ‌سازی عفاف و حجاب و نقش مهم ارگان آموزش و پرورش در اشاعه فرهنگ اشاره کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فرسودگی۷۰ درصد مدارس شهرستان قوچان
  • کاهش زمان فعالیت معلمان مدارس غیردولتی به ۳۰ ساعت
  • ارتقای سطح علمی دانش‌آموزان با آرمان‌های انقلاب اسلامی
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی خراسان رضوی خیرساز هستند
  • معلمان در تعلیم و تربیت صحیح دانش‌آموزان نقش مهمی دارند
  • نواخته شدن زنگ سپاس در مدارس گیلان
  • ۸۰ درصد مدارس استثنایی استان خیرساز هستند
  • کمبود زمین برای ساخت مدرسه در البرز/ درخواست کمک از دستگاههای ملی
  • کمبود ۶۰ هزار مربی پرورشی در مدارس کشور/ ۱۱ هزار مربی پرورشی جذب می‌کنیم
  • نواخته شدن زنگ سپاس از معلم در کردستان