Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-03@00:21:59 GMT

مردمی بودن دولت، علت ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۶۳۱۷

مردمی بودن دولت، علت ماندگاری شهیدان رجایی و باهنر

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، محمدمهدی اسماعیلی صبح امروز در مراسم گرامیداشت شهیدان رجایی و با هنر در گلستان شهدای اصفهان اظهار داشت: اصفهان کانون شهادت و جهاد است، در روز ۲۵ آبان که به نام روز حماسه و ایثار مردم اصفهان نام‌گذاری شد امام راحل فرمودند در کجای دنیا شهری مثل اصفهان پیدا می‌شود که حدود ۳۰۰ نفر را تشیع کنند و در همان روز جمعیت عظیمی به جبهه اعزام شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: رهبر انقلاب در خصوص این واقعه ارزشمند فرمودند در عملیات محرم بیش از هزار نفر شهید شدند و در آن روز تنها ۳۰۰ نفر از آن‌ها تشیع شدند، امروز هم بچه‌های انقلابی و جهادی در سنگرهای دفاع از انقلاب به صورت‌های مختلف حضور دارند، در سال‌های اخیر جوانان و مردم اصفهان در کنار سایر گروه‌های جهادی نقش مهمی آفریدند.

وی افزود: فرهنگ اصیل دینی و اسلامی ما در اصفهان متبلور شده است، فرهنگ غنی شیعی در این شهر ظهور پیدا کرده است، در میدان امام اصفهان تمام جلوه‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی وجود دارد و عنوان پایتخت فرهنگ و تمدن اسلامی به دقت انتخاب شده است.

اسماعیلی تصریح کرد: امروز در یادبود شهدای بزرگ دولت یادآور می‌شویم مهم‌ترین وجهه و علت ماندگاری تاریخی شهید رجایی و باهنر در مردمی بودن آن‌ها است، این دو بزرگوار با درد مردم زیستند و شهید شدند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه پس از ۴۰ سال دولت مردمی بر سر کار آمده است، گفت: در دیداری که رئیس جمهور با رهبرمعظم انقلاب داشتند ایشان تأکید کردند دولت مردمی باید در رویکردها و حرکت‌ها و عمل بروز پیدا کند.

وی ادامه داد: رئیس جمهور فساد ستیزی را ممیز روشن خود دانسته است، علی‌رغم همه مشکلات و از بین رفتن بخش عمده منابع کشور به واسطه بی‌تدبیری‌ها مردم در انتخابات ۲۸ خرداد تلاش کردند رویکرد مردمی را در دولت حاکم کنند.

اسماعیلی بیان داشت: دولت سیزدهم مفتخر است که رویکرد خود را از مشی شهیدان باهنر و رجایی انتخاب کند، مردم بدانند چتر انقلاب باز است همه گروه‌ها و جریان‌ها زیر این چتر قرار می‌گیرند، ما معتقدیم بدون ایجاد دوقطبی‌های کاذب و قشربندی باید خدمت‌گزاری برای آحاد مردم صورت گیرد، در این شرایط که دشمن سعی می‌کند مردم را از اصلاح وضع موجود ناامید کند باید تمامیت مردم و دولت کنار هم بایستند و از این وضعیت به خوبی گذر کنند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پایان گفت: باید هنر را از انحصار دربیاوریم، تاریخ غنی ۷ هزار ساله پشت این کشور است و تلاش این دولت توجه به بخش‌های مردمی و دوری از انحصار طلبی است، چتر دولت مردمی به اندازه تمامی اقشار هنری باز است.

انتهای پیام/۶۳۱۲۱/ح۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدمهدی اسماعیلی شهید رجایی شهید باهنر دولت مردمی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۶۳۱۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم گفت: صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل باغ غدیر اصفهان با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم، رویداد گردهمایی و پیاده‌روی به مسافت یک کیلومتر با شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» با حضور عموم مردم برگزار می‌شود.

امیر سالار شریفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص اهمیت آگاهی از اختلال طیف اوتیسم بین عموم مردم جامعه اظهار کرد: آمار جهانی نشان‌دهنده این موضوع است که ابتلاء به اختلال طیف اوتیسم در سراسر دنیا روندی صعودی و افزایشی دارد و امکان دارد تا نیم قرن آینده با گسترش شدید این اختلال مواجه شویم که هنوز علت این بیماری آن طور که باید مشخص نیست و روش درمان قطعی برای آن وجود ندارد.

وی با بیان اینکه هرگاه علت و درمان مشخصی برای یک بیماری یا اختلال وجود نداشته باشد، افزایش آگاهی مردم نسبت به آن اهمیت ویژه‌تری پیدا می‌کند، افزود: مردم باید آگاه باشند که اگر با شخص مبتلا به اختلال طیف اوتیسم در خانواده یا جامعه روبه‌رو شدند، چه رفتاری از خود بروز دهند و چگونه با این افراد تعامل داشته باشند، به همین سبب برنامه‌ای با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی عمومی جامعه نسبت به اختلال طیف اوتیسم برنامه‌ریزی شده است.

فعال حوزه اختلال طیف اوتیسم ادامه داد: با همکاری شهرداری اصفهان، اداره ورزش و جوانان استان اصفهان و به همت فعالان حوزه اختلال طیف اوتیسم برنامه گردهمایی و پیاده‌روی نمادین برای مبتلایان اختلال اوتیسم در ساعت ۱۰ صبح روز جمعه، چهاردهم اردیبهشت در محل درب اصلی باغ غدیر اصفهان به مدت یک ساعت برگزار می‌شود.

شریفی با بیان اینکه با لباس‌های هماهنگ مزین به شعار «اوتیسم کمتر بودن نیست، تفاوت است.» برنامه گردهمایی و پیاده‌روی را پیش خواهیم برد، عنوان کرد: این برنامه با حضور ریاست هیئت ورزش‌های همگانی استان اصفهان و تعدادی از ورزشکاران حرفه‌ای در رشته‌های مختلف مانند صخره‌نوردی، کشتی و دو و میدانی، متخصصان اختلال طیف اوتیسم، فعالان ورزشی، روان‌شناسان، تمام علاقه‌مندان به حیطه فرهنگ و عموم مردم برگزار می‌شود.

وی در خصوص فعالیت‌های این گردهمایی اضافه کرد: در حمایت از افراد مبتلا به اختلال اوتیسم، رویداد پیاده‌روی با حضور خانواده‌ها برگزار کنیم که علاوه‌بر آن تیم حرفه‌ای ورزشی نیز حضور دارند و فاصله‌ای حدود یک تا سه کیلومتر را دوندگی می‌کنند.

کد خبر 749964

دیگر خبرها

  • اصول اساسی نظام «مردم محوری» است
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • برگزاری گردهمایی و پیاده‌روی با هدف افزایش آگاهی و فرهنگ‌سازی نسبت به اختلال طیف اوتیسم
  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • تداوم راه شهیدان با فعالیت جوانان در مساجد
  • دعوت خانواده شهدا از مردم برای شرکت دراجتماع مردمی درگلستان شهدا
  • دیدار مؤسس جمعیت آموزش و فرهنگ مقدونیه با دبیرکل مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی
  • رفع تنش آبی مهمترین مطالبه مردم کهگیلویه از دولت
  • رشد ۵۰درصدی تشکل های مردم نهاد چهارمحال و بختیاری
  • انتخابات به نظام مشروعیت می‌بخشد