Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر گفت: مسجد روستای «توچغاز» از توابع بخش مرکزی این شهرستان به شماره ۳۰۲ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید.

به گزارش خبرنگار برنا از همدان، ابراهیم جلیلی با اعلام این خبر، اظهار کرد: ساختمان مسجد از نظر معماری به ۲ بخش قدیمی و نوساز تشکیل شده و از نظر کاربری به صورت یکپارچه عمل می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: بخش تاریخی مسجد توچغاز از ستون‌های قطور و طاق‌های به هم پیوسته زنجیره‌ای تشکیل شده که با ملات گچ کار شده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ملایر با بیان اینکه با ثبت مسجد توچغاز تعداد آثار ثبتی این شهرستان به ۲۱۴ اثر رسید، بیان کرد: مسجد توچغاز هفتمین مسجد در شهرستان است که در فهرست آثار ملی به ثبت رسید.

جلیلی ادامه داد: پروند ثبت مسجد امامزاده خاتون از توابع زند ملایر نیز تهیه و به منظور بررسی و تایید به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

وی گفت: در شهرستان ملایر ۶ مسجد ثبتی وجود دارد که به جز مسجد صاحب‌الزمان(عج) که در دوران صفویه ساخته شده و مابقی مساجد مربوط به دوران قاجار است.

جلیلی یادآور شد: از بین این مساجد، سه مسجد سیف‌الدوله، عاشورا و حاج قاسم در شهر ملایر قرار دارند و حسینیه حاج منتصرالملک در روستای آورزمان و مسجد باب الحوائج در روستای ننج واقع شده است.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: ملایر ابراهیم جلیلی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۷۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران

فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران با موضوعِ ویژه‌ی جوانی جمعیت و فرزندآوری منتشر شد. - اخبار فرهنگی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و انجمن هنرهای نمایشی استان تهران با همکاری اداره کل هنرهای نمایشی و بنیاد شهید و امور ایثارگران شهرستان‌های استان تهران در راستای تحقق شعار «جهش تولید با مشارکت مردم»، بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران را آبان ماه در پردیس تئاتر تهران و شهرستان‌های استان برگزار می‌کند.

تئاتر ایثار در گلستان

موضوع ویژۀ این دوره جشنواره جوانی جمعیت و فرزندآوری است و استحکام بنیان خانواده با تأکید بر جایگاه زن، عفاف و حجاب،  تأکید بر هویت ملی ایرانی براساس سه عنصر اصلی مسلمان‌بودن، انقلابی‌بودن و عمق تاریخی طبق فرمایش رهبر معظم انقلاب، تأکید بر امیدآفرینی و نشاط اجتماعی، موضوعات شهر و شهروندی با تکیه بر اخلاق،  معرفی و شرح زندگانی شخصیتهای مهم ملی، علمی و مذهبی، جهاد تبیین، ایثار و ارزش‌های جبهۀ انقلاب و مقاومت، آسیبهای اجتماعی،  ضرورت وحدت و یکپارچگی ملی، مذهبی و قومی و  جهش تولید با مشارکت مردم از دیگر اولویت‌های موضوعی این رویداد هنری هستند.

بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران  شامل بخش مسابقه تئاتر استان تهران، ایثار، نهال (ویژۀ آموزشگاه‌های هنرهای نمایشی شهرستان‌های استان تهران)، تئاتر خیابانی، لبخند (آثار کمدی، طنز و نمایش‌های آئینی و سنتی)، تئاتر کودک و نوجوان، نمایشنامه‌نویسی و کارگاه‌های آموزشی است که تمامی بخش‌های جشنواره، به استثنای کارگاه‌های آموزشی، به شکل رقابتی برگزار می‌شود.

بر اساس گاه‌شمار جشنواره، گروه‌های متقاضی شرکت در جشنواره، تا 31 خردادماه فرصت دارند با مراجعه به درگاه تئاتر استان تهران در تارنمای ایران تئاتر (به آدرس Tehran.theater.ir) در این رویداد هنری ثبت نام کنند.
ارزیابی آثار این دوره از جشنواره تئاتر استان تهران 31 مرداد تا 9 شهریور خواهد بود  آثار برگزیده  از  25 شهریور تا 4 آبان در شهرستان‌‌ها اجرا خواهند شد.
بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران از 9 تا 16 آبان به دبیری امیرحسین شفیعی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • توسعه پایدار با مولدسازی سرمایه‌های مردمی رقم می‌خورد
  • بارش شدید باران در روستای ریحان علیا شهرستان خمین
  • ثبت ۵ اثر طبیعی شهرستان سپیدان در فهرست آثار طبیعی ملی
  • پل سوخته کلا در قائمشهر با همت راهداران به زودی به بهره برداری می رسد
  • روستای فهرج یزد در مسیر جهانی شدن + فیلم بنای ناشناخته پیش از اسلام
  • زندگی لک‌لک‌ها در کنار مردم روستا +عکس
  • ۷ شهید درپی حمله به نمازگزاران در هرات افغانستان
  • توسعه خط انتقال آب روستای آبخورده شهرستان پیرانشهر
  • انتشار فراخوان بیست و نهمین جشنواره تئاتر استان تهران
  • اهدای ۵۹ شیء تاریخی به اداره میراث‌ فرهنگی شهرستان ملایر