Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به موفقیت‌های طرح رجیستری برای مقابله با قاچاق تلفن گفت: سامانه رجیستری یک طرح موفق کلان کشوری است و به نظر می‌رسد که از صحبت‌های وزیر امور اقتصاد و داریی یکشور برداشت‌های غلطی شده است.

گروه بازرگانی بازارنیوز؛ سعید ترکاشوند؛ «امیر اسحاقی» رئیس انجمن واردکنندگان موبایل در گفتگو با بازارنیوز به تصمیم اخیر وزیر جدید امور اقتصادی و داریی مبنی بر رسیدگی و حذف مراجعه حضوری برای ترخیص موبایل‌های مسافرتی اشاره و در توضیح این مسئله گفت: طرح رجیستری یک طرح کلان کشوری است و تاکنون این سامانه توانسته است ماموریت خود را به نحو احسن انجام دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس انجمن واردکنندگان موبایل با اشاره به شلوغی‌های موجود در گمرک برای ترخیص تلفن‌های همراه مسافری خاطرنشان کرد: بسیاری از شهروندان هنگام دریافت موبایل‌های مسافری خود از گمرک با مشکلات و چالش‌های متعددی رو به رو هستند و اخیرا هم بحث کرونا و تجمعات مردمی این مشکلات را دوچندان کرده است؛ در نامه وزیر امور اقتصادی و داریی کشور دقیقا به همین مسئله اشاره شده و این دستور صرفا برای حل مشکلات ناشی از دریافت حضوری موبایل‌های مسافرتی داده شده است.   وی تاکید کرد: به نظر می‌رسد از دستور وزیر امور اقتصادی و دارایی کشور برداشت‌های غلطی شده است، چرا که طی ۸ سال گذشته، طرح رجیستری یکی از موفق‌ترین طرحی بوده و حتی در راستای مبارزه با قاچاق موبایل نتایج خوبی را به ارمغان آورده و این طرح توانسته قاچاق موبایل را به کمتر از نیم درصد برساند.
این فعال بخش خصوصی اظهار کرد: علاوه بر ریشه‌کن شدن قاچاق موبایل، این طرح توانسته درآمد قابل توجهی را برای دولت کسب کند و از سوی دیگر با استفاده از نظارت این طرح، بازار موبایل از یک ساختار روشن برخوردار شده و درحال حاضر اطلاعات و آمار مربوط به این صنف هم شفاف شده است؛ با وجود چنین دستاورد‌هایی بعید است که چنین طرح موفقی پس از سال‌ها عملکرد قابل قبول، حذف شود.
وی متذکر شد: اکنون اعضای انجمن واردکنندگان موبایل به دنبال این هستند که ارتباط ویژه‌ای را با وزیر جدید امور اقتصادی و داریی کشور داشته باشند و باید این نکته را خاطرنشان کرد که هر گونه تغییرات در اجرای طرح رجیستری باید با هماهنگی کامل انجمن و اتحادیه‌های مرتبط با تلفن همراه صورت بپذیرد.
اسحاقی با اشاره به پیچیدگی‌های طرح رجیستری گفت: درحال حاضر طرح رجیستری تلفن همراه ذی‌نفع‌های بسیاری دارد و با یک برسی کلی می‌توان از وزارت اقتصاد، گمرک، وزارت صمت، بانک مرکزی و کارگروه رجیستری تلفن همراه به عنوان ذی‌نفع‌های این طرح شفافیت‌زا یاد کرد.
این فعال بخش خصوصی اذعان کرد: در مجموع هر گونه سازوکاری که برای رفع حل مشکلات و معطلی شهروندان برای ترخیص گوشی‌های مسافری واقع شود مثبت است و اعضای انجمن واردکنندگان تلفن همراه در راستای حفظ سلامتی مردم در ایام کرونا، از هر گونه طرحی که در جهت تساهل و مانع از ایجاد تجمع باشد استقبال می‌کند.
عرض اندام قاچاقچیان بازار موبایل پس از حذف احتمالی رجیستری مسافری
اسحاقی در ادامه با فرضیه قرار دادن حذف احتمالی طرح رجیستری مسافری به بازگشت تبعات منفی آن اشاره ودر تشریح این مسئله گفت: درحال حاضر همه مراحل سفارش تلفن همراه از طریق سامانه جامع تجارت انجام شده و تاکنون این روند مثبت به طور شفاف و یکنواخت به کار خود ادامه داده است؛ با توجه به چنین شرایطی، قاچاقچیان دیگر فرصت انجام هیچ اقدامی را ندارند و با حذف احتمالی طرح رجیتسری فقط مشکلات گذشته بازخواهد گشت.
رئیس انجمن واردکنندگان تلفن همراه افزود: درحال حاضر دولت به طور میانگین بین ۱۵ تا ۲۰ درصد هزینه‌هایی را از طریق واردات تلفن همراه از واردکنندگان دریافت می‌کند و این رقم برای موبایل‌های لوکس بسیار بیشتر است و با برداشته شدن رجیستری این درآمد حذف و قاچاقچیان کارشکنی‌های بیشتری را در بازار موبایل انجام خواهند داد.
وی درآخر متذکر شد: با وقوقع چنین شرایطی بسیاری از مولفه‌ها نظیر، اصالت‌سنجی و کیفیت تلفن‌های همراه کمرنگ می‌شود و تحت این شرایط عملا بازار موبایل کشور به سال‌های قبل از سال ۹۷ بازمی‌گردد؛ درحال حاضر ۶۰۰ شرکت واردکننده تلفن همراه در کشور به فعالیت می‌پردازند و بر حسب این موضوع اشتغال قابل توجهی را به وجود آورده اند؛ یکه‌تازی قاچاقچیان در بازار تلفن همراه تنها می‌تواند منجر به تعطیلی این شرکت‌های واردکننده باشد و بیکاری کارمندان این شرکت‌ها شود.   پایان پیام// برچسب ها: موبایل ، قاچاق ، گمرک ایران ، رجیستری موبایل لینک کوتاه خبر: bzna.ir/000P0O

منبع: بازار نیوز

کلیدواژه: موبایل قاچاق گمرک ایران رجیستری موبایل انجمن واردکنندگان موبایل رئیس انجمن واردکنندگان امور اقتصادی بازار موبایل طرح رجیستری درحال حاضر تلفن همراه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت bazarnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بازار نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۰۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد

به گزارش قدس آنلاین، بر اساس تحقیقات صورت گرفته مشخص شد که ۱۳ متهم با وارد کردن غیرمجاز داده‌های الکترونیکی در سامانه گمرکی به وسیله ورود اطلاعات نادرست مربوط به شماره گذرنامه و با سوء استفاده از کدملی و کد فراگیر افراد از طریق دفاتر صدور سیم کارت به عنوان مسافر ورودی هویت های جعلی را ثبت کرده‌اند.

همچنین با وارد کردن اطلاعات شناسه IMEI و مدل و مشخصات تلفن همراه تحت رویه مسافری بدون رعایت تشریفات گمرکی، کد فعال سازی دریافت نموده و بدین صورت دست به اقدامات مجرمانه زده‌اند.

بر این اساس، تعداد ۷ هزار و ۳۳۷ دستگاه گوشی تلفن همراه با ارزش ۲۷۰ میلیارد تومان به صورت قاچاق وارد شده است.

در نهایت با تکمیل تحقیقات در دادسرای یزد، قرار جلب به دادرسی متهمان به اتهاماتی از قبیل مشارکت در قاچاق سازمان یافته و حرفه ای، دسترسی غیرمجاز به سامانه های مخابراتی و جعل رایانه ای صادر شد و پرونده پس از صدور کیفرخواست به دادگاه ارسال شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • لزوم بررسی قیمت گوشی های نوکیا در بازار از سوی وزارت صمت
  • همراه پرخرج
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد!
  • سرک کشیدن در موبایل همسر باعث قتل شد
  • وارسی گوشی موبایل همسر باعث قتل شد
  • پلیس راهور تهران: استفاده از موبایل عامل ۴۶ درصد از تصادفات است
  • واردات ۵۰۰ هزار گوشی تلفن همراه در یک ماه
  • بزرگترین باند قاچاق موبایل در یزد متلاشی شد
  • واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه گذشته
  • در یک ماه گذشته ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه واردات شد