Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-04-29@11:14:30 GMT

رضا امینی، با ۱۳ رای موافق شهردار اهواز شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۸۱۳۷

رضا امینی، با ۱۳ رای موافق شهردار اهواز شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اهواز، ششمین جلسه شورای اسلامی کلانشهر اهواز با دستور کار انتخاب شهردار، صبح امروز در محل سالن اجتماعات شورای شهر برگزار شد.

سیاوش محمودی، رئیس شورای اسلامی اهواز در رابطه با روند انتخاب شهردار اظهار کرد: دوره‌های مختلف را آسیب‌شناسی کردیم و با توجه به نیازهای امروز اهواز و لزوم انتخابی که منجر به تحول و حل مشکلات مردم شود و رضایتمندی را در پی داشته باشد به یک مجموعه از شاخص‌ها رسیدیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: پس از اعلام شاخصه‌ها فراخوان عمومی را منتشر کردیم تا طبق معرفی نخبگان توسط مردم بتوانیم حتی در خارج استان انتخاب جامعی داشته باشیم.

رئیس شورای اسلامی اهواز در تشریح معیارها عنوان کرد: معیار اول انتخاب فردی بود که سابقه ۹ سال مدیریت ارشد را در کارنامه داشته باشد و گزینه‌های فاقد این شرط در ابتدا حذف شدند.

وی افزود: معیار دوم متخصص، انقلابی و دارای تجارب موفق بودن مرتبط با شهرداری است چرا که شهرداری به عنوان دولتی کوچک است که مدیرش باید سوابق موفق در این زمینه داشته باشد.

محمودی بیان کرد: معیار سوم برای انتخاب شهردار دارا بودن برنامه عملیاتی مناسب با مشکلات اهواز است و معیار چهارم نیز داشتن روحیه کار جهادی و انقلابی است.

وی افزود: معیار پنجم عزم جدی برای فسادتیزی و ایجاد شفافیت و معیار ششم انتخاب فردی است که اهل مشورت با نخبگان و دلسوزان باشد، فردی باشه که از توانایی و تجربه نخبگان استفاده کند.

رئیس شورای شهر اهواز گفت: معیار هفتم را انتخاب شهردار معتقد به انتخاب جوانان نخبه و متخصص انقلابی با رویکرد کادرسازی در نظر گرفتیم چرا که باید افرادی در شهرداری حضور پیدا کنند که اهواز را به سمت تحول سوق بدهند.

وی افزود: معیار هشتم نیز رویکرد اقتصادی بود چرا که مسئله اصلی امروز ما در اهواز جذب سرمایه است و در حال حاضر نسبت حقوق‌ها به اجراییات نسبت به شهرهای دیگر قابل مقایسه نیست.

محمودی عنوان کرد: در وهله دوم باید می‌دیدیم که بعد از ارائه معیارها با چه فرایندی شهردار را انتخاب کنیم که بعد از فراخوان عمومی، افراد معرفی شده را وارد جلسه کرده و ارزیابی میکردیم که دارای معیارها هستند یا خیر که در مجموع ۴۰ گزینه مطرح شد و از میان آنها با توجه به شرایط احراز داشتن و اینکه خود فرد تمایل دارد یا خیر با ۱۵ نفر وارد مذاکره شدیم.

وی افزود: بعد از انجام ۱۵ مذاکره برای پنج نفر به توافق رسیدیم که برنامه ارائه بدهند. از آن‌ها دعوت کردیم و به اهواز آمدند که طی بازدید مشکلات اهواز را رصد کردند.

رئیس شورای شهر اهواز بیان کرد: برنامه گزینه‌ها را آنالیز کردیم که از میان برنامه‌های این پنج نفر، دو نفر به دلایل شخصی انصراف دادند و نامه‌هایشان موجود است اما از میان سه نفر باقی‌مانده براساس معیارهایی که گفته شد آقای رضا امینی انتخاب شد.

وی افزود: ما گفتیم طبق معیار پیش میرویم و بومی بودن شرط نیست و معیارها و شاخص‌ها برای ما مهم بود به همین دلیل در مجموع به یک گزینه رسیدیم.

محمودی گفت: آنچه در مجموعه‌های مختلف بررسی و تحقیق کردیم وی را فردی با روحیه جهادی، پای کار بودن و شب را از روز نشناختن معرفی کردند که اگر وارد کاری شد تا پایان پای آن می‌ماند.

وی افزود: طبق استعلامات بی‌واسطه بین مردم رفتن و حل مشکلات در شخصیت وی هست و تجربه موفقی در شهرداری و شورای شهر را که ملاک‌ و معیار ما بود را داراست که ما را به این گزینه رساند.

به گزارش خبرگزاری فارس، رضا امینی، متولد سال ۱۳۴۸، متولد اصفهان، فرزند پدری شهرکرد و مادری اصفهانی است. امینی رزمنده و جانباز دفاع مقدس برادر شهید می‌باشد. کارشناسی کشاورزی، کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی فرهنگی و دکترای جامعه شناسی فرهنگی دارد که از رشته‌های مرتبط با احراز سمت شهرداری است.

امینی در حوزه‌های برنامه‌ریزی دارای مدارک بین‌المللی است و از سال ۸۲ تا ۸۶ مدیر روابط عمومی اصفهان را در کارنامه خود دارد. وی همچنین شهردار منطقه ۸ اصفهان بوده و طی دو دوره و ۶ سال مدیریت شهرداری به عنوان یک شهردار موفق عمل کرده و تنها در این دوره بالغ بر ۲۵۰ پروژه عمرانی را به سرانجام رسانده است.

امینی ثبات مدیریت را نیز در کارنامه‌اش دارد و بالغ بر ۶ سال در شورا و بالغ بر ۱۰ سال در شهرداری فعالیت داشته است که در پایان با ۱۳ رای موفق به عنوان شهردار اهواز انتخاب شد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: شهردار اهواز شورای اسلامی شهر اهواز انتخاب شهردار انقلابی رضا امینی انتخاب شهردار رئیس شورای شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۱۳۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری

به گزارش خبرآنلاین البرز ؛ فاطمه منعمی در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی شورای اسلامی شهر کرج گفت: هرگاه طرح سوالی از شهردار کرج مطرح می‌شود، شاهد تغییرات مدیریتی در مدیریت شهری می شویم که بیشتر به یارکشی شهردار از طریق اختلاف افکنی در اعضا در راستای ثبیت جایگاهش شبیه است.

وی افزود: جابجایی مدیران در شهرداری کرج بلافاصله پس از طرح سوال اعضای شورا از شهردار در حالی رقم می‌خورد که شاید بتوان گفت وجه سیاسی اینگونه انتصابات بر وجه خدمت رسانی غالبتر است.

عضو شورای اسلامی شهر با اشاره به پروژه‌های متعدد بر زمین مانده، به تصویب بودجه سال ۱۴۰۳ و ضرورت اجرای پروژه‌ها بر اساس برنامه ها، مصوبات و سیاست‌های پارلمان شهری اشاره کرد و افزود: انتظار داریم اجرای پروژه‌های عمرانی در سطح شهر کرج منطبق با برنامه زمان بندی پیش رود اما با اینگونه انتصابات سیاسی ، قطعاً منجر به تاخیر در اجرای پروژه یا اجرای با سطح کیفیت نامتعارف می گردد لذا تاکید دارم شهردار کرج به جای یارکشی، نسبت به رفع نقاط ضعف مدیریتی خود که مورد تذکر اعضا شورای اسلامی شهر است و در جهت اهداف مجموعه مدیریت شهری که همان خدمت رسانی بهتر به شهر و شهروندان است، گام بردارد.

فاطمه منعمی افزود: سوال اینجاست که ارتباط طرح سوال از شهردار کرج با جابجایی برخی مدیران شهرداری چیست؟ و آیا این تغییرات با هدف تفرقه افکنی بین اعضا است؟

فاطمه منعمی در خاتمه افزود: جابجایی مدیران شهرداری از حقوق شهردار است و اعضای شورا نیز قصد دخالتی در جابجایی‌های مدیران ندارند اما نباید هدف اولیه تغییرات مدیریتی با انگیزه اختلاف افکنی بین اعضا و شاید یارکشی سیاسی باشد و ادامه داد: رضایتمندی شهروندان خط قرمز اعضای شوراست و از هیچ کوششی در جهت آرامش شهروندان که اخلاقی و قانونی نسبت به آن تعهد داریم، کوتاه نخواهیم آمد.46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899875

دیگر خبرها

  • ۱۰۴۰ نوجوان دهه‌هشتادی کار خود را در محلات رفسنجان آغاز کردند
  • قرارداد در چین؛ دلخوری در شورای شهر تهران/ چرا قرارداد زاکانی با چینی‌ها بحث‌برانگیز شد؟
  • اختصاص ۷۰۰ میلیارد تومان برای آسفالت خیابان‌های کرمان
  • آبستراکسیون ناموفق در شورای شهر تهران در اعتراض به شهردار!
  • قراردادهای شهرداری تهران با چین به شورای شهر ارسال شود
  • طرح سوال از شهردار در دستور کار جلسه علنی روز دوشنبه شورا قرار دارد
  • طرح سوال از شهردار مشهد مقدس کلید خورد
  • معیار انتخاب یک ضد آفتاب مناسب/ مصرف ضد آفتاب در مادران باردار و کودکان چگونه است؟
  • عضو شورای شهر کرج: ارتباط نامعقول طرح سوال اعضای شورا از شهردار کرج با جابجایی مدیران شهرداری
  • شهرداری منطقه ۲ شیراز ظرفیت اقتصادی ویژه‌ای دارد