Web Analytics Made Easy - Statcounter

حباب با  نقش آفرینی  « کوروش رنجبر » عکاس، شاعر و نویسنده  گیلانی روایتگر زندگی مردی است که بی خبر و بدون وداع با مادر از وطن خود کوچ می کند ، و در غربت، مادر، پاسخ تماسهایش را نمی‌دهد. «حباب» حکایت  سرگشتی انسان در سرزمین بیگانه است ، روایت جبر و غربت و تکاپوی یافتن راهی برای ادامه زندگی ؛ اما اندوه فراق از میهن و خانواده و دوستان و زندگی در تعلیق ویرانگر است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این فیلم کوتاه داستانی در کشورهای ترکیه و ایران، تصویربرداری و تولید شده و مدت زمان این فیلم ۲۱ دقیقه است.

حباب ساخته حامد اریب به نمایندگی از ایران در این رویداد حضور داشت. این جشنواره در بخش های‌مختلف، فیلم بلند سینمایی، مستند بلند، انیمیشن بلند، فیلم کوتاه، مستند کوتاه، انیمیشن کوتاه، موسیقی، فیلم موبایلی، فیلم دانشجویی و اینترنتی هر ساله برگزار می‌ شود.


فیلم کوتاه «حباب» به کارگردانی حامد اریب، پیش از این نیز موفق به کسب جایزه بهترین فیلم، بهترین کارگردانی و فیلمنامه فستیوال FFTG 2020 نیویورک و بهترین فیلم مستند کوتاه جشنواره برلین ایندی 2021

اوستیای- ایتالیا و فستیوال مردم شناسی، اینتی‌مالنته در فرانسه شده بود.

عوامل فیلم حباب عبارتند از : نویسنده و کارگردان: حامد اریب / مدیر فیلمبرداری: حسین بدرطالعی / مشاور کارگردان: کیهان خانجانی - آیدا قجر / دستیار کارگردان: فاطمه مهدی پور / مترجم: اسماعیل اریب

پیش از این نیز کارگردان شهیر ایرانی «اصغر فرهادی» در سال ۲۰۱۲ موفق شد برای فیلم «جدایی نادر از سیمین» جایزه شتر طلایی بهترین کارگردانی را از فستیوال جیپور دریافت کند. همچنین «مجید مجیدی» کارگردان مطرح ایرانی نیز جایزه یک عمر دستآورد هنری را در پنجمین دوره فستیوال جیپور دریافت کرد.

حامد اریب فارغ التحصیل دوره تخصصی سینما از انجمن سینمای جوانان ایران است. وی کارگردان ، نویسنده ، تهیه کننده فیلم مستند و داستانی،  و روزنامه نگار است. اریب عضو انجمن بین المللی عکاسان فیاپ و عضو شورای آموزش سینمای جوانان ایران ، عضو خانه عکاسان ایران و سازمان جهانی عکاسان است . از وی کتابها و مقالات چندی نیز منتشر شده است.

 فیلم های  "خانه روشن است  " و " رشت خاطره شهر بارانی" ، درنگ سبز، حادثه هنوز ، دوئل ، " و خداوند کودک را آفرید، قصه همیشه ، سمت خیال دوست و تازگی قدیم از وی جوایز خارجی و داخلی متعددی را کسب کرد. وی تاکنون نمایشگاه های عکس انفرادی و گروهی متعددی نیز داشته و جوایز بسیاری نیز برده است. 

برچسب‌ها رشت گیلان فیلم

منبع: ایرنا

کلیدواژه: رشت گیلان فیلم رشت گیلان فیلم حامد اریب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۲۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ چهل‌ویکمین دوره جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به‌منظور شناسایی و معرفی آثار کوتاه برگزیده در سطح ملی و بین‌المللی، جریان‌سازی و رقابت سازنده بین فیلم‌سازان و ارج نهادن به خلاقیت سینماگران جوان، برگزار می‌شود و فیلم‌سازان ایرانی بایستی تا یکم مردادماه 1403، نام‌نویسی کرده و اثر خود را در سامانه بارگذاری فرمایند. این جشنواره از 27 مهرماه تا 2 آبان‌ماه 1403 در تهران برگزار خواهد شد. گزارش: 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فیلمی که گدار یک روز قبل از مرگ خودخواسته کامل کرد
  • همه چیز درباره بخش نوعی نگاه، فیلم کوتاه و سینه فونداسیون کن ۲۰۲۴
  • فراخوان جشنواره فیلم کوتاه تهران
  • داوران نوعی نگاه جشنواره کن معرفی شدند
  • داوران نوعی نگاه کن معرفی شدند
  • ایلیا سلیمان کارگردان فلسطینی قلب جشنواره فیلم سارایوو را می‌گیرد
  • جین کمپیون جایزه افتخاری جشنواره لوکارنو ۲۰۲۴ را می‌گیرد
  • جایزه جشنواره ایتالیایی برای «در سایه سرو»
  • تقدیر از «جین کمپیون» با یوزپلنگ افتخاری لوکارنو
  • «در سایه سرو» جایزه جشنواره فیلم ایتالیا را از آن خود کرد