Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها - استاندار بوشهر گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تیم‌های نظارتی در بررسی وضعیت رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در شهرهای استان بوشهر افزایش دهند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر ، عبدالکریم گراوند صبح امروز در نشست ستاد مدیریت بیماری کرونا در استان بوشهر با تبریک هفته دولت و گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر، شهدا را نماد و الگو خدمتگزاری نظام مدیریتی دانست و اظهار داشت: بهره‌برداری از الگوهای مدیریتی در خدمات‌رسانی به جامعه و مردم باید در اولویت برنامه‌های مسئولان دستگاه‌های اجرایی قرار گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تبریک کسب مدال طلا توسط ورزشکار استان بوشهر در مسابقات پارالمپیک توکیو خاطر نشان کرد: موفقیت امیر خسروانی ورزشکار استان بوشهر در رقابت جهانی پارالمپیک توکیو مایه غرور ملی است که به مردم گناوه، استان بوشهر و خانواده این ورزشکار تبریک می‌گویم.

استاندار بوشهر با قدردانی از همکاری مردم و دستگاه‌های مسئول در اعمال محدودیت‌های ترددی در 12 روز تصریح کرد: در این زمینه همه بخش‌ها و حوزه‌ها کمک شایانی کردند که بیشترین بار بر دوش نیروی انتظامی در کنترل تردد خودروهای شخصی بود که خدمات آنان، فرمانداران و دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر درخور تحسین است.

گراوند با بیان اینکه برنامه‌های ماه محرم امسال و سال قبل تحت تأثیر شرایط کرونایی قرار گرفت افزود: همکاری و تعامل هیئت‌های مذهبی، مساجد و گروه‌های مختلف در برگزاری مراسم ایام ماه محرم در رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی قابل ستایش و درخور تحسین است.

وی افزود: به سبب شرایط کرونایی، مردم استان بوشهر از برگزاری آیین‌ها و مراسم سنتی در ماه محرم که دارای جذابیت خاصی است محروم هستند که همکاری هیئت‌های مذهبی و مساجد در این زمینه ستودنی است.

استاندار بوشهر استفاده مستمر از ماسک، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی، شستن دست‌ها و استفاده از تهویه در فضاهای سربسته برای مقابله با کرونا را مورد تأکید قرار داد و بیان کرد: هر چند به سبب وضعیت اقلیمی استان بوشهر، شدت گرما اجازه باز گذاشتن پنجره را نمی‌دهد ولی پرهیز از برگزاری مراسم، دورهمی و تجمعات ضروری است.

گراوند، تابستان امسال را فصل بسیار سختی در افزایش فوتی‌های کرونایی دانست و خاطر نشان کرد: لازم است نظارت‌ها از سوی مسئولان ذیربط در حوزه‌های مختلف بر رعایت پروتکل‌های بهداشتی افزایش یافت تا به سلامتی جامعه و شکستن زنجیره انتقال ویروس کرونا بیش از پیش افزایش یابد.

وی نظارت بر رعایت پروتکل بهداشتی در بخش‌های پایانه‌های مسافری و بار، صنوف، حمل و نقل مسافر و کالا را مورد تأکید قرار داد و گفت:

استاندار بوشهر باتأکید بر شناسایی کانون‌های ابتلا به بیماری کرونا تصریح کرد: تأمین کیت‌های تشخیص بیماران کرونایی یکی از اولویت‌ها است که این مهم علاوه بر وزارت بهداشت، باید در دستور کار و همکاری دستگاه‌ها و نهادهای مختلف قرار بگیرد.

گراوند، با بیان اینکه ابتلا به بیماری کرونا در استان بوشهر شیب نزولی یافته است افزود: نباید از آرامش‌ که در ابتلا به بیماری در استان بوشهر ایجاد شده غفلت شود بلکه باید مراقبت‌ها در رعایت پروتکل بهداشتی افزایش یابد.

وی تسریع در تزریق واکسن را مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: تزریق واکسن به تنهایی در ایمن‌سازی جامعه کافی نیست بلکه باید رعایت دستورالعمل‌ بهداشتی در همه سطوح رعایت شود.

استاندار بوشهر باتأکید بر برخورد با پروتکل شکنان گفت: دستگاه‌های اجرایی مکلف هستند تیم‌های نظارتی در بررسی وضعیت رعایت شیوه‌نامه بهداشتی در شهرها افزایش دهند.

گراوند بر تشکیل شورای آموزش و پرورش در همه شهرستان‌های استان بوشهر تأکید کرد و افزود: هر چند تصمیم نهایی در سال تحصیلی جدید از سوی ستاد ملی کرونا اعلام می‌شود ولی باید آمادگی لازم برای اجرا تصمیمات و سیاست‌های ابلاغی در همه شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر ایجاد شود.

4 شهرستان استان بوشهر از وضعیت قرمز خارج شد/راه‌اندازی درمانگاه سرپایی در مدرسه علمیه خواهرانخبر خوش برای بوشهری‌ها/ گذر استان از پیک پنجم کرونا/ ورودی بیمارستان‌ها کاهش یافت + فیلمکاهش قیمت داروهای کرونا در بوشهر/ مشکل کمبود دارو وجود ندارد + فیلم

وی ساخت مرکز درمانی جامع عالیشهر بوشهر را مورد اشاره قرار داد و خاطر نشان کرد: ساختمان این مرکز درمانی در حال تکمیل است که برای تسریع در تجهیز و راه‌اندازی آن با 30 تخت بستری ضروری است.

استاندار بوشهر با قدردانی از همکاری و تعامل سپاه پاسداران، نیروهای هوایی و دریایی ارتش در استان بوشهر در ایجاد بخش کرونایی مراکز درمانی و افزایش تخت‌های بستری و تجهیزات درمانی تصریح کرد: بیمارستان پایگاه هوایی بوشهر بخش کرونایی آن ایجاد شده که با توجه به وجود 2 طبقه دیگر در این مرکز درمانی لازم است این طبقات در عرصه خدمات‌ درمانی به بیماران کرونایی فعال، تجهیز و راه‌اندازی شود.

گراوند با قدردانی از شورای شهر بوشهر در همکاری با دانشگاه علوم پزشکی در عرصه مقابله با کرونا گفت: همراهی با دانشگاه علوم پزشکی و شبکه‌های درمانی باید در دستور کار همه دستگاه‌ها، شهرداری‌ها، شوراهای و دهیاری‌ها قرار بگیرد که در این راستا حسینیه اعظم دشتستان و حوزه علمیه خواهران بوشهر به مرکز سرپایی و خدمات‌رسانی به بیماران کرونایی تبدیل شده است.

640 بیمار مبتلا به کرونا در استان بوشهر بستری هستند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم با بیان اینکه اکنون 640 نفر در بخش کرونایی بیمارستان‌های استان بستری هستند تصریح کرد: با گذر از پیک پنجم کرونایی تعداد بستری‌ها در بیمارستان‌ها روند کاهشی دارد.

سعید کشمیری با بیان اینکه 10 هفته درگیر پیک پنجم کرونا هستیم افزود: مرداد ماه امسال بیشترین مبتلا و فوتی‌های کرونایی در استان بوشهر ثبت شد و تاکنون یک‌هزار و 804 نفر از ابتدای شیوع کرونا در استان بوشهر به علت ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.

دبیر ستاد مقابله با کرونا استان بوشهر با بیان اینکه 22 گروه شغلی پر خطر در استان بوشهر واکسن کرونا دریافت کردند خاطر نشان کرد: 85 درصد جمعیت بالای 50 سال واکسن دریافت کرده‌اند و به 60 درصد جمعیت 40 تا 50 ساله در استان واکسن کرونا تزریق شده و هم اکنون افراد 38 سال به بالا در حال دریافت واکسن هستند.

وی بیشترین میزان بروز بیماری کرونا در هر 100 هزار نفر مربوط به شهرستان‌های بوشهر، دیلم و جم دانست و بیان کرد: در پیک پنجم کرونا بیشترین مرگ و میر در شهرستان‌های دشتی، بوشهر و گناوه ثبت شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر رعایت دستورالعمل بهداشتی در همه لایه‌های جامعه را ضروری دانست و تأکید کرد: تسریع در واکسیناسیون و جلوگیری از شیوع پیک جدید وظیفه اصلی برای مقابله با کرونا در شرایط فعلی است.

20 درصد جمعیت استان بوشهر هر دو دوز واکسن مقابله با کرونا را دریافت کردند

رئیس مرکز بهداشت استان بوشهر نیز با بیان اینکه از جمعیت 660 هزار نفری هدف برای دریافت واکسن کرونا در استان 300 هزار نفر معادل 40  درصد واکسن دریافت کرده‌اند تصریح کرد: بر این اساس 200 هزار نفر در استان 2 دوز واکسن کرونا دریافت کردند.

عبدالمحمد خواجه‌ئیان افزود: 72.2 درصد جمعیت بالای 40 سال استان بوشهر واکسن دریافت کردند ضمن اینکه 11 هزار و 980 نفر بیمار مزمن در استان واکسینه شدند.

انتهای پیام/190/ ع

منبع: تسنیم

کلیدواژه: کرونا در استان بوشهر دانشگاه علوم پزشکی استاندار بوشهر مقابله با کرونا استان بوشهر پیک پنجم کرونا خاطر نشان دریافت کردند بیماری کرونا رعایت پروتکل واکسن کرونا شهرستان ها درصد جمعیت دستگاه ها هزار نفر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۳۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • تعداد پایگاه‌های امداد دریایی در استان بوشهر باید افزایش یابد
  • ناپایداری‌های جوی در بوشهر افزایش می‌یابد
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • صادرات غیرنفتی استان بوشهر افزایش می‌یابد
  • دستورالعمل بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد/ ممنوعیت حج برای مبتلایان به این بیماری‌ها
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌های بهداشتی حج ۱۴۰۳ را ابلاغ کرد
  • دستورالعمل‌ بهداشتی حج ۱۴۰۳ اعلام شد
  • وزارت حج عربستان دستورالعمل‌ های بهداشتی حج 1403 را ابلاغ کرد