Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها- فعال حوزه کارگری گفت: امروز به دلیل شرایط اقتصادی شاهد هستیم که سفره کارگران روز به روز کوچک‌تر شده است. - اخبار استانها -

احسان سهرابی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهدمقدس اظهار داشت: کارگران قشری زحمتکش هستند که همواره در تمامی ادوار در صف اول و خط شکن بودند اما امروز درگیر مسائل و معضلات متعدد اقتصادی هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فعال حوزه کارگری بیان کرد: متاسفانه هم‌اکنون کارگران در دو جبهه مبارزه می‌کنند تورم و دیگری بیماری منحوس کرونا؛ امروز متاسفانه شاهد کوچک‌تر شدن سفره کارگران هستیم. امروز بسیاری از میوه‌ها از سبد کارگر حذف شده و باید پیگیر نوسانات بازار بود و آنها را به حداقل رساند.

فعال کارگری: مراکز تجمیعی واکسیناسیون کارگران مشهد تعطیل نشودطرح کرامت بانک رفاه کارگران بازنگری و تمدید شدامام‌جمعه رشت: دستگاه‌های نظارتی‌ عرصه را بر احتکارگران و اخلاگران اقتصادی تنگ کنند

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر شکاف طبقاتی یکی از مهمترین معضلاتی است که کارگران با آن روبه‌رو هستند؛  میانگین درآمد سالانه سال 1399  اقشار شهری 74 میلیون و میانگین درآمد سالانه روستائیان 42 میلیون تومان است که اگر از یک منظر بررسی کنیم؛ میانگین درآمد گروه ثروتمند 17 میلیون تومان در ماه و افراد فقیر شهری 1.5 میلیون تومان در ماه است. در خانواده روستایی ثروتمند 9.5 میلیون تومان در ماه و خانواده فقیر روستایی 500 هزار تومان در ماه است. تامین درآمد کارگران از محل دستمزد است و این فضای دوقطبی با عدالت اجتماعی مغایر است.

انتهای پیام/281/ ز

منبع: تسنیم

کلیدواژه: میلیون تومان تومان در ماه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۴۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی

حجت الاسلام عبدالرضا پورذهبی امروز در دیدار مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و تشکل‌های کارگری و کارفرمایی استان که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد اظهار کرد: تلاش دولت این است که حق و حقوق کارگران ادا شود.

نماینده ولی فقیه در کردستان بر لزوم انجام سریع کار‌های رفاهی و پرداخت تسهیلات مربوط به قشر کارگر تاکید کرد و افزود: مشکلات کارگران به ویژه افرادی که در حوزه ساختمانی مشغول به فعالیت هستند، سریعتر و با کیفیت‌تر، برطرف شود.

وی با بیان اینکه کار کردن امری مقدس و مجاهدت در راه خداست، گفت: مسئولان مشکلات قشر کارگری را احصا و به دنبال رفع آن باشند.

فعالیت ۱۴۳ هزار کارگر بیمه شده در کردستان

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان نیز در این نشست گفت: بیش از ۷۰ درصد جمعیت استان مخاطب این اداره کل بوده و از خدمات وزارت کار، بهره‌مند هستند.

فرزاد پیشکاری  از بررسی  سالانه ۱۰ هزار پرونده شکایات کارگری در استان خبر داد و گفت: این پرونده‌ها توسط هیات‌های تشخیص در اداره کل تعاون مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی، آمار کارگران بیمه شده استان را ۱۴۳ هزار نفر اعلام کرد و گفت: از این تعداد ۴۵ هزار نفر کارگران ساختمانی هستند که ۲۱ هزار نفر آنان بیمه شده هستند و ۲۴ هزار نفر دیگر نیز در صف بیمه شدن هستند.

در حال حاضر ۲ هزار و ۱۰۰ تعاونی با ۱۸۶ هزار عضو و ۱۸ هزار شاغل در استان وجود دارد.

از پنجم تا ۱۱ اردیبهشت به هفته کار و کارگر نامگذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • کارگران ۱۱ اردیبهشت تعطیل هستند؟
  • بیش از ۱۳ هزار کارگر ساختمانی در مرکزی تحت پوشش بیمه هستند
  • نرخ بیکاری در قزوین به ۴.۷ درصد کاهش یافت
  • فراهم کردن بستر رشد مهارتی و انگیزشی کارگران از اولویت‌های ما است
  • کارگر ستون و ضامن پایداری تولید است
  • نشست نماینده ولی فقیه در کردستان با تشکل های کارگری و کارفرمایی
  • یادواره شهدای کارگری شهرستان شفت برگزار شد
  • نبود کمیته‌های حفاظت فنی و بازرسان عامل ازدیاد حوادث کار
  • امنیت شغلی کارگران در کاشان تامین شود
  • کارگر ماهر هم امنیت شغلی ندارد