Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری میزان»
2024-04-30@04:00:47 GMT

شکست انحصار آمریکایی‌ها در صنعت پتروشیمی

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۸۶۳۲

به همت متخصصان ایرانی، سیستم کنترل کارخانه «پت یک» پتروشیمی شهیدتندگویان که پیش تر انحصار تکنولوژی آن در اختیار شرکت «امرسون» آمریکا بود، به روزرسانی شد. خبرگزاری میزان - بنا بر اعلام روابط عمومی و امور بین‌الملل پتروشیمی شهید تندگویان، برای نخستین بار، عملیات به روزرسانی سیستم کنترل کارخانه PET یک مجتمع پتروشیمی شهید تندگویان در کمترین زمان ممکن و بدون توقف واحد‌های تولید با موفقیت اجرایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  این سیستم که متعلق به شرکت آمریکایی «امرسون» بود با توجه به عدم همکاری شرکت سازنده، عدم حمایت شرکت‌های تولید کننده محصولات کنترل و اندازه گیری و همچنین قدیمی بودن آن در پایین‌ترین سطح کارآیی قرار داشت و اشکالات اساسی را برای مجموعه به ویژه در کمیت و کیفیت تولید ایجاد می‌کرد که به همت متخصصان و کارشناسان داخلی به روز رسانی شد.
در گام اول اجرای این پروژه، با توجه به برنامه ریزی و تحقیقات انجام شده، مقررشد که مطابق روال در پروژه‌های مشابه، برنامه نویسی سیستم جهت ارتقاء آن به صورت آفلاین در طی یک سال انجام وسپس با خارج کردن واحد‌ها از مدار تولید، عملیات پیاده سازی و به روز رسانی سیستم کنترل انجام شود.
پس از اتمام کار برنامه نویسی با توجه به تعهدات پتروشیمی شهید تندگویان و نقش حیاتی و مهم تولیدات آن در صنایع مختلف کشور، عملا توقف کلیه واحد‌ها برای اجرای این برنامه ممکن نبود، بنابراین به منظور حل این مشکل با انجام فعالیت‌های کارشناسانه و همچنین تغییرات مبتکرانه، امکان توقف واحد‌های تولیدی به صورت مجزا مورد بررسی و تایید قرار گرفت تا به این صورت ضمن انجام برنامه، خللی نیز در تعهدات شرکت به منظور حمایت ازتولید ملی وارد نشود. به همین منظور POLY C با توجه به لزوم انجام کار‌های تعمیراتی در آن به عنوان اولین واحد در نظر گرفته شد و با متوقف نمودن آن، در مدت ۷ روز سیستم کنترل آن به روز رسانی و مجددا در مدار تولید قرار گرفت.   بیشتر بخوانید: رکورد تولید پتروشیمی شهید تندگویان شکست   انتهای پیام/ برچسب ها: اخبار اقتصادی وزارت نفت پتروشیمی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نفت پتروشیمی پتروشیمی شهید تندگویان سیستم کنترل واحد ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۶۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت

مدیرعامل هلدینگ پتروفرهنگ با قدردانی از عملکرد تولید و فروش، سودآوری، استانداردسازی فعالیت‌ها، سازماندهی نیروی انسانی و انجام اقدام‌های نو و تحول‌آفرین پتروشیمی سبلان گفت: تولید پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه پارسال تا پایان فروردین‌ماه امسال نسبت به مدت مشابه پارسال ۶۹ درصد افزایش داشته است.

به گزارش شانا به نقل از هلدینگ پتروفرهنگ، جواد زارع‌پور در نشست ارزیابی عملکرد شرکت صنایع پتروشیمی سبلان بیان کرد: پتروشیمی سبلان از یکم شهریورماه سال ۱۴۰۲ تا پایان فروردین‌ماه امسال نزدیک به ۷۰۰ هزار تن متانول کرده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶۹ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه شرکت صنایع پتروشیمی سبلان با تلاش مجموعه کارکنان در سطوح مختلف وارد سود عملیاتی شده است، تأکید کرد: افزایش سوددهی به‌عنوان مهم‌ترین اولویت باید در دستور کار شرکت‌های تولیدی باشد و به این منظور ملزم به ارائه گزارش به‌طور مستمر هستند.

مدیرعامل و نایب رئیس هیئت مدیره هلدینگ پتروفرهنگ خواستار کاهش هزینه تمام‌شده تولید و افزایش سودآوری از سوی مدیران ارشد شرکت‌ها شد و اظهار کرد: برای توسعه بازار فروش محصول، برنامه‌های مدونی در دستور کار داریم که امیدوارم به سرانجام برسند.

دیگر خبرها

  • انحصار فروش بلیت های قطار در اختیار ۳ اپلیکیشن؛ تمام آژانس های مسافرتی بیکار می شوند؟
  • افزایش ۱۰۴ درصدی تولید پتروشیمی شیراز در ۱۴۰۲
  • شرکت ملی نفت برای توسعه میدان‌های گازی تفاهم‌نامه‌های همکاری امضا می‌کند
  • تولید متانول سبلان ۶۹ درصد افزایش یافت
  • راهبردهای صنعت پتروشیمی در تحقق شعار سال ۱۴۰۳ تشریح شد
  • مشعل های شرق کارون جمع آوری می شوند
  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • برگزاری نشست‌های تخصصی برای تبادل تجربه بین شرکت‌های ایرانی و خارجی در نمایشگاه نفت
  • اتصال دوباره واحد شماره ۲ بخاری نیروگاه شهید رجایی به شبکه سراسری
  • بومی سازی تجهیزات الکترونیکی کاربردی در صنعت دریا