Web Analytics Made Easy - Statcounter

موزه‌ها همواره نمایان‌گر میراث ملت‌ها در طول تاریخ بوده و فرهنگ، تاریخ و هنر را برای نسل بعد بازگو می‌کنند. موزه‌ها همچنین حافظ تاریخ نسل گذشته و فرهنگ ملل و اقوام هستند و تجربه سیر در تاریخ را برای علاقه‌مندان به ارمغان می‌آورند.

فلورانس یکی از شهرهای تاریخی ایتالیا به شمار می‌رود که تماشای آثار آن سبب آشنایی با جنبش هنری رنسانس می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهر دارای اماکن گردشگری و دیدنی فراوانی است که گردشگران زیادی را مجذوب خود می‌کند. آکادمی این شهر نیز از جمله اماکنی است که مجسمه‌ها و آثار نقاشی بسیار ارزشمندی را در خود جای داده است.

گالری آکادمیا یک موزه هنری مهم در فلورانس ایتالیا است که مجسمه داوود میکل‌آنژ در آن نگهداری می‌شود. علاوه بر این، آثار دیگری از این هنرمند، مجموعه‌ای از نقاشی‌های رنسانسی و یکی از عالی‌ترین مجموعه‌های نقاشی با زمینه طلایی نیز در این موزه به نمایش گذاشته شده است. این موزه در همسایگی آکادمی هنرهای تجسمی فلورانس واقع شده و محل نگهداری بیشترین تعداد از مجسمه‌های میکل‌آنژ در جهان به شمار می‌رود.

آکادمیا گالری دومین موزه ایتالیا محسوب می‌شود که در قرن هجدهم به سبب ایجاد فضایی آموزشی برای دانشجویان آکادمی هنرهای تجسمی در همسایگی آن تاسیس و ساخت ساختمان این موزه در سال ۱۷۸۴ و به سفارش دوک بزرگ «پیتر لئوپولد» انجام شد.

این گالری در ساختمان‌های قدیمی بیمارستان متیوی مقدس و صومعه نیکولوی مقدس کافاجو قرار گرفته که آثار هنری کهن به عنوان مدل آموزشی برای دانشجویان آکادمی هنرهای تجسمی در تالارهای این موزه به نمایش گذاشته می‌شد و به همین علت نقاشی‌هایی از صومعه‌هایی که توسط دوک بزرگ لورن در پایان قرن هجده و یا توسط ناپلئون در سال ۱۸۱۰ سرکوب شده بودند، به سرعت در این گالری قرار گرفتند.

مجسمه داوود میکل‌آنژ در سال ۱۸۷۳ برای نگهداری به آکادمیا گالری منتقل شد. هدف اصلی از ساخت و ایجاد این موزه، ایجاد گالری و فضایی وقف آثار میکل‌آنژ و در راستای بزرگ‌داشت چهارمین قرن تولد این هنرمند بوده است. به این ترتیب معماری فضایی مخصوص مجسمه داوود میکل‌آنژ توسط «امیلیو دفابریس» و با طراحی پنجره‌ سقفی انجام شد که در سال ۱۸۸۲ به بهره‌برداری رسید.

این گالری در اواخر قرن ۱۹ و اوایل قرن ۲۰ مجدد سازمان‌دهی شد و نقاشی‌های زیادی مانند مجسمه متیو مقدس و چهار مجسمه برده به آثار آن اضافه شد.

تالار «کلوسوس» با اتاق‌هایی به سبک بیزانسی در دهه ۱۹۵۰ بازگشایی شد که ۱۳۰۰ پنل نقاشی را در بر می‌گیرد. همچنین در دهه ۱۹۸۰ مجموعه‌ای از مجسمه‌ها که به عنوان نگهبان زنان در بیمارستان متیو مقدس مورد استفاده قرار می‌گرفته‌اند، به اتاق قرن نوزده این گالری اضافه شد. این مجسمه‌ها، مجموعه‌ای از مدل‌های قالب‌گیری شده گچی لورنزو بارتولینی هستند.

اولین تالار آکادمیا گالری، تالار کلوسوس است که امروزه میزبان مدل گچی مجسمه خیره‌کننده مرمری «جامْبولونیا» است. این مجسمه در مجموعه‌ای ارزشمند از آثار هنری در زمینه نقاشی‌های مذهبی از هنرمندانی چون «پائولو اوچِلو»، «پِروجینو»، «فیلیپینو لیپی»، «دومنیکو گیرلانْدایو» و «بوتیچِلی» از قرن ۱۵تا اوایل قرن ۱۶ قرار دارد.

دومین تالار این موزه تالار «زندانیان» نام دارد که شامل آثاری از میکل‌آنژ است. محل قرارگیری مجسمه داوود میکل‌آنژ، سومین تالار این گالری محسوب می‌شود. محل سکوی این مجسمه از یک قسمت مرکزی برای قرارگیری آن و ۲ جناح جانبی تشکیل شده‌ است که در اطراف آن قاب‌های زیبایی از آثار هنرمندانی مانند «برونتزینو»، «چِکینو سالْویاتی» و «آلوری» نمایش داده می‌شود./ایسنا

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: مجموعه ای مجسمه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۹۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز آذربایجان شرقی مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان با بیان این که این شست به منظور هماهنگی برای برپایی نمایشگاه آثار نفیس موزه ایران باستان در استان‌ها برگزار می‌شود گفت: از طرف وزارت خانه ۱۱ استان به عنوان استان هدف برای انتقال اموال نفیس موزه ایران باستان، انتخاب شده است و آذربایجان شرقی هم یکی از این استان ها است.

حمزه زاده افزود: اموال مربوط به منطقه آذربایجان به خصوص سکه‌های زرین ضرب تبریز و چینی‌های آبی و سفید که در موزه آذربایجان موجود نیست، از تهران به این موزه منتقل و از روز ۲۹ اردیبهشت که روز جهانی موزه ها است، به نمایش گذاشته می‌شود.

وی ادامه داد: نمایش این آثار نفیس به مدت سه ماه در موزه آذربایجان ادامه خواهد داشت و هموطنان به خصوص هم استانی‌ها می‌توانند از این آثار دیدن کنند.
به گفته حمزه زاده، در روز جهانی موزه ها بازدید از همه موزه‌های استان رایگان است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گفت: در کنار نمایشِ اموال انتقالی از موزه ایران باستان، یافته‌های جدید باستان شناسی استان به خصوص یافته‌های بسیار مهم مربوط به تپه چمن شهرستان لیلان به مدت سه ماه در موزه آذربایجان به نمایش گذاشته می‌شود.

 

دیگر خبرها

  • درخشش در سومین جشنواره ملی افتخار من
  • مروری بر آثار ایرانی در بینال ونیز/ آنجا که نگاه پایان می‌گیرد
  • یادگارهایی از «خلیج‌فارس» در آستان مبارک رضوی
  • فاز نخست موزه دفاع مقدس زنجان سوم خرداد افتتاح می‌شود
  • موزه آذربایجان میزبان اشیای تاریخی موزه ایران باستان در روز موزه
  • برگزاری کارگاه آموزشی شبکه فیبرنوری توسط آکادمی ایرانسل
  • نمایش آثار جدیدی از ارادت هنرمندان در موزه رضوی
  • برپایی نمایشگاه و کارگاه رودوزی‌های سنتی در موزه بزرگ خراسان
  • افتتاحیه نمایشگاه «در ستایش سعدی» در موزه خوشنویسی ایران
  • برنامه ریزی نمایشگاه آثار موزه ایران در آذربایجان شرقی