Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تسنیم»
2024-04-27@09:24:23 GMT

۴۰۶ هزار داوطلب کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته شدند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۸۹۴۵

۴۰۶ هزار داوطلب کنکور ارشد مجاز به انتخاب رشته شدند

طبق اعلام سازمان سنجش ، متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال ۱۴۰۰، برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه کنند. - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری تسنیم، طبق اعلام سازمان سنجش ، متقاضیان آزمون ورودی مقطع کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400، برای مشاهده نتایج اولیه آزمون خود می‌توانند به درگاه اطلاع‌رسانی این سازمان مراجعه کنند، برای دسترسی به نتیجه آزمون لازم است شماره داوطلبی یا شماره پرونده و همچنین مشخصات شناسنامه‌ای (نام‌خانوادگی و نام، شماره شناسنامه و تاریخ تولد) یا اطلاعات کارت اعتباری وارد شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

آن دسته از افرادی که بر اساس محتوای کارنامه مذکور مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی در این آزمون شده‌اند، لازم است براساس مفاد این اطلاعیه نسبت به دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) و همچنین تکمیل فرم انتخاب رشته‌های اینترنتی خود در موعد مقرر به ترتیب زیر اقدام کنند.

1- دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (شماره 2) این آزمون که شامل شرایط، ضوابط و ظرفیت پذیرش رشته‌ها است، از بعدازظهر روز دوشنبه 8 شهریور 1400 در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان سنجش قابل دریافت است. 

2- به متقاضیان مجاز به انتخاب رشته‌های تحصیلی توصیه می‌شود ابتدا نسبت به مطالعه دقیق دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) اقدام نموده و با توجه به نتیجه اعلام شده در کارنامه اعلام نتایج اولیه، کدرشته محل‌های مورد نظر خود را استخراج و به ترتیب علاقه مرتب نموده و پس از آن در فرم پیش‌نویس (نمونه‌ای که به همین منظور در دفترچه راهنمای شماره 2 قرار دارد) درج کنند و پس از اطمینان از صحت رشته محل‌های انتخابی خود، از روز چهار‌شنبه 10 شهریور تا ساعت 24:00 روز شنبه 13 شهریور 1400، برای انتخاب رشته با وارد کردن اطلاعات کارت اعتباری، شماره شناسنامه و یا کد رهگیری که در پایان ثبت‌نام اولیه توسط سیستم به متقاضی داده شده است (درج این اطلاعات برای ورود به برنامه انتخاب رشته ضروری است) نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی (حداکثر تا 100 کدرشته‌ محل) و تکمیل فرم مذکور اقدام کنند پس از تأیید نهایی رشته‌های انتخابی توسط متقاضی، رسید انتخاب رشته از طریق سیستم در اختیار وی قرار داده خواهد شد، در غیر این صورت انتخاب رشته آنان تکمیل نشده است.

3- متقاضیان مجاز به انتخاب رشته قبل از اقدام به تکمیل فرم انتخاب رشته، بندهای ذیل را مشاهده کنند که در صورت علامتگذاری در یکی از این موارد به آنها اجازه انتخاب رشته داده می‌شود. هر زمان‌ مشخص‌ شود که‌ متقاضی‌ حقایقی را عمدی یا سهوی کتمان‌ نموده‌، در هر مرحله ‌(پذیرفته‌شدن‌، حین‌ تحصیل‌ ‌و ...) که باشد، از این آزمون‌ محروم‌ خواهد شد.

1-3- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره کارشناسی و تاریخ فارغ‌التحصیلی) مورد تأیید است.

2-3- اطلاعات فوق (معدل کاردانی و کارشناسی، رشته و محل تحصیل دوره‌کارشناسی و تاریخ فارغ التحصیلی) مورد تأیید نبوده و دارای مغایرت است.

3-3- حداکثر تا تاریخ 31 شهریور 1400 در مقطع کارشناسی فارغ‌التحصیلی خواهم شد / فارغ‌التحصیل نخواهم شد.

داوطلبان برای مشاهده اطلاعیه کامل به سایت سازمان سنجش مراجعه کنند.

636 هزار نفر داوطلب کنکور ارشد 1400

به گزارش تسنیم، در آزمون کارشناسی ارشد سال 1400، 636 هزار و 597 نفر ثبت‌نام کردند که 52 درصد زن و 48 درصد مرد هستند، از این تعداد 406 هزار و 427 نفر مجاز به انتخاب رشته شده‌اند.

 ‌آمار ثبت‌نام‌کنندگان ‌برای آزمون‌ کارشناسی ارشد سال 1400 نسبت ‌به‌ آمار داوطلبان‌ آزمون ‌سال 1399، تعداد 10957 نفر کمتر است.

ظرفیت پذیرش در تمام دوره‌های مورد پذیرش بدون در نظر گرفتن ظرفیت پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی، 136691 نفر است.

آن‌دسته ازداوطلبانی که مجاز به‌ انتخاب رشته‌ می‌شوند، علاوه برمشاهده کارنامه‌، ضرورت دارد بر اساس برنامه زمانی و اطلاعیه مندرج در سایت سازمان سنجش، نسبت به مشاهده و دریافت دفترچه راهنمای انتخاب رشته‌های تحصیلی (دفترچه شماره 2) آزمون کارشناسی ارشد سال 1400 اقدام و پس از مطالعه دقیق‌ آن، نسبت به‌ انتخاب حداکثر 100 کد رشته محل از میان کد رشته امتحانی مجاز و یا دوره‌های مجاز به انتخاب رشته اقدام و نسبت به ثبت کد رشته محل‌های انتخابی به ترتیب اولویت علاقه در فرم انتخاب رشته اینترنتی اقدام کنند.

گزینش اولیه و نهایی داوطلبان براساس نمره کل حاصل از 80 درصد نمره آزمون و 20 درصد معدل تراز شده دوره کارشناسی (لیسانس) با رعایت دیگر ضوابط مربوط انجام خواهد شد.

استخراج و اعلام فهرست معرفی‌شدگان چندبرابر رشته‌های خاص برای آزمون‌های تشریحی، عملی، مصاحبه، علمی و .... و اعلام اسامی چندبرابر ظرفیت در دهه سوم شهریور ماه اعلام خواهد شد.

شروع انجام آزمون‌های تشریحی و مصاحبه و... ارگان‌ها و رشته‌های خاص از هفته آخر شهریور ماه لغایت اواسط مهرماه طبق برنامه زمانی که اعلام خواهد شد انجام می‌گیرد.

استخراج و اعلام فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی آزمون ورودی دوره‌های کارشناسی ارشد ناپیوسته سال 1400 در اواخر مهرماه 1400 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور اعلام خواهد شد.

مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی به نفع مافیای کنکوراضافه شدن رشته امور تربیتی به اصلاحیه دفترچه انتخاب رشته کنکور 1400باز هم بازی با اعصاب داوطلبان کنکور / ادامه سریال تعیین سن ورود به دانشگاه فرهنگیان!

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

کلیدواژه: سازمان سنجش کنکور ارشد سازمان سنجش کنکور ارشد دفترچه راهنمای انتخاب رشته های تحصیلی مجاز به انتخاب رشته کارشناسی ارشد رشته محل سازمان سنجش خواهد شد کد رشته شماره 2 سال 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۸۹۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی

رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد و نماینده تام الاختیار سازمان سنجش کشور در خراسان رضوی گفت:  این آزمون صبح و عصر روز پنجشنبه و همچنین صبح روز جمعه در ۲۷ شهرستان و ۳۸ حوزه امتحانی این استان برگزار می‌شود.

داوود قرونه افزود: ساعت شروع آزمون های صبح ساعت هشت و ساعت شروع آزمون های عصر ۱۴ و ۳۰ است و نیم ساعت قبل از آغاز آزمون ها درهای حوزه های امتحانی بسته می شود.

وی بیان کرد : بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته در صبح روز پنجشنبه سه هزار و ۸۷۴ زن به همراه ۶ هزار و ۳۴۳ مرد در آزمون رشته ریاضی، ۲۰ هزار و ۲۵۱ زن و ۱۱ هزار و ۴۷۹ مرد در رشته علوم انسانی به رقابت می پردازند.

قرونه ادامه داد:  عصر روز پنجشنبه نیز چهار هزار و ۷۳ زن و هزار و ۴۲ مرد در رشته هنر و همچنین سه هزار و ۸۴۹ زن و ۲ هزار و ۱۹۹ مرد در آزمون رشته زبان با هم رقابت خواهند کرد.

وی اظهار کرد: صبح روز جمعه و در رشته تجربی ۲۵ هزار و ۲۶۲ زن و ۱۲ هزار و ۹۵۴ مرد با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

رئیس اداره آموزش دانشگاه فردوسی مشهد گفت: در طول برگزاری این آزمون، بیشترین تعداد حوزه برگزاری آزمون استان خراسان رضوی در شهر مشهد با هشت حوزه پذیرای ۴۲ هزار و ۴۷۳ نفر داوطلب است و این در حالی است که ۲۶ هزار و ۵۸۴ داوطلب در دانشگاه فردوسی مشهد به عنوان بزرگترین حوزه امتحانی شرق کشور و آموزش و پرورش میان جلگه با ۹ داوطلب کمترین تعداد شرکت کننده را میزبانی می‌کنند.

قرونه افزود: هر داوطلب برای حضور در جلسه آزمون علاوه بر پرینت کارت شرکت در آزمون گروه آزمایشی مربوط، لازم است اصل کارت ملی یا اصل شناسنامه عکسدار، چند مداد سیاه نرم پررنگ، مداد تراش، مداد پاکن و یک سنجاق و یا سوزن همراه داشته‌ باشد.

او اظهار کرد: داوطلبان باید از آوردن وسایل شخصی و اضافی از جمله کیف، جزوه، کتاب، ماشین حساب، هرگونه نُت و یادداشت، کیف دستی، ساک دستی و دستگاه‌های ارتباطی و الکترونیکی شامل پیجر، تلفن همراه، تبلت، قلم نوری، ساعت هوشمند، دستبند هوشمند، انگشتر هوشمند و هندزفری به جلسه آزمون خودداری کنند.

نوبت نخست آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای پنجشنبه و جمعه ششم و هفتم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ و نوبت دوم آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ روزهای هفتم و هشتم تیر برگزار می‌شود.

 
 

دیگر خبرها

  • امشب آخرین مهلت انتخاب رشته داوطلبان آزمون دکتری سال ۱۴۰۳
  • فرصت تغییر محل آزمون پایان ترم برای پیام‌نوری‌ها
  • امروز؛ آخرین مهلت انتخاب رشته دانشجویان دکتری
  • بیش از ۱۱ هزار داوطلب گیلانی کنکور سراسری باهم رقابت کردند
  • کلید اولیه نوبت اول کنکور شنبه اعلام می‌شود
  • رقابت پرمتقاضی‌ترین رشته‌های کنکور آغاز شد
  • رقابت بیش از ۳ هزار داوطلب کنکور در مهاباد آغاز شد
  • آغاز ماراتن کنکور سراسری در گیلان
  • رقابت بیش از ۹۱ هزار داوطلب در نوبت نخست کنکور خراسان رضوی
  • دانشکده مطالعات جهان دانشگاه تهران در مقطع کارشناسی ارشد دانشجو پذیرش می‌کند