Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی بیان کرد: در چهار ماهه امسال، ۴۸۵ هزار و ۵۸۸ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش  ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

حسن رحیمی‌زاده، امروز  گفت: در چهار ماه گذشته ۳۲۹ میلیون و ۷۰۱ هزار و ۱۴۴ دلار کالا از استان صادر شد که  ۵۸ میلیون و ۲۰۰هزار و ۵۶۸ دلار کالاهای تولیدی استان و ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار کالاهای ارسال شده از سایر گمرکات کشور بوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی افزود: در این مدت ۴۸۵ هزار و ۵۸۸ تُن کالای تولیدی خراسان جنوبی به ارزش  ۵۸ میلیون و ۲۰۰ هزار و ۵۶۸ دلار از گمرکات بیرجند، ماهیرود و گمرک مستقر در بازارچه مرزی ماهیرود به خارج از کشور صادر شد.

رحیمی زاده گفت: کالاهای تولیدی استان در این مدت به کشورهای عراق، پاکستان، ترکمنستان و افغانستان صادر شد که در مقایسه با مدت مشابه پارسال، ۳۰ درصد به لحاظ ارزشی افزایش و ۲۰ درصد به لحاظ وزنی کاهش داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی افزود: صیفی جات، سیمان، کاشی و سرامیک، روغن سوخت تقطیری، هیدروکربن حاصل از بازیافت خاک‌های مستعمل رنگ بر، هیدروکربن سبک، گازوئیل، قیر، میلگرد و خرما از جمله کالاهای صادراتی از گمرک خراسان جنوبی در این مدت بودند.

وی همچنین از صادرات  ۶۰۹ هزار و ۴۳۱ تُن کالای تولیدی دیگر استان‌های کشور از گمرک ماهیرود خراسان جنوبی در چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: این کالاها ۲۷۱ میلیون و ۵۰۰ هزار و ۵۷۶ دلار برای کشور ارزآوری داشته است.

مدیرکل گمرکات خراسان جنوبی گفت: سیمان، شیشه، میلگرد، گاز مایع و هیدروکربن از جمله کالاهای تولیدی دیگر استان‌های کشور است که از گمرک خراسان جنوبی به خارج کشور صادر شد.

رحیمی زاده یادآور شد: از ابتدای امسال ۷۶۱ تُن کالا به ارزش 9 میلیون و 5 هزار و ۸۴۱ دلار نیز به خراسان جنوبی وارد شده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گمرك منطقه خراسان جنوبی مرز ماهیرود صادرات خراسان جنوبی ۵۸ میلیون صادر شد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۰۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، قدمگاهی، سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری در مصاحبه اختصاصی به خبرنگار تحریریه تجارت خارجی گفت: در سال ۱۴۰۱ صادرات شرکت‌های دانش بنیان بین ۸۵۰ میلیون دلار تا یک میلیارد دلار بوده است. آمار صادرات شرکت‌های دانش بنیان در سال گذشته با افزایش بیش از ۲ تا ۳ برابری به بیش از ۲ میلیارد دلار اعلام شده است.

قدمگاهی در ادامه افزود: بر اساس هدف گذاری صادرات محصولات دانش بنیان در دو سال آینده میتواند به ۱۰ میلیارددلار برسد. برای رسیدن به این هدف برنامه ریزی شده که شرکت‌هایی پیشران دانش بنیان که ۸۰ درصد صادرات شرکت‌های دانش بنیان را انجام میدهند به شرکت‌های متوسط و کوچک کمک کنند تا آنها نیز در مسیر تجارت وارد شوند.

وی در ادامه درباره کمک سازمان فناوری، اطلاعات و ارتباطات به شرکت‌های پیشران بیان کرد: شرکت‌های پیشران دانش بنیان نیاز به سرمایه گذار و رفع مشکلات همچون گمرکی دارند که سعی شده در این موارد نیز به آنها کمک کرده تا این شرکت‌ها به راحتی کار تجاری خود را انجام دهند.

سرپرست دفتر توسعه کسب و کار بین‌المللی مرکز تعاملات بین‌المللی علم و فناوری با اشاره به برگزاری نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران اظهار کرد: ۸۰۰ شرکت دانش بنیان امسال در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران (ایران اکسپو) حضور دارند و محصولات خود را معرفی می‌کنند. بجز این شرکت‌ها پایگاه بین المللی معاونت فناوری، اطلاعات و ارتباطات ریاست جمهوری، خانه‌های فناوری در کشور‌های مختلف، صندوق‌های پژوهش فناوری، کریدور صادرات و باشگاه سرامدان صادرات شرکت‌های دانش بنیان در نمایشگاه حضور دارند.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • صادرات ۱۰ میلیارد دلاری دانش بنیان‌ها تا دو سال آینده
  • افزایش ۴۱ درصدی ارزش صادرات کالا از خراسان جنوبی
  • هدف‌گذاری رشد ۲۰ میلیارد‌دلاری تجارت
  • افزایش ۴۶ درصدی ارزش دلاری صادارت غیرنفتی از گمرکات استان گلستان
  • مبادله تجاری ۱۱ میلیون دلاری گمرکات مازندران و پاکستان
  • تجارت ۵ میلیارد دلاری گمرکات کردستان در سال گذشته
  • روند روبه رشد صادرات خراسان شمالی
  • رشد صادرات گمرکات استان ایلام در یک‌ ماه نخست سال‌ جاری
  • حدود ۳٫۵ میلیارد دلار ارز برای واردات کالاهای اساسی، صنایع و خدمات تامین شد
  • ۱۰۰ هزار تن کالا از خراسان رضوی به پاکستان صادر شد