Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@18:24:38 GMT

کرونا در آمریکا؛روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بستری

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۹۰۱۸

کرونا در آمریکا؛روزانه بیش از ۱۰۰ هزار بستری

به گزارش ایرنا، نیویورک تایمز نوشت: این آمار بر اساس متوسط تعداد بیماران بستری شده در هفت روز گذشته محاسبه شده که بیشتر از هر گونه افزایش تعداد بستری ها تا قبل از دریافت واکسیناسیون آمریکایی ها بوده است.

این گزارش افزود: افزایش تعداد بیماران همزمان با افزایش مرگ و میر ناشی از بیماری فشارها بر ظرفیت بیمارستان   و کادر درمانی را افزایش داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مرگ و میر ناشی از کرونا در آمریکا برای اولین بار از ماه مارس به بیش از ۱۰۰۰ نفر در روز رسیده است.

در دو ماه گذشته، تعداد بستری ها در بیمارستان های آمریکا در سراسر این کشور تقریبا ۵۰۰ درصد افزایش داشته است که به ویژه در ایالت های جنوبی ان افزایش مشهود بوده است. این ایالت ها با پر بودن تخت های بخش ای سی یو ها مواجه هستند. کاهش نرخ واکسیناسیون و مخالفت سیاسی گسترده با اقدامات مربوط به بهداشت عمومی مانند لزوم استفاده از ماسک به این بحران دامن زده است.

با افزایش بیماران و پر شدن ظرفیت بیمارستان ها و کمبود پرستار درمان بیماران دشوارتر شده و زمان انتظار برای استفاده از خدمات تخت های اورژانسی در بیمارستان ها را طولانی تر کرده است.

اوایل ماه جاری میلادی از هر پنج بخش ای سی یو در آمریکا یک مورد با پر شدن بیش از ۹۵ درصد از ظرفیت خود مواجه بوده است.  ایالت آلاباما یکی از اولین ایالت هایی بود که با این کمبود مواجه شد و شدت بحران در بخش های جنوبی این ایالت بیشتر است.

به گفته سه تن از مقامات اتحادیه اروپا با افزایش شمار بستری ها در بیمارستان های آمریکا قصد دارد به کشورهای عضو این اتحادیه توصیه کند که بار دیگر ممنوعیت سفر مسافران از آمریکا را اعمال کنند.

بیشتر کشورهای اروپایی از ماه ژوئن مرزهای خود را به روی آمریکایی ها باز کردند و امیدوار بودندبازگشت گردشگران اروپایی رونق را به این صنعت در اروپا بازگرداند.

رویترز نخست خبر تصمیم جدید اتحادیه اروپا برای اعمال ممنوعیت سفر اتباع آمریکایی را منتشر کرد و مقامات اروپایی تشریح کننده این طرح اجازه نداشتند درباره این موضوع تا قبل از اعلام آن در روز دوشنبه صحبت کنند و به همین دلیل از افشای نام خود خودداری کرده اند.

بر اساس تازه ترین آمار از زمان شیوع بیماری کووید-۱۹ در آمریکا تاکنون بیش از ۳۹ میلیون و ۶۶۵ نفر به این بیماری مبتلا شده اند و این بیماری به مرگ ۶۵۴ هزار و ۶۸۹ نفر در این کشور منجر شده است.

برچسب‌ها ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا ویروس کرونا ایالات متحده آمریکا واکسن کرونا بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۰۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند

سخنگوی سازمان اورژانس کشور از افزایش ۳برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال‌جاری نسبت به سال گذشته خبر داد و گفت: «در یک ماه گذشته ۵۳ نفر بر اثر مصرف قارچ‌های خودرو، دچار مسمومیت و ۱۴ نفر از آن‌ها در بیمارستان‌ها بستری شده‌اند.»

به گزارش تسنیم، بابک یکتاپرست با بیان اینکه آمار مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به سال گذشته ۳۰۰ درصد رشد داشته است، اظهار کرد: «در سال‌جاری به‌دلیل افزایش حجم بارش‌ها، شاهد رویش انواع قارچ‌ها در طبیعت هستیم و متأسفانه گروه‌های مختلف طبیعت‌گرد این قارچ‌های خودرو را به‌عنوان قارچ خوراکی مصرف می‌کنند در حالی که این کار، عوارض مرگباری به‌همراه دارد.»

 وی افزود: از هشتم فروردین تا پنجم اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ تعداد ۵۳ نفر براثر مصرف قارچ‌های سمی و وحشی دچار مسمومیت شده‌اند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: از این تعداد ۱۴ نفر بستری و ۳۹ نفر درمان و ترخیص شده‌اند و خوشبختانه تا این لحظه فوتی ثبت نشده است.

یکتاپرست با اشاره به رشد ۳ برابری مسمومیت با قارچ‌های وحشی در سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: بیشترین مسمومیت با قارچ‌های سمی در استان‌های فارس (۱۶ نفر)، لرستان (۱۲ نفر) و کرمانشاه (۱۰ نفر) رخ داده است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • وقوع گردباد‌ های قدرتمند در ایالت‌ های آمریکا (فیلم)
  • وقوع گردباد‌های قدرتمند در ایالت‌های آمریکا + فیلم
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد  + عکس
  • سعید آقاخانی از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد/ عکس