Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-28@23:34:11 GMT

گردوی "چندلر" در مرودشت به بار نشست

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۹۲۴۵

گردوی 'چندلر' در مرودشت به بار نشست

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، سمیه کارگر مسئول باغبانی مدیریت جهاد کشاورزی مرودشت با بیان اینکه طی چند سال گذشته، با هدف تغییر ارقام کم بازده قدیمی، ارقام اصلاح شده گردو در مرودشت کشت شده است، اظهار کرد: رقم زود بازده "چندلر" که از سال ۱۳۹۵ در این شهرستان کشت شده در سال جاری به بار نشسته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او بیان کرد: برداشت گردو از اوایل شهریور ماه آغاز شده است و تا مهرماه ادامه دارد.

کارگر با اشاره به اینکه ۷۰۰ هکتار باغ گردو اعم از چندلر، بواناتی، محلی کامفیروز و... در مروشت وجود دارد، افزود: پیش بینی می‌شود، بالغ بر دو هزار و ۴۰۰ تن گردو از ارقام مختلف تولید و روانه بازار شود.

به گفته کارگر؛ کشت و پیوند ارقام اصلاح شده گردو در مرودشت با هدف باردهی مناسب، دسترسی به کیفیت مطلوب تر، برداشت مناسب، کنترل بهتر آفات و بیماری و... چند سالی است که در دستور کار این مدیریت قرار گرفته است و سالانه با استفاده از اعتبارات دولتی سطوحی سرشاخه کاری و اصلاح می‌شود.

او با اذعان به اینکه رقم چندلر خود گرده افشان نیست و نیاز به نوعی دیگر دارد تا عمل گرده افشانی صورت بگیرد، تصریح کرد: ارقام  گرده زا مانند فرنور و فرانکت در کنار رقم چندلر استفاده شده است.

این کارشناس با بیان اینکه عمده گردوی تولید شده متعلق به بخش‌های سیدان و فاروق و کامفیروز از توابع این شهرستان است، یادآور شد: کیفیت و بازار پسندی، گردوی این مناطق را نسبت به سایر مناطق شهرستان متمایز کرده است و علاقمندان زیادی دارد.

انتهای پیام/ 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جهاد کشاورزی مرودشت برداشت گردو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۲۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم

مدیر برق شهرستان قشم با تأکید بر ارایه خدمات ویژه به شهروندان و رفع مشکلات آنها در حوزه برق گفت: امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر در این جزیره است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قشم، اسماعیل سالفی امروز، شنبه، در نشست با شهرداری و مدیر آب و برق سازمان منطقه آزاد قشم، اظهار داشت: یکی از زمینه‌های صرفه‌جویی انرژی در شبکه‌های برق، اصلاح روشنایی معابر درون و بین شهری است که خوشبختانه در این حوزه اقدامات خوبی در قشم انجام شده است.

مدیر برق شهرستان قشم با تشکر از اهتمام شهرداری قشم و آب و برق منطقه آزاد برای رفع مشکلات شهری، به‌ویژه خاموشی‌های معابر سطح شهر، افزود: وظیفه همه ما خدمت‌رسانی مطلوب به مردم در شهرستان است و کارکنان اداره برق با تمام امکانات و توان در حال ارائه خدمات به مردم نجیب این شهرستان هستند.

تعامل و هماهنگی ارگانها تنها راهکار ارایه خدمات مطلوب به شهروندان

شهردار قشم نیز در این نشست بر اهمیت هماهنگی و همکاری میان ادارات مختلف شهری و ارگان‌های ذی‌ربط جهت ارایه خدمات مطلوب به شهروندان تأکید کرد.

میرداد میردادی بیان داشت: تنها با تعامل و هماهنگی می‌توانیم بهبودی مطلوب در خدمات شهری را برای اهالی قشم فراهم کنیم.

وی تأکید کرد: هماهنگی در ارائه خدمات دستگاه‌های دولتی و مدیریت شهری، سیاستگذاری برای انجام خدمات بهینه و ایجاد نگاه مشترک برای توسعه شهری توسط تمامی ارگان‌ها و دستگاه‌های متولی از جمله رویکردهای مهم مدیریت شهری است که همه ما باید به آن نگاه ویژه داشته باشیم.

مدیرعامل شرکت آب و برق منطقه آزاد نیز در این نشست به اهمیت بهره‌وری و استفاده بهینه از منابع موجود در ارائه خدمات به مردم اشاره کرد و اظهار داشت: با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین و بهبود فرآیندها، به دستیابی به خدمات بهتر و مؤثرتر برای جامعه محلی کمک خواهیم کرد.

انتهای پیام/7558/+

دیگر خبرها

  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • پایان گرده افشانی ۶۲۸ هکتار نخلستان در لامرد
  • نقش مؤثر دانشجویان در فرآیند جهاد تبیین با بهره‌گیری از ظرفیت‌ فضای مجازی
  • امنیت و زیبایی بصری ماحصل روشنایی معابر قشم
  • ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران در جویم فارس
  • ‌ ضرورت حمایت از سرمایه‌گذاران ‌در «جویم» فارس
  • فروش ویژه 3 نهال گردو اصلاح شده چندلر، فرنور و ژنوتیپ برتر با باردهی 11 تن
  • قهرمانی دانشگاه آزاد شیراز در مسابقات تنیس روی میز منطقه یک کشور
  • نشست تخصصی مدیر توزیع برق سلماس با فرماندار
  • فوت مرد ۳۹ ساله بر اثر سقوط از کوه در مرودشت