Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل کمیته امداد استان اصفهان با اشاره به تغییر نیازهای دانش‌آموزان گفت: در حال حاضر ۳۰ مرکز تخصصی نیکوکاری در حوزه دانش آموزی فعال هستند و مرکز نیکوکاری شهید محمد نساج‌پور معین مراکز نیکوکاری فرهنگی آموزش و پرورش استان خواهد بود.

کریم زارع در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به اینکه مراکز نیکوکاری در قالب پایگاه‌های مردم نهاد برای حمایت از نیازمندان فعالیت دارند، اظهار کرد: افتتاح مرکز نیکوکاری شهید محمد نساج‌پور در سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان از جمله این پایگاه‌ها است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: در حال حاضر ۳۰ مرکز تخصصی نیکوکاری در حوزه دانش آموزی فعال هستند و مرکز نیکوکاری شهید محمد نساج‌پور معین مراکز نیکوکاری فرهنگی آموزش و پرورش استان خواهد بود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) استان اصفهان با تاکید بر سهم بزرگ این نهاد در گسترش فرهنگ ایثار و انفاق، ادامه داد: توسعه این فضائل اجتماعی، موجب پویایی جامعه می‌شود و کمیته امداد به صورت غیرمستقیم در بسط این فرهنگ فعال است.

وی همچنین با توجه به نزدیکی مهرماه و شروع سال تحصیلی جدید، گفت: شیوع ویروس کرونا نوع نیازهای دانش‌آموزان را از کیف، کفش، لباس نو و لوازم التحریر به ملزومات آموزش غیرحضوری تغییر داده و مراکز نیکوکاری باید تلاش کنند با مشارکت خیران و نیک‌ اندیشان مایحتاج تحصیلی نیازمندان را در قالب تبلت و گوشی‌های اندروید برطرف نمایند.

زارع در پایان ارائه خدمات اجتماع محور و مردم پایه از طریق مراکز نیکوکاری را از برنامه‌های مهم کمیته امداد دانست و افزود: با همین هدف در حال حاضر ۴۵۰ مرکز نیکوکاری در سطح استان با مدیریت و ساختار مردمی و داوطلبانه ایجاد شده و در حوزه خدمت رسانی به خانواده‌های نیازمند فعالیت دارند.

کد خبر 518245

منبع: ایمنا

کلیدواژه: کریم زارع دانش آموزان تحت پوشش امداد شهر شهروند کلانشهر مدیریت شهری کلانشهرهای جهان حقوق شهروندی نشاط اجتماعی فرهنگ شهروندی توسعه پایدار حکمرانی خوب اداره ارزان شهر شهرداری شهر خلاق مراکز نیکوکاری مرکز نیکوکاری کمیته امداد دانش آموزی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.imna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایمنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، دکتر فروزنده کلانتری افزود: بهبود وضعیت سلامت مادران یکی از اهداف مهم سازمان ملل است و در ایران، مراقبت‌های بهداشتی از مادران از طریق نظام شبکه بهداشتی و خانه‌های بهداشت ارائه می‌شود.
وی، انجام مشاوره‌های رایگان در زمینه فرزند آوری و جوانی جمعیت، مراقبت‌های پیش از بارداری جهت زنان ۵۴-۱۰ ساله همسردار خواستار فرزند، مراقبت‌های پیش از بارداری، تجویز مکمل‌های لازم، ارجاع جهت ویزیت پزشک، دندان پزشک، ماما، کارشناس تغذیه و روان شناس، درخواست آزمایش‌های لازم قبل از بارداری برای داشتن بارداری ایمن‌تر و پیگیری مادر تا رفع مشکل یا کنترل بیماری را از جمله خدمات قابل ارائه توسط ماما‌ها در حوزه بهداشت برشمرد.
دکتر کلانتری همچنین به مراقبت‌های دوران بارداری اشاره کرد و اظهار داشت: این مراقبت‌ها شامل ۹ مراقبت است که سه مراقبت در نیمه اول بارداری و ۶ مراقبت در نیمه دوم بارداری (به محض اطلاع مادر از بارداری) انجام می‌شود.
وی افزود: اندازه گیری وزن و فشارخون و سمع قلب جنین، توزیع مکمل‌های لازم دوران بارداری به صورت رایگان، درخواست وانجام آزمایش‌های دوران بارداری، پیگیری و درمان بیماری‌های دوران بارداری و ارجاع به متخصص در صورت لزوم، برگزاری رایگان کلاس‌های آمادگی زایمان در راستای توانمندسازی مادران برای انتخاب روش زایمان وسازگار شدن با درد، آموزش ورزش‌های دوران بارداری و تن آرامی برای مادران باردار از جمله اقداماتی است که در دوران بارداری انجام می‌شود.
وی ادامه داد: آموزش‌های لازم دوران بارداری و زایمان و شیردهی، بالا بردن سطح آگاهی مادران در زمینه بارداری و زایمان طبیعی و سزارین، تامین سبد غذایی مادران مبتلا به سوء تغدیه، شناسایی مادران با بارداری نیازمند مراقبت ویژه و پیگیری روند درمان تا کنترل یا برطرف شدن مشکل از دیگر مواردی است که در دوران بارداری جهت مادران صورت می‌گیرد.
مدیر گروه جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس معاونت بهداشتی دانشگاه تصریح کرد: انجام سه بار مراقبت پس از زایمان، ارائه آموزش‌ها با توجه به نیاز مادر، مشاوره و حمایت از مادر شیرده و ارائه مکمل‌های لازم هم از خدمات ماما‌های حوزه بهداشت جهت مادرانی است که به تازگی زایمان کرده اند.
وی خاطر نشان کرد:انجام غربالگری سرطان‌های شایع زنان شامل معاینات برست و سرویکس، مشاوره‌های دوران بلوغ، مشاوره حین ازدواج، انجام مشاوره‌های رایگان در زمینه انصراف از سقط عمدی جنین و تلاش در راستای منصرف نمودن مادران از تصمیم به سقط، آموزش خود مراقبتی به تمامی بانوان و ارائه مراقبت‌ها و آموزش‌های دوران یائسگی از دیگر خدمات ماما‌ها به زنان می‌باشد.

دیگر خبرها

  • پرداخت حق بیمه بیش از ۲ هزار زن سرپرست خانوار هرمزگانی
  • ۱۳ هزار دانش‌آموز خراسان شمالی تحت پوشش کمیته امداد هستند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده در مازندران
  • بیش از ۱۷هزار سالمند تحت حمایت کمیته امداد خراسان‌ جنوبی
  • حدود ۱۸ هزار سالمند نیازمند خراسان‌جنوبی زیر چتر حمایتی مراکز نیکوکاری
  • فعالیت بیش از ۱۷۰ ماما در مراکز بهداشتی استان یزد
  • هیچ دانش‌آموزی نباید از تحصیل باز بماند
  • فعالیت ۲۲ مرکز مهر خانواده 
  • ۲۲ مرکز مهر در مازندران فعالیت می کند
  • لزوم توجه به فعالیت‌های پژوهشی حوزه مهدویت در دانشگاه‌ها