Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-01@16:30:43 GMT

واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در شاهرود افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۵۹۶۷۳

واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در شاهرود افتتاح شد

به گزارش خبرگزاری فارس از شاهرود، ظهر امروز مراسم افتتاح واحد تولید محصولات گلخانه‌ای در شاهرود به‌صورت مجازی و با حضور استاندار سمنان، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان و دیگر مسؤولان بخش کشاورزی برگزار شد.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود درباره برخی از ویژگی‌های این پروژه بخش کشاورزی اظهار کرد: این گلخانه در روستای بسطام و برای کشت محصولات سبزی و صیفی احداث شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

علی‌اصغر حجی گفت: مساحت کل پروژه گلخانه‌ای که در روستای بسطام و هم‌زمان با هفته دولت افتتاح می‌شود، سه هزار مترمربع است.

وی با بیان اینکه مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای راه‌اندازی این واحد ۱۲ میلیارد ریال است، تصریح کرد: بخشی از این سرمایه از طریق تسهیلات تأمین‌ شده و بقیه آورده شخصی سرمایه‌گذار است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود گفت: هفت میلیارد ریال از مجموع سرمایه‌گذاری، آورده متقاضی و پنج میلیارد ریال نیز از محل اعتبارات طرح توسعه کشاورزی تأمین شده است.

حجی خاطرنشان کرد: میزان اشتغال در نظر گرفته‌شده برای این واحد گلخانه‌ای شامل دو نفر اشتغال مستقیم، هفت نفر اشتغال غیرمستقیم، ۴۵ نفر اشتغال موقت و تثبیت اشتغال برای دو نفر است.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود بیان کرد: با بهره‌برداری از این واحد گلخانه‌ای ۱۵ خانوار از مزایای آن بهره‌مند می‌شوند.

به گزارش فارس؛ هم‌زمان با هفته دولت ۴۳ پروژه عمرانی و تولیدی در بخش کشاورزی استان سمنان با صرف اعتباری معادل ۵۰۴ میلیارد و ۲۹۶ میلیون ریال افتتاح شد.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/

منبع: فارس

کلیدواژه: بخش کشاورزی محصولات گلخانه ای شاهرود گلخانه مدیر جهاد کشاورزی شهرستان شاهرود بسطام جهاد کشاورزی گلخانه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۶۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکز اردبیل نوبخت اژدری در جلسه منتخبان جدید هیات مدیره تعاونی زنبورداری استان اردبیل، تعداد کل زنبورستان‌های این استان را بر اساس اطلاعات گردآوری شده در شماری پاییز سال گذشته سه هزار و ۷۱۴ مورد اعلام کرد.
وی بیان کرد: استان اردبیل سال گذشته با تولید هفت هزار و ۴۳۸ تن عسل در رتبه چهارم کشوری استحصال این محصول قرار گرفت.
رییس سازمان جهاد کشاورزی استان اردبیل افزود: بر اساس اطلاعات سرشماری فعالیت زنبورداری استان اردبیل در پاییز سال گذشته، زنبورداران استان با بیش از ۵۰۲ هزار و ۹۶۹ کلنی در حال تولید عسل در استان هستند.
وی میانگین تولید عسل در کلنی‌های مدرن را ۱۴.۷ کیلوگرم و میانگین تولید در کلنی‌های سنتی را ۶.۷ کیلوگرم اعلام کرد و ادامه داد: استان اردبیل قطب کشاورزی و تولید محصول عسل کشور به شمار می‌رود.
اژدری اظهار کرد: ۳۵ درصد اشتغال استان اردبیل مربوط به بخش کشاورزی این استان است و این آمار نشان می‌دهد که یک سوم سهم اشتغال استان مرتبط با فعالیت تولیدی کشاورزی است.
عسل تولید شده در استان اردبیل به علت کوچ زنبورداران به مناطق و ییلاقات پرگل و نیز تهیه عسل در مراتع غنی کوهستان‌های استان از مرغوبیت بالایی برخوردار است.
سالانه حدود ۳۰۰ تن عسل از استان اردبیل به مقصد کشور‌های عراق، ترکیه، کشور‌های حاشیه خلیج فارس و مالزی صادر می‌شود.

دیگر خبرها

  • تحقق جهش تولید و افزایش اشتغال با ایجاد زنجیره ارزش محصولات کشاورزی
  • نخستین واحد پرورش قارچ صنعتی در جوین خراسان رضوی افتتاح شد
  • اشتغال بیش از ۶ هزار نفر در صنعت زنبورداری استان اردبیل
  • رونمایی از سامانه سرمایه‌گذاری استان یزد
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه در استان اردبیل
  • واگذاری ۷۵۰ هکتار زمین برای احداث گلخانه
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رئیس جمهور
  • افتتاح مرکز خدمات سرمایه گذاری قم هفته آینده با حضور رییس جمهور
  • مرکز خدمات سرمایه‌گذاری استان با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد 
  • سطح گلخانه‌های کردستان به ۶۰ هکتار افزایش یافت