Web Analytics Made Easy - Statcounter

سخنگوی وزارت امور خارجه گفت: تأکید وزیر امور خارجه بر در خدمت قرار دادن همه توان وزارت امور خارجه و دیپلماسی در تحقق دیپلماسی اقتصادی است. اما وزارت امور خارجه نقشه پل و تسهیل‌کننده را دارد و بر اساس اختیارات و منابعی که دارد، می‌تواند در آن محدودیت تلاش خود را انجام دهد.

خبرگزاری میزان - سعید خطیب‌زاده امروز در نشست خبری هفتگی در پاسخ به سؤال میزان، مبنی بر اقدامت آتی وزارت امور خارجه در زمینه دیپلماسی اقتصادی با توجه به رویکرد وزیر جدید امور خارجه، اظهار داشت: وزیر محترم امور خارجه برنامه‌های خودشان را هم در صحنه علنی و کمیسیون‌هایی که رفتند ارائه کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

یکی از نقاطی را که ایشان تاکید کردند همین در خدمت قرار دادن همه توان وزارت امور خارجه و دیپلماسی در تحقق دیپلماسی اقتصادی است. اما وزارت امور خارجه نقشه پل و تسهیل‌کننده را دارد و بر اساس اختیارات و منابعی که دارد، می‌تواند در آن محدودیت تلاش خود را انجام دهد.

رئیس مرکز دیپلماسی عمومی و رسانه‌ای وزارت امور خارجه ادامه داد: ما دستگاه‌ها، وزارتخانه‌ها، سازمان‌ها و نهاد‌های بسیار زیادی در داخل ایران داریم که مرجع انحصاری بسیاری از مراودات ما هستند. وزارت امور خارجه در صادرات، واردات، تخصیص ارز، چگونگی تسهیل حضور تجار، رفت و آمد‌های هیئت‌های اقتصادی، کمیسیون‌های مشترک و بسیاری از اینها، نقش تسهیل‌کننده را دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه با تاکید بر اینکه با تمرکز بسیار زیادی مطابق برنامه جدید وزارت امور خارجه، حرکت خواهیم کرد، اظهار داشت: اما همه عزیزان باید بدانند که وزارت امور خارجه نمی‌تواند تنها تک صدایی این کار را انجام بدهد و ان‌شاءالله کل بدنه دولت، وزارتخانه‌های مرتبط، سازمان‌ها، نهاد‌ها و مراجع ذیربط باید کمک کند. همانطور که در موضوع واکسن نشان دادیم که هر گاه مراجع صلاحیت‌دار تخصصی در کنار وزارت امور خارجه قرار گرفتند، وزارت امور خارجه اقداماتش به نتیجه بهتری رسیده است؛ در موضوعات دیگر هم همینطور است.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی تصریح کرد: وزارت امور خارجه زمینه‌ها را آماده می‌کند، پل‌ها را می‌سازد و فضا را آماده می‌کند، اما به نتیجه رساندن آن بخاطر تقسیم‌بندی‌های قانونی و بسیاری از وزارتخانه هاست. ما تلاش خواهیم کرد که شلاق در ستاد هماهنگی اقتصادی خارجی که چند سالی است و قرار است، این مراودات و هماهنگی‌ها را بیشتر داشته باشیم.

خطیب‌زاده درباره تغییر در چینش مدیران وزارت امور خارجه نیز، خاطرنشان کرد: تغییرات هم در تمامی وزارتخانه‌ها محتمل است؛ باید ببینیم که در برنامه آقای امیرعبداللهیان به چه سمتی خواهد رفت. اما همه توجه داشته باشند که وزارت امور خارجه یک وزارتخانه تخصصی است و منافع جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه تغییر به معنای روزمره نمی‌کند و ما منافع ثابتی داریم. البته برخی از منافع ما شاید متغیر باشد که نیازمند برنامه‌های مجزایی است، اما آنچه که ثابت است منافع عالیه مردم است و لذا با هر توانی که بتوانیم باید در همان مسیر حرکت کنیم.

 

بیشتر بخوانید: سخنگوی وزارت خارجه: آقای رئیسی در آینده سفری به عراق خواهند داشت/ از هر کمکی به صلح و ثبات عراق استقبال می‌کنیم

 

انتهای پیام/

برچسب ها: خطیب زاده وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیپلماسی اقتصادی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: خطیب زاده وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت امور خارجه امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیپلماسی اقتصادی دیپلماسی اقتصادی وزارت امور خارجه سخنگوی وزارت وزارتخانه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۵۹۸۷۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • نشست خبری سخنگوی وزارت امور خارجه
  • سپاه بزرگ‌ترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • سپاه بزرگترین نیروی ضد تروریسم جهان است/ آمریکا به دنبال آتش بس در غزه نیست
  • ایران به توسعه اقتصادی مبتنی بر منافع کشورهای منطقه اهتمام دارد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان و مدیران رسانه‌ای برگزار شد
  • نشست هم‌اندیشی وزیر امور خارجه با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • سفر معاون دیپلماسی اقتصادی وزارت خارجه به ریاض
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم