Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، دکتر مهرزاد لطفی رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز، که همچنان به دلیل ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری است، از طریق ویدئو کنفرانس در در سیصد و نود و چهارمین نشست ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید ۱۹در دانشگاه اظهار کرد: کروناویروس همچنان در حال گسترش است و با یکه تازی، روزانه قربانیان بیشتری می‌گیرد و خانواده‌های بسیاری داغدار می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با اشاره به روند افزایشی موارد ابتلا و فوت ناشی از کروناویروس، با بیان اینکه تنها راه پیشگیری از ابتلا به کروناویروس و کاهش خطر جدی این بیماری در صورت ابتلا، مراجعه به موقع افراد با علائم به پزشک و مراکز ۱۶ ساعته است، افزود: بیماران با مراجعه زودهنگام به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا و شناسایی به موقع بیماری، اجرای صحیح قرنطینه خانگی و مراقبت می‌توانند از پیشرفت علائم بیماری در وضعیت بالینی پیشگیری کنند.

دکتر لطفی به ویژه از افراد دارای بیماری‌های زمینه‌ای خواست تا مراقبت از خود در برابر این بیماری را جدی گرفته و با رعایت کامل شیوه نامه های بهداشتی و پرهیز از حضور در جمع‌ها و مکان‌های شلوغ، مانع از ابتلای خود به این بیماری و درگیری با عوارض بعدی آن شوند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی شیراز، مراجعه افراد دارای علائم کروناویروس به مراکز منتخب درمان سرپایی کرونا را موجب کاهش حجم مراجعه به بیمارستان‌ها و مراکز درمانی دانست.

دکتر لطفی تاکید کرد: در شرایط کنونی و با توجه به سرایت پذیری بالای گونه‌های جدید کروناویروس، ضرورت دارد بسیجی عمومی برای قطع زنجیره انتقال بیماری و رهایی استان از وضعیت فوق بحرانی کنونی شکل بگیرد.

او با ابراز نگرانی از کاهش رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی در برابر کروناویروس در فارس، خروج از وضعیت نامناسب کرونایی در استان را نیازمند مشارکت، همکاری و همدلی بیش از پیش مردم عنوان کرد.

رییس دانشگاه همچنین وضعیت آمار مبتلایان به کروناویروس و جانباختگان این بیماری در شیراز و مناطق مختلف استان، روند انجام تست‌های pcr در مراکز ۱۶ ساعته، تست‌های سریع، فعالیت آزمایشگاه‌های تشخیصی کووید۱۹ و اقدامات کارگروه‌های مختلف ستاد دانشگاهی مدیریت بیماری کووید۱۹ را ارزیابی کرد.

بررسی میزان موجودی واکسن در استان و ارزیابی فرآیند تزریق در مراکز انجام واکسیناسیون، از دیگر محور‌های مورد پیگیری رئیس دانشگاه در نشست امروز بود که در این ارتباط ویدئوکنفرانسی انجام شد.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بیماری کرونا مبتلایان به کرونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما؛ مرکز قم، محمد جواد ترابیان، کارشناس اداره کل هواشناسی استان در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه صبح امروز حداقل دمای ۱۴ درجه سانتیگراد را ثبت کرده ایم و انتظار داریم حداکثر دمای امروز به ۲۵ درجه سانتیگراد برسد گفت: برای فردا پنجشنبه انتظار حداقل و حداکثر دمای ۱۳ و ۲۷ درجه را داریم.

وی بیان داشت: با ادامه روند افزایشی، دمای هوای قم در روز جمعه ۷ اردیبهشت به ۲۹ درجه سانتیگراد بالای صفر خواهد رسید.

ترابیان گفت: هوای قم امروز قمستی ابری همراه با وزش باد است اما به تدریج از میزان ابرناکی آسمان کاسته خواهد شد.

کارشناس اداره کل هواشناسی قم افزود: آسمان قم روز پنجشنبه صاف تا کمی ابری در برخی ساعات همراه با وزش باد پیش بینی می شود.

وی افزود: انتظار داریم از اواسط هفته آینده با ورود سامانه جدید به کشور و قم شاهد افزایش ابر و بارش‌های احتمالی در استان باشیم.

دیگر خبرها

  • کاهش ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام در یزد
  • چرا برای کاهش ‌وزن‌ نباید سراغ «پیکرتراشی» بروید؟
  • کاهش ۳۰ درصدی ابتلا به بیماری‌های مشترک بین انسان و دام
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • روند افزایشی دما در سمنان
  • دمای روزانه در لرستان روند افزایشی دارد
  • بیشترین موارد ابتلا به مالاریا در سیستان‌و بلوچستان بوده‌است
  • آخرین وضعیت شیوع سرخک در کشور/ بیشترین آمار در ۴ استان
  • روند دمای هوای استان قم تا پایان هفته افزایشی است
  • ضرورت توسعه نان فیبردار با هدف کاهش ابتلا به سرطان