Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «آفتاب»
2024-04-28@04:27:50 GMT

تفاوت اختلال پرخوری و پراشتهایی عصبی در چیست؟

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۰۰۸۹

تفاوت اختلال پرخوری و پراشتهایی عصبی در چیست؟

آفتاب‌‌نیوز :

سعیده جباری در رابطه با اختلال پرخوری، اظهار کرد: افراد دچار این اختلال، رفتارهای خوردن پرخوری تکرارشونده دارند که در خلال آن‌ها میزان زیادی از غذا را طی مدت کوتاهی می‌خورند.

وی در رابطه با تفاوت اختلال پرخوری و پراشتهایی عصبی، افزود: برخلاف پراشتهایی عصبی، این بیماران پس از حمله‌ پرخوری به رفتارهای جبرانی دست نمی‌زنند، گفتنی است دوره‌های پرخوری اغلب در خفا و خلوت فرد اتفاق می‌افتد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این کارشناس با بیان اینکه اختلال پرخوری، شایع‌ترین اختلال خوردن است، تصریح کرد: این اختلال در ۲.۵ درصد بیمارانی که به دلیل چاقی به دنبال مراقبت پزشکی برمی‌آیند و در ۵۰ تا ۷۵ درصد افراد دچار چاقی شدید دیده می‌شود.

کارشناس ارشد روان‌شناسی در رابطه با علت اختلال پرخوری، گفت: هنوز علت اختلال پرخوری مشخص نیست اما سبک‌های‌ شخصیتی برونگرا و تکانشی با این اختلال مرتبط هستند.

جباری با بیان اینکه پرخوری ممکن است در دوره‌های استرس بروز کند، خاطرنشان کرد: افراد ممکن است از پرخوری برای کاهش اضطراب و تسکین خلق افسرده‌ خود استفاده کنند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

منبع: آفتاب

کلیدواژه: پرخوری عصبی اشتها اشتهای کاذب اختلال پرخوری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت aftabnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آفتاب» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۰۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است

‌به گزارش خبرگزاری مهر، صابر جباری، با عنوان این مطلب که ۵۰۰ مرکز آموزش هنگام ازدواج در سراسر کشور با خدمات رایگان فعال هستند، گفت: هم اکنون خدمات درمان ناباروری در همه مراکز دولتی کاملاً رایگان ارائه می‌شود و در همه استان‌ها حداقل یک مرکز ناباروری سطح ۳ وجود دارد.

وی افزود: علاوه بر درمان، خدمات پیشگیری از ناباروری و اصلاح سبک زندگی هم در دستور کار قرار گرفته است.

جباری ادامه داد: هنوز درصد سزارین‌ها در کشور ما بالا است که برای سلامت مادر و جنین خطرات جدی به همراه دارد.

وی افزود: به روایت آمار، کودکان ناشی از سزارین نسبت به کودکان ناشی از زایمان طبیعی خطر ابتلاء به آسم و بیماری تنفسی شأن بیشتر است.

جباری گفت: تجهیز خوابگاه‌های متأهل دانشجویی و افزایش وام ودیعه دانشجویی، کاهش نوبت شب کاری کادر درمان از جمله اقدامات وزارت بهداشت در راستای حمایت از قانون جوانی جمعیت است.

وی به اجرای منشور کرامت مادری اشاره کرد و افزود: فاصله سن ازدواج و فرزندآوری از ۴ سال به ۳ سال کاهش یافته و توصیه ما به زوجین این است که تا دو سال ابتدای ازدواج به فرزندآوری اقدام کنند.

کد خبر 6088342 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • واکنش رضا جباری بابت شکایت باشگاه پرسپولیس
  • واکنش جباری به خبر شکایت باشگاه پرسپولیس: مگر به مسائل شخصی درویش ورود کردم؟
  • چند واقعیت علمی که زیر پوست ما جریان دارند
  • لزوم توجه جدی به بزرگسالان اتیسم / برگزاری سومین رویداد «هم‌مسیر اتیسم»
  • از صدای خودرو به شخصیت افراد پی ببرید/ رابطه عجیب صدای بلند خودرو و ابتلا به سادیسم، روان‌پریشی و خودشیفتگی
  • بهره مندی افراد کم توان خوزستان از خدمات صندوق بیماران خاص
  • پیرترین پدر و مادرها کدام استان زندگی می‌کنند؟
  • مد جدیدی به نام طالع بینی؛ با متولدین این ماه وارد رابطه نشوید!
  • «مه مغزی» عارضه جدید کرونا
  • فاصله ازدواج و فرزندآوری به ۳ سال رسیده است