Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط‌ عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی؛ سید جواد حسینی در  نشست شورای راهبری سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی که با حضور سرپرست وزارت آموزش‌وپرورش در محل سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی برگزار شد، افزود:  سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی مولود انقلاب اسلامی است و از آن زمان تاکنون پوشش تحصیلی دانش‌آموزان استثنایی ۱۸ برابر شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: ۱۵۲ هزار دانش‌آموز استثنایی در ۱۷۴۳ مدرسه استثنایی و ۲۰ هزار مدرسه پذیرا در هفت گروه در حال تحصیل هستند.

حسینی با بیان اینکه آموزش‌وپرورش استثنایی پنج برابر اعتبار و امکانات بیشتری نسبت به آموزش‌وپرورش عادی نیاز دارد گفت: باوجود، افزایش ۱۸ برابری پوشش تحصیلی اعتبارات این سازمان ۱۲ برابر افزایش‌یافته است که نیازمند توجه ویژه به این حوزه است.

وی گسترش عدالت به‌ویژه عدالت آموزشی را از برنامه‌های سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی بیان کرد و افزود: در راستای گسترش عدالت و پوشش حداکثری دانش‌آموزان با نیازهای ویژه بر اساس مصوبه شورای سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی، سه گروه به گروه‌های هفت گانه تحت پوشش آموزش‌وپرورش استثنایی افزوده خواهد شد که افزایش گروه‌های تحت پوشش نیازمند فراهم‌سازی بسترهای لازم است.

حسینی اظهار داشت: ایجاد مدارس ترکیبی با آموزش‌های فردی شده آرمان نظام تعلیم‌وتربیت است. یکی از فعالیت‌های ارزنده سازمان آموزش‌وپرورش استثنایی در راستای ایجاد مدارس ترکیبی چرخش از سمت تفکیک دانش‌آموزان با نیازهای ویژه به سمت تلفیق و فراگیر سازی با دانش‌آموزان عادی است. از زمان شروع این رویکرد از ۲۰ سال قبل تعداد دانش‌آموزان تحت پوشش ۸۲ برابر رشد داشته است.

 وی افزود: باوجود رشد کمی تعداد دانش‌آموزان تلفیقی هنوز در ارتقای کیفیت برنامه تلفیقی فراگیر با مشکلاتی مواجه هستیم که برای ارتقای کیفیت طرح تلفیقی فراگیر، ایجاد شورای راهبری تلفیقی فراگیر در سطح وزارت و استان‌ها به تصویب شورای سازمان رسیده است.

حسینی تصریح کرد: شیوه‌نامه شورای راهبری طرح تلفیقی فراگیر تدوین شده است و به‌زودی با امضای بالاترین مقام وزارت به استان‌ها برای اجرا ابلاغ خواهد شد.

وی با بیان اینکه تجمیع ساختارهای استانی آموزش‌وپرورش در سال های گذشته موجب کاهش استحکام آموزش‌وپرورش استثنایی شد، گفت: با مصوبه شورای سازمان تفویض اختیار صدور احکام و استقرار ذیحسابی اجرایی شده است و برای حل مشکل نبود ساختار آموزش‌وپرورش استثنایی در مناطق نیز تشکیل شورای هماهنگی و پشتیبانی آموزش‌وپرورش استثنایی در استان‌ها و مناطق به تصویب شورای سازمان رسیده است.

حسینی آموزش‌وپرورش استثنایی را مینیاتوری از فعالیت‌های آموزش‌وپرورش عادی دانست و گفت: آموزش‌وپرورش استثنایی علاوه بر ارائه مأموریت‌های آموزش‌وپرورش عادی خدمات توان‌بخشی و سلامت را به دانش‌آموزان ارائه می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، طرح تلفیقی فراگیر، ارائه خدمات به دانش‌آموزان دیرآموز از طریق مراکز ویژه اختلالات یادگیری و طرح هدایت برای تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی از جمله خدمات فراسازمانی آموزش‌وپرورش استثنایی است.

رییس آموزش و پرورش استثنایی تصریح کرد: ارائه خدمات ترکیبی یکی از سیاست‌های آموزش‌وپرورش استثنایی است و در همین راستا ایجاد مراکز جامع خدمات تشخیصی، توان‌بخشی و مشاوره‌ای در دستور کار آموزش‌وپرورش استثنایی است.

حسینی با بیان اینکه یکی از گفتمان‌های جدید آموزش‌وپرورش نگاه هدف مسیر به سند تحول بنیادین و نگاه به مسائل با رویکرد حل آنان است، گفت: در آموزش‌وپرورش استثنایی کتاب‌های توسعه مشارکت‌ها، آموزش‌وپرورش استثنایی در زیست‌بوم کرونا، آموزش‌وپرورش استثنایی بر مدار برنامه و تلاش، از خشت تا بهشت و گنجینه‌های مدیریتی با رویکرد توسعه مدیریت دانش تدوین و چاپ شده است‌

وی شعار پروژه مهر امسال را «مهر آرام و تدریجی، مبتنی بر سلامت دانش‌آموزان و آموزش‌های ترکیبی» بیان کرد و افزود: پروژه مهر مهم‌ترین سنجه نظام تعلیم‌وتربیت است و ثبت‌نام به‌موقع دانش‌آموزان، سنجش سلامت جسمانی و آمادگی تحصیلی، توزیع کتب درسی، انتصاب مدیران آموزشگاهی، آمادگی نیروی انسانی و ارائه آموزش‌های لازم به آنان، آمادگی مدارس به لحاظ تجهیزات و فضای آموزشی، پیگیری واکسیناسیون تمامی عوامل مرتبط با مدارس و ایاب‌وذهاب دانش‌آموزان از جمله موارد مرتبط با پروژه مهر است که باید به‌دقت رصد و پیگیری شود.

برچسب‌ها سنجش نوآموزان سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش‌آموزان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سنجش نوآموزان سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی سنجش نوآموزان سید جواد حسینی سازمان آموزش و پرورش استثنایی دانش آموزان سازمان آموزش وپرورش استثنایی آموزش وپرورش استثنایی سازمان آموزش تلفیقی فراگیر شورای سازمان دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۲۱۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی

ابراهیم رسولی فر مسئول سازمان بسیج دانش آموزی قزوین گفت: دانش آموزان علاقه فراوانی برای حضور در کلاس‌ها و دوره‌های تیراندازی دارند و با همکاری مربیان سپاه و تیپ ۸۲ صاحب الامر (عج) تا ۲۰ اردیبهشت ماه این روند ادامه دارد.

وی در رابطه با کلاس‌های میدان تیر شبیه سازی شده ویژه دختران دانش آموز نیز اضافه کرد: سالن‌های شبیه ساز تیراندازی یکی از ظرفیت‌های سپاه است که بیش از چهار هزار دانش آموز مدارس دخترانه با حضور در این سالن و تحت آموزش مربیان تخصصی، به صورت شبیه سازی با سلاح کلاشینکف تیراندازی خواهند کرد.

رسولی فر اضافه کرد: تمامی دانش آموزان مقاطع تحصیلی نهم، دهم و دوازدهم دختر و پسر که درس آمادگی دفاعی دارند، این درس را با رویکرد مهارت افزایی، تعمیق فرهنگ دفاع مقدس، ایثار، جهاد، ارزش‌های معنوی شهادت و مجاهدت در راه خدا فرا می‌گیرند.

این مسئول با اشاره به محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی عنوان کرد: محتوای آموزشی درس آمادگی دفاعی شامل آشنایی با اهداف آمادگی دفاعی، فرهنگ دفاع امنیت و اقتدار دفاعی انقلاب اسلامی و آشنایی با ساختار و اهداف سازمان بسیج و معارف دفاع مقدس و نیز دفاع نظامی شامل بخش‌های نظام جمع و رزم انفرادی، آشنایی با نیرو‌های مسلح، سربازی، سلاح شناسی و مهارت‌های تیراندازی و همچنین دفاع غیرنظامی شامل بخش‌های جنگ نرم، پدافند غیرعامل، امداد و نجات و اردو‌های عملی دفاع نظامی و اجرای میدان تیر است.

مسئول سازمان بسیج دانش آموزی استان قزوین بیان کرد: برای اجرای این برنامه‌ها هماهنگی‌های مناسبی با اداره کل آموزش و پرورش استان و شورای معاونین، روسای مناطق ۱۴ گانه و همچنین مدیران مدارس به منظور برگزاری کلاس‌های تئوری و عملی درس آمادگی برای دانش آموزان شده است.

رسولی فر یادآور شد: این آموزش‌های تئوری و عملی برای نوجوانان و جوانان کشورمان مهم و اثرگذار است چرا که در سند تحول آموزش و پرورش و در سند اعتلای سازمان بسیج، تربیت جوان مومن انقلابی و پای کار برای نظام از اهداف اصلی این اسناد بوده و به نوعی مقدمه سازی و کادرسازی برای ظهور منجی عالم بشریت به شمار می‌رود.

باشگاه خبرنگاران جوان قزوین قزوین

دیگر خبرها

  • برگزاری آزمون اختصاصی برای ۶۰ داوطلب جامانده از کنکور/ تعداد متقلبان کنکور امسال اعلام شد
  • سنجش ۲۴هزار نوآموز در کردستان
  • سنجش کلاس اولی‌ها و پیش‌دبستانی‌ها تا پایان اردیبهشت ادامه دارد
  • سؤالات امتحانات نهایی سخت بوده است؟
  • آزمون‌های نهایی مبتنی بر ارزشیابی از یادگیری است
  • سؤالات امتحانات نهایی با هدف ارزشیابی یادگیری طراحی می‌شود
  • تلاش برای بازگرداندن دانش آموزان بازمانده از تحصیل
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • آموزش مهارت تیراندازی به ۱۰ هزار دانش آموز قزوینی