Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا صابری دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: در حال حاضر کمبود داروهای کرونایی و غیر کرونایی در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد به کمتر از یک درصد رسیده و این کمبودها بیشتر به داروهای خاص معطوف است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: هم‌اکنون ۹۹ درصد داروی مورد نیاز بیماران کرونایی و غیرکرونایی در داروخانه‌ها موجود است و مشکل خاصی در این خصوص وجود ندارد.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: میزان داروی موجود با مصرفی بیماران کرونایی در اغلب داروخانه‌ها همخوانی دارد و مشکلی از این بابت نداریم و تنها در برخی اقلام خاص بیمارستانی کمبود وجود دارد.

بیشتر بخوانید

حال صنعت داروسازی خراسان رضوی خوب نیست

صابری بیان کرد: مشکل کمبودهای دارویی موجود سراسری است و مختص مشهد و خراسان رضوی نیست با این حال برای رفع کمبودهای دارویی پیگیر هستیم تا بیماران و خانواده‌های آنان در بحث درمان دغدغه‌ای نداشته باشند.

او نصریح کرد: خوشبختانه ازدحام‌ در داروخانه‌ها که طی هفته‌های قبل برای تامین داروهای کرونا به وجود آمده بود هم اکنون دیگر مشاهده نمی‌شود و این مشکل با افزایش تعداد داروخانه‌های توزیع کننده  و تدبیر به‌موقع معاونت غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد و کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه عملیاتی مبارزه با کرونای این دانشگاه برطرف شده است.

دبیر کمیته دارو و تجهیزات پزشکی قرارگاه مبارزه با کووید ۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد تاکید کرد: خوشبختانه در روزهای اخیر میزان مصرف داروهای بیماران کرونایی با توجه به روند کاهشی این نوع بیماران سیر نزولی داشته است. 

انتهای پیام//ف.ب

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمبود دارو داروهای کرونا دانشگاه علوم پزشکی مشهد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۳۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟

به گزارش خبرآنلاین، نتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که طی ۹ سال درمان و تحت‌نظر بودن، در میان زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، گزارشات ابتلا به سطان سینه [نسبت به زنانی که کمبود ویتامین D داشتند]، به حداقل رسیده است.

تحقیقات جدید نشان می‌دهد که کمبود ویتامین D ممکن است در سرطان سینه نقش داشته باشد؛ بخصوص در میان اقلیت‌ها. محققان دریافتند زنان سیاه‌پوست آمریکایی و اسپانیایی‌تبار با سطوح پایین ویتامین D نسبت به زنانی که سطح ویتامین D کافی دارند، بیشتر در معرض خطر ابتلا به سرطان سینه هستند. یافته‌ها نشان می‌دهد که ویتامین D در محافظت از این گروه از زنان در برابر سرطان سینه نقش دارد.

در طی یک پیگیری متوسط ۹ ساله، زنانی که سطح ویتامین D کافی داشتند، ۲۱ درصد کمتر از زنان دارای کمبود ویتامین D، به سرطان سینه مبتلا شدند.

ارتباط بین ویتامین D و خطر ابتلا به سرطان سینه در میان زنان اسپانیایی‌تبار قوی‌تر بود، زیرا در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۴۸ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شدند.

بر اساس این مطالعه، زنان سیاه‌پوست در صورت داشتن سطوح کافی ویتامین دی، ۱۱ درصد کمتر به سرطان سینه مبتلا می‌شوند.

منبع: upi

۲۳۳۲۳۳

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1901089

دیگر خبرها

  • اعضای بیمار مرگ مغزی در مشهد جان چهار نفر را نجات داد
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است
  • هرساعت اضافه‌کار پرستاران ۲۰۰۰۰ تومان است/احتمال افزایش مبلغ
  • نقش مهم ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • اجتماع کادر درمان در حمایت از جنبش دانشجویان آمریکایی
  • بیمارستان فوق تخصصی کودکان شرق کشور؛ مرکز کشت حلق بیماران CF
  • خیّران سلامت یک میلیارد ریال به حوزه سلامت شهرستان کاشمر کمک کردند
  • واژگونی مینی بوس در جاده کاشمر ۹ مصدوم بر جا گذاشت
  • کمبود ویتامین D چه خطراتی برای زنان دارد؟
  • کمبود انسولین در بریتانیا بحرانی شد