Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-30@08:44:55 GMT

بستری ۵۲۰ بیمار جدید کرونایی در فارس/۴۰ نفر جان باختند

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۰۴۰۶

بستری ۵۲۰ بیمار جدید کرونایی در فارس/۴۰ نفر جان باختند

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر روح الله حسینی بعد از ظهر دوشنبه با حضور در استودیو سلامت فارس در جمع خبرنگاران، گفت: از مجموع چهار هزار و ۵۱۰ بیمار مثبت و مشکوک دارای علائم که هم اکنون در بیمارستان‌های استان بستری هستند، ۳۹۹ بیمار به دلیل وخامت شرایط جسمی در بخش‌های ICU ، مراقبت‌های ویژه درمانی دریافت می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او ادامه داد: در طی شبانه روز گذشته، ۵۲۰ بیمار جدید مثبت و مشکوک دارای علائم کرونا در بیمارستان‌های استان بستری شدند، در حالی که تنها حدود ۳۶۰ بیمار از این بخش‌ها مرخص شده‌اند؛ این مساله بیانگر این است که تعداد بیماران بستری بسیار بیشتر است و پیک پنجم در نزدیکی قله به سر می‌برد.

دکتر حسینی با ابراز تأسف از جان باختن ۴۰ هم استانی دیگر در اثر این بیماری طی روز گذشته تاکنون، مجموع جان باختگان ناشی از کووید ۱۹ از ابتدای شیوع بیماری تا کنون را شش هزار و ۱۲۰ نفر عنوان کرد.

به گفته مدیر روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی شیراز در طول بحران بیماری کووید ۱۹، در مجموع بیش از یک میلیون و ۳۹۶ هزار و ۱۷۷ مورد تست تشخیصی شامل تست مولکولی یا PCR و تست سریع در فارس انجام شده که از این تعداد یک میلیون و ۲۳۶ هزار و ۶۶۵ تست تشخیصی مولکولی در آزمایشگاه‌های استان تهیه شده است و با بررسی نمونه‌های انجام شده، ۳۷۵ هزار و ۴۳۲ بیمار مثبت قطعی شناسایی شده است؛ همچنین از ابتدای آغاز طرح شهید حاج قاسم سلیمانی تاکنون، ۱۵۹ هزار و ۵۱۲ مورد تست سریع انجام شده که از این تعداد ۳۳ هزار و ۹۷۱ بیمار مثبت شناسایی شده و در مجموع از ابتدا تاکنون، ۴۰۹ هزار و ۴۰۳ بیمار مبتلا به کووید ۱۹ در استان فارس شناسایی شده است.

مدیر روابط عمومی دانشگاه در ادامه از بهبودی ۳۵۹ هزار و ۳۴۵ نفر از ابتدای شیوع بیماری تاکنون خبر داد که از بیمارستان‌ها ترخیص شده و یا از ایزوله خانگی خارج شده‌اند.

او با بیان اینکه بیمارانی که به بیمارستان‌ها مراجعه می‌کنند، وضعیت عمومی بدتری نسبت به قبل دارند، مواجهه با این شرایط را به دو عامل مرتبط دانست و توضیح داد: بی توجهی برخی بیماران به تغییرات بالینی خود و مراجعه دیرهنگام به مراکز درمانی از سویی و اقدام به خود درمانی از سویی دیگر، موجب بروز این مشکل شده است.

دکتر حسینی افزود: در کشور ما خدمات درمانی به دو شیوه طب سنتی و طب مدرن در مراکز معتبر و رسمی ارائه می‌شود و بیماران به صورت اختیاری می‌توانند شیوه درمان خود را انتخاب کنند.

مدیر روابط عمومی دانشگاه از مردم استان و به ویژه بیماران خواست تا به جای عمل به توصیه‌های افراد ناآگاه، به مراکز معتبر درمانی مراجعه کنند و در صورت توصیه ارجاع به بیمارستان، زودتر اقدام کنند تا دچار عارضه‌های جدی نشوند.

کد خبر 5292880

منبع: مهر

کلیدواژه: ویروس کرونا دانشگاه علوم پزشکی شیراز ویروس کرونا هفته دولت بوشهر واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا گرگان کرمانشاه خطبه های نماز جمعه افتتاح طرح عمرانی سفر رئیس جمهور به خوزستان اردبیل عکس استانها محرم 1400

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۴۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، مرکز اطلاع رسانی فرمانده انتظامی تهران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد، در پی انتشار فیلم پلمب بیمارستان محب مهر به علت کشف حجاب، به آگاهی می‌رساند: پس از تماس عوامل درمانی با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ و حضور مامور پلیس در بیمارستان، محرز گردید: درب مشترک دو بیمارستان محب مهر و هاشمی نژاد به دلیل اختلافات حقوقی و مِلکی توسط بیمارستان‌های مذکور نرده گذاری و پلمب شده است؛ البته هر بیمارستان درب ورودی مجزا برای تردد مراجعین دارد.

پلیس هر گونه خبری مبنی بر پلمب مرکز درمانی به دلیل کشف حجاب را صحیح ندانسته و تکذیب می‌کند.

دیگر خبرها

  • بانوی دشتستانی ناجی چند بیمار نیازمند به عضو شد
  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • مراجعه بیش از ۱۰۰۰ بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • مراجعه بیش از یک هزار بیمار تنفسی به مراکز درمانی خوزستان
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • آغاز عملیات توسعه بخش دیالیز بیمارستان امام خمینی (ره) خاش
  • انجام نخستین عمل رادیکال نفروکتومی در بیمارستان شهید بهشتی تفت
  • ­پلمب بیمارستان محب مهر برای کشف حجاب کذب است
  • بیماران«ای‌ال‌اس» با امانت دادن تجهیزات به یکدیگر زنده‌اند
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد