Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد گفت: به منظور رصد تمامی فعالیت‌های مدیران مراکز رشد ۱۳ مورد جدید به شاخص‌های ارزیابی اضافه شد به طوری که تعداد شاخص‌ها از ۲۵ به ۳۸ مورد افزایش یافت.

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، روح الله دهقانی فیروزآبادی معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: حمایت و پشتیبانی از مراکز رشد واحد‌های دانشگاهی بر اساس سطح بندی یکی از اهداف و برنامه‌های معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی ادامه داد: شاخص‌های ارزیابی و سطح بندی شامل سه بخش شاخص‌های کمی و کیفی مرکز رشد، شاخص‌های هسته‌ها / واحد‌های فناور و شرکت‌های دانش بنیان و شاخص‌های مالی است. هر کدام این بخش‌ها به ترتیب دارای ۲۲، ۱۳ و ۳ زیر شاخه است.

دهقانی فیروزآبادی اظهار کرد: نسبت به سال ۱۳۹۹ با هدف ارتقا و توسعه شاخص‌ها و به منظور رصد تمامی فعالیت‌های مدیران مراکز رشد ۱۳ مورد جدید به شاخص‌ها اضافه شده و از ۲۵ شاخص به ۳۸ مورد افزایش یافته است. از جمله این موارد می‌توان به تفکیک انواع رویداد‌های فناورانه اشاره کرد که در ۱۰ زیر شاخه تعریف شده اند و با توجه به محتوا و نوع فعالیت از امتیازات متفاوتی برخودار هستند.

 

وی ادامه داد: از دیگر مواردی که به شاخص‌ها اضافه شده است بحث توانمند سازی مدیران مراکز رشد است که از طریق حضور و برگزاری دوره‌های تخصصی مختلف میسر شده است. از دیگر موارد اضافه شده به شاخص‌های سطح بندی مراکز رشد دانشگاه، اختصاص امتیازات مجزا به شرکت‌های خلاق، واحد‌های فناور در مرحله پسا رشد و مراکز رشد تخصصی است.

معاون تحقیقات، فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد در پایان خاطرنشان کرد: در سال ۱۳۹۹ در مجموع ۹ مرکز رشد در سطح ۱، تعداد ۱۵ مرکز رشد در سطح ۲ و بقیه مراکز رشد در سطح ۳ قرار گرفتند. انتظار می‌رود تا واحد‌های دانشگاهی با حمایت از مراکز رشد خود و با برنامه ریزی و فعالیت بر اساس شاخص‌ها بتوانند شرایط لازم برای ارتقا سطح مراکز رشد خود را فراهم کنند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: دهقانی فیروزآبادی دانشگاه آزاد رویداد فناورانه فناوری و نوآوری دانشگاه آزاد شاخص ها مراکز رشد سطح بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۵۳۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری

به گزارش خبرنگار مهر، سی و یکمین مراسم تجلیل از اعضای هیات علمی نمونه کشوری صبح امروز با حضور محمد علی علی زلفی گل، برخی از معاونان این وزارتخانه و تعدادی از روسای دانشگاه ها در سازمان پژوهش های علمی و صنعتی ایران برگزار شد.

دکتر علی رضا حیدری معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه مرکزی در این مراسم گفت: دستورالعمل اساتید نمونه بازنگری و ابتدای سال تحصیلی گذشته به همه دانشگاه ها ابلاغ شد، ۴ یا ۵ ماه فرصت داده شد تا دانشگاه ها افراد واجد شرایط رو معرفی کنند.

وی ادامه داد: تا ۳۰ دیماه فرصت داده شد افراد معرفی شوند. این درحالی بود که برخی از دانشگاه ها تاخیر داشته و تا فرودین نیز پرونده هایی از دانشگاه ها به دبیرخانه ارسال می شد.

معاون هیات های امنا و هیات های ممیزه وزارت علوم گفت: در این دوره ۱۵۰ پرونده بعد از مرحله اول ارزیابی توسط دانشگاه ها ارسال شد برخی دانشگاه نیز اعلام‌کردند بعد از ارزیابی افراد معرفی شده شرایط نداشتند و معرفی نشدند.

وی ادامه داد: در مجموع ۸۷ پرونده ارزیابی نهایی شد که تمامی ۸۷ نفر شایسته بودند ولی با توجه به یک سری معیارها ۶۵ نفر عضو هیات علمی از ۳۱ دانشگاه انتخاب شدند که امیدواریم کمک بیشتر برای دانشگاه باشند.

کد خبر 6093045 زهرا سیفی

دیگر خبرها

  • باید ۲۵ درصد به پایه بودجه فرهنگی اضافه شود
  • سرآمدان آموزشی ‌دانشگاه‌ شهید چمران اهواز تجلیل می‌شوند
  • نحوه انتخاب و معرفی اساتید نمونه کشوری
  • درخشش دانشگاه بیرجند در نظام رتبه بندی جهانی اشپرینگر نیچر
  • رتبه بندی داروخانه‌ها براساس شاخص شفافیت
  • رتبه بندی داروخانه‌ها بر اساس شاخص شفافیت
  • صد و شصتمین کاغذ خبر ایسکانیوز منتشر شد
  • بازدید هیات تجاری و اقتصادی هرمزگان از مراکز توزیع میوه و تره بار کشور چین
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • برگزاری اولین نشست کمیته پایش، ارزیابی و بهبود شاخص های لجستیک