Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «همشهری آنلاین»
2024-05-02@00:44:35 GMT

وجود ۵ هزار هکتار بافت فرسوده در گیلان

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۰۶۸۳

وجود ۵ هزار هکتار بافت فرسوده در گیلان

مرتضی یوسفیان به همشهری آنلاین افزود: از میان ۵۲  شهر دارای بافت ناکارآمد شهری گیلان، ۳۰ شهر دارای بافت ناکارآمد مصوب است و مابقی نیز در انتظار تهیه و ارائه طرح قرار دارند.

وی ادامه داد: در حال حاضر شهر رشت با ۲ هزار هکتار مساحت بیشترین بافت نیازمند به بازآفرینی شهری شامل بافت فرسوده و ناکارآمد شهر، تاریخی و سکونتگاههای غیررسمی را به خود اختصاص داده  که میزان مساحت بافت ناکارآمد شهری آن بیش از ۷۱۷ هکتار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مسئول بافت فرسوده و بازآفرینی شهری راه و شهرسازی گیلان گفت:  بر اساس آخرین آمارهای موجود در این بافت بیش از ۱۱۵ هزار نفر ساکن هستند.

یوسفیان ادامه داد: در سال ۹۷ از محل صندوق توسعه ملی و آورده سایر دستگاههای استانی مبلغ ۷ میلیارد تومان در راستای بهسازی، نوسازی، احیاء، کف‌سازی و بدنه سازی و بهسازی معابر و روشنایی معابر در محله‌های دارای بافت‌های فرسوده هزینه شد. در حال حاضر راه و شهرسازی نسبت به آسفالت برخی از این بافت‌ها اقدام کرده است.

وی ادامه داد: با توجه به مصوبات هیات وزیران و در راستای تحقق قانون ساماندهی، حمایت از تولید و عرضه مسکن و قانون حمایت از احیاء، بهسازی و نوسازی بافت‌های فرسوده و  عرصه‌های ناکارآمد شهری، ارائه تسهیلات ۸۰ تا ۱۲۰ میلیون تومانی و با سود مشارکت ۹ درصد و باقیمانده ۱۸ درصد ارائه شده است. ۸۰۸ واحد در سال ۹۷ و ۷۸۶ واحد نیز در سال ۹۸ جهت دریافت تسهیلات به بانک عامل معرفی شده‌اند. اما آمار واحدهای دریافت کننده تسهیلات درسال ۹۹ هنوز موجود نیست.

مجموعه خواهر امام رشت، ساغریسازان، پیرسرا، پل عراق، دباغیان، تختی، صیقلان، باقر آباد، نقره دشت و کوچه اقتصاد جزو بافت‌های فرسوده مرکز استان گیلان هستند.

کد خبر 623625 برچسب‌ها بافت‌ فرسوده استان گیلان وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن و زمین

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: بافت فرسوده استان گیلان وزارت راه و شهرسازی قیمت مسکن و زمین ناکارآمد شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۶۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،رسول عطائی ۱۲ اردیبهشت در جلسه بررسی روند اجرای طرح‌های بازآفرینی شهری، با بیان اینکه ابسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری، محدوده‌ها و محلات هدف بازآفرینی شهری به صورت ۱۰۰ درصد در سطح استان اجرایی شده است، ظهار کرد: بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۲۲ شهر هدف استان در حال اجراست.

وی ادامه داد: طرح بسته‌های تشویقی متضمن نوسازی مسکن محدوده های بازآفرینی شهری در ۱۰۰ درصد محدوده های بازآفرینی مصوب در ۲۲ شهر هدف  سطح استان اجرایی می شود.

عطائی اضافه کرد: تاکنون ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی در سامانه ستاد ملی ثبت شده است و پروانه ساختمانی برای نوسازی مسکن دریافت کرده‌اند.

وی بیان کرد: با این آمار آذربایجان غربی در نوسازی واحدهای مسکونی در بافت‌های فرسوده شهری بیش از ۷۵ درصد از برنامه ۲ ساله را اجرایی کرده است.

وی با اشاره به طرح کلید به کلید اظهار کرد: آذربایجان‌غربی جزو استان‌های پیشرو بوده و در آینده این طرح همراه با اطلاع رسانی عمومی عملیاتی می‌شود.

دیگر خبرها

  • ۱۲ هزار و ۶۶۳ واحد مسکونی برای نوسازی در آذربایجان‌غربی ثبت شد
  • معاون وزیر راه در پاسخ به جماران: از خاک هرمز و ابوموسی در اجرای طرح های نهضت ملی مسکن استفاده نمی شود
  • نوسازی مسکن در بافت فرسوده از مرز ۲۶۶ هزار واحد عبور کرد
  • ۲.۷ میلیون بنای فرسوده و ناکارآمد شناسایی شد
  • رکورد صدور پروانه در بافت‌های فرسوده شکسته شد
  • نزدیک به ۱۷ هزار واحد مسکونی در بافت فرسوده آذربایجان‌غربی نوسازی می‌شود
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • اجرای طرح کلید به کلید، اولویت شرکت بازآفرینی شهری 
  • سکونت ۱۰ میلیون ایرانی در بنا‌های ناپایدار
  • ۲۶۵۰۰۰ واحد فرسوده در استان تهران درحال نوسازی است