Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-02@05:30:48 GMT

مرکز تجاری سازی طرح های فناورانه در البرز افتتاح شد

تاریخ انتشار: ۸ شهریور ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۹۶۰۶۹۸

مرکز تجاری سازی طرح های فناورانه در البرز افتتاح شد

به گزارش روز دوشنبه  روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز، معاون هماهنگ کننده سپاه امام حسن مجتبی(ع) استان البرز  در آیین این افتتاحیه ، گفت: این مرکز تجاری در راستای کمک به توسعه اقتصاد دانش بنیان و شناسایی طرح های فناورانه با قابلیت تجاری سازی راه اندازی شده است.

سرهنگ ولی الله شادمان   اظهار داشت: رصد موانع و مشکلات پیش روی صنعتگران و تولیدکنندگان توسط مجموعه هایی مانند اتاق بازرگانی و انتقال این موضوعات به مسئولان استان از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون هماهنگ کننده سپاه استان البرز  همچنین با اشاره به راه اندازی استودیو فاتح در اتاق بازرگانی استان افزود: طرح مسائل و مشکلات فعالان بخش خصوصی با مسئولان استان از طریق رسانه‌ها و مطالبه گری از مدیران اجرایی در تسریع رفع موانع پیش روی تولید و صنعت بسیار موثر است.

در بخش دیگری از این‌ بازدید، پرهام رضایی رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز با اشاره به نمایش توانمندی‌های تولیدی استان در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی، مبلمان، پوشاک، صنایع دستی، قطعات خودرو، مواد غذایی و یا لوازم خانگی در نمایشگاه اتاق بازرگانی البرز گفت: دستیابی به چنین تولیداتی سبب افزایش توان صادراتی و کاهش حجم واردات نمونه های خارجی شده است.

رییس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان البرز بیان کرد: در کنار راه اندازی نمایشگاه توانمندی تولیدی و صنعتی در محل اتاق، سال گذشته استودیو رادیویی و تلویزیونی فاتح با هدف خدمت هرچه بیشتر به بخش خصوصی راه اندازی شد.

وی ادامه داد: استودیو فاتح به عنوان رسانه بخش خصوصی و با ضبط برنامه‌هایی با حضور تولیدکنندگان و صنعتگران استان در حال فعالیت است تا فعالان اقتصادی استان در کنار بیان دیدگاه‌های خود به تحلیل و بررسی مسائل و مشکلات موجود بپردازند.

برچسب‌ها توسعه صادرات توسعه اقتصادی کرج

منبع: ایرنا

کلیدواژه: توسعه صادرات توسعه اقتصادی کرج توسعه صادرات توسعه اقتصادی کرج اتاق بازرگانی استان البرز راه اندازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۹۶۰۶۹۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از معاونت علمی، فناکمال حمنی، رئیس اتاق بازرگانی الجزایر که در راس یک هیات تجاری برای شرکت در نمایشگاه ایران اکسپو به تهران سفر کرده است در حاشیه بازدید از توانمندی‌های شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در خانه نوآوری و فناوری (IHIT) گفت: تمام قسمت‌ها برای من جذاب بود ولی بخش تجهیزات پزشکی بیشتر توجه من را به خود جلب کرد.

وی اظهار کرد: علاوه بر سطح بالای تکنولوژی، صمیمیت و خلوصی که در ایرانی ها دیدیم؛ عزم ما را بیش از پیش برای توسعه همکاری ها با ایران جزم شد.

به گفته او، امروز نمایندگان الجزایر شاهد آمادگی ایرانی‌ها برای انتقال فناوری به تمام نقاط جهان بودند و از این میزان امادگی ایرانیان بسیار حیرت زده شدند.

ضمن اعلام خرسندی از بازدید دستاوردهای ایرانی گفت: اقتصاد ایران بسیار پیشرفته است؛ بطور مثال شتابدهنده خطی پزشکی که تاکنون تکنولوژی ساخت این دستگاه در انحصار آمریکا، انگلیس و چین بوده است و ایران چهارمین کشور در جهان است که توانسته است این تکنولوژی دقیق، پیچیده و حساس را بومی سازی کند.

ایشان اظهار کرد: به گفته مسئولین این شرکت دانش بنیان هزینه خرید این دستگاه از خارج از کشور حدود یک و نیم میلیون دلار ارز از کشور خارج می کرد که اکنون با یک سوم این قیمت، این دستگاه در اصفهان ساخته شده است؛ این امر نشان دهنده قدرت ایرانی است.

کد خبر 6092280 مهتاب چابوک

دیگر خبرها

  • مرکز تجاری هند و ایران با حضور معاون اقتصادی وزیر کشور راه اندازی شد
  • برنامه های متنوعی برای تسهیل تبادلات مالی با چین داریم
  • برپایی نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی اصفهان
  • راه اندازی مجموعه آزمایشگاه های تحقیقاتی و پژوهشی در استان ها
  • حرکتی بزرگ برای تجاری‌سازی دستاوردهای علمی دانشگاه امیرکبیر
  • ارتباط اتاق ها با هدف ارتقا شبکه سازی ارتقا یابد
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌های اصفهان درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • اتاق‌های بازرگانی برای شبکه‌سازی به دنبال گسترش ارتباطات باشند
  • اثرگذار بودن برگزاری نشست‌ها درتوسعه همکاری‌های تجاری
  • عزم هیات تجاری الجزایر برای توسعه همکاری فناورانه با ایران